آخرین اخبار اجتماعی؛

حقیقت ماجرای زیر گرفتن سرباز ناجا توسط خودروی سفیر بلاروس چه بود؟

مرکز اطلاع‌رسانی ناجا در مورد خبر منتشره در فضای مجازی از سوی یک خبرگزاری اقدام به شفاف‌سازی کرد.

حقیقت ماجرای زیر گرفتن سرباز ناجا توسط خودروی سفیر بلاروس چه بود؟
کدخبر : 2392
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

روز گذشته (دوشنبه چهارم مرداد ماه) خبرگزاری رکنا خبری با تیتر «ماشین سفیر بلاروس سرباز راهور را به عمد زیر گرفت/ روی عنابستانی سفید شد» منتشر کرد که باعث ایجاد ابهام در اذهان عمومی شد.

در پی انتشار این خبر مرکز اطلاع‌رسانی ناجا خبر مذکور را  تکذیب کرد چرا که این اتفاق چند روز پیش رخ نداده است و امروز (سه‌شنبه پنجم مردادماه) خبرگزاری یادشده مجددا با انتشار خبری با تیتر «جزئیات زیر گرفتن مامور راهور توسط ماشین سفیر بلاروس/ تکذیب عجولانه چرا؟! » روی این موضوع با اهداف نامعلوم مانور داده است.

خبرگزاری پلیس مدعی است که سال گذشته تصادفی در یکی از خطوط ویژه تهران مانند سایر تصادف‌هایی که در این شهر روی می‌دهند بین خودروی سفارت بلاروس و مامور راهور ناجا رخ داد که هیچگونه عمد، قصد و غرضی در آن نبود. این در حالی است که روزانه در پایتخت بیش از هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تصادف، روی می‌دهد که یکی از آن‌ها این تصادف بود که در مسیر خط ویژه روی داد و سپس خودرو از مسیر خط ویژه خارج شد و با توجه به این که عمدی در آن نبود با این تصادف، همان برخورد قانونی شد که با سایر تصادف‌ها صورت می‌گیرد. یعنی حضور کارشناس و تشکیل پرونده و کروکی تصادف و وارد شدن به سیر مراحل قانونی.

خبرگزاری پلیس مدعی است این که یک خبرگزاری با انتشار اخبار سوخته‌ای آن هم با تیتر‌های جنجالی و تضعیف کننده پلیس و امنیت عمومی و خدشه دار کردن اذهان عمومی چه نیاتی را در ذهن می‌پروراند، جای تامل و اندیشه دارد، اینکه یک خبر سوخته و حادثه سال گذشته را دوباره به خاطر اذهان عمومی آورد، آیا چیزی جز عدم توجه به اصول کارشناسی و اخلاق حرفه‌ای نیست؟!

آیا بهتر نبود خبرگزاری رکنا با هماهنگی و انجام یک مصاحبه با متولی امر یعنی پلیس راهنمایی و رانندگی حقیقت را برای مخاطبان عنوان و شفاف‌سازی می‌کرد؟!

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه