اخبار روز| اخبار اجتماعی| حقوق بازنشستگان

خبر خوش برای بازنشستگان

اطلاعیه کانون بازنشستگان و مستمری بگیران کشور صادر شد.

خبر خوش برای بازنشستگان
کدخبر : 2131
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

تفاهمنامه بیمه عمر بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی، برای یک دوره یک ساله منعقد شد.

در اطلاعیه کانون بازنشستگان و مستمری بگیران کشور آمده است: تفاهمنامه بیمه عمر برای بازه زمانی یک ساله از اول آذر ۱۴۰۰ لغایت ۳۰ آبان ۱۴۰۱، منعقد شد.

بر اساس همین گزارش، بیمه عمر بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی با سرمایه فوت ۸ میلیون تومان برای هر نفر بدون در نظر گرفتن سقف سنی و فوت به هر علت با شرکت بیمه ایران منعقد گردید.

همچنین حق بیمه هر نفر بیمه شده ماهیانه مبلغ ۱۴,۵۵۰ تومان است.

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرد: این موضوع در مجلس در دست بررسی است، اما به چالش کشیده شده و ظاهرا در حال کم رنگ کردن حوزه‌ی تامین اجتماعی هستند و به سهم این سازمان بی توجه هستند که این موضوع نیازمند تلنگری است تا بدانند هر آنچه در دولت قبل بر سر آن به توافق رسیدیم گرچه مورد قبول ما نیست، اما آن را ملاک رای‌آوری قرار داریم اگر غیر از این باشد، قطعا نوع برخورد مطالبه‌گری ما ثابت خواهد بود.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری خطاب به نمایندگان مجلس گفت: قانون متناسب‌سازی را تصویب کنید که استمرار داشته باشد؛ چه برای سازمان تامین اجتماعی و چه برای سایر صندوق‌ها و سهم سازمان تامین اجتماعی را در بودجه‌ی جاری ببینید و پر رنگ‌تر از گذشته آن را مد نظر قرار دهید یا اگر متناسب‌سازی را تصویب نمی‌کنید، مستقیما سخنان رئیس جمهور که فرمودند ملاک برای ما تورم رسمی و واقعی کشور است را اجرایی کنید.

صادقی با بیان این‌که بانک رفاه نقش قدرت را برای تامین اجتماعی دارد تصریح کرد: بانک رفاه متعلق به سازمان تامین اجتماعی است؛ در واقع این بانک مانند بانک مرکزی برای کشور است، چون بانک رفاه کسری بودجه‌ی ماهانه‌ی تامین اجتماعی را می‌پردازد، اما مسئولان آمدند بر اساس مصوبه‌ای که وجود داشت اعلام کردند همه‌ی بانک‌ها باید واگذار شوند تامین اجتماعی می‌تواند بخشی را برای خود داشته باشد، اما مابقی آن را باید واگذار کند.

وی با بیان این‌که بانک رفاه مالک دارد، ادامه داد: آن‌چه که امروز درو می‌کنیم، کشتی است که چند دوره‌ی قبل در انتخابات مجلس در کل کشور کاشتیم. ۹۴ درصد بانک رفاه متعلق به سازمان تامین اجتماعی است. هر دولتی که پا در کفش کارگران کند باید هزینه‌ای آن را نیز پرداخت کند برای ما فقط نوع تصمیم‌گیری اهمیت دارد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی درمانش رهاست. موضوع درمان به درد بی درمانی دچار شده که اول باید خودش را درمان کنیم هیچ کسی نیست که جریان درمان را رصد کند. از یک طرف به دنبال بیمه تکمیلی هستیم؛ در حالی که بخش درمان سازمان تامین اجتماعی گل سرسبد سازمان تامین اجتماعی بوده است، اما امروز به قهقرا رفته است.

صادقی با بیان این‌که درمان پایه‌ی تامین اجتماعی به سمت نابودی هدایت می‌شود گفت: سازمان تامین اجتماعی پر از نیرو‌های متخصص و صاحب اندیشه است و نیازمند حضور نیرو‌های اتوبوسی و وارداتی نیست. ما باید به داشته‌های خود افتخار کنیم و از آن‌ها استفاده کنیم و باید از توان درون سازمانی که بیش‌ترین انسان‌های متخصص را دارد و علم بیمه‌ای دارند استفاده کنیم.

در ادامه علیرضا محجوب دبیر کل خانه کارگر با اشاره به افزایش قیمت‌ها و اثرات منفی که بر معیشت کارگران می‌گذارد، گفت: آخرین آماری که در زمینه افزایش قیمت‌ها منتشر شد نشان می‌دهد که حداقل افزایش قیمت کالاها ۴۱ درصد بوده است. کشور از سال ۹۷ وارد چرخه‌ی تورمی شده و قادر به بیرون آمدن از آن نیست.

دبیر کل خانه کارگر افزود: تنها راه کنترل تورم کاهش نرخ ارز و بالا بردن ارزش ریال است.

محجوب با اشاره به الزام مصوبه مجلس برای فروش سهام بانک رفاه کارگران گفت: در مجلس به سازمان تامین اجتماعی فرصت دادیم که برای واگذاری سهام بانک رفاه تا پیش از اینکه دیگران برای آن تصمیم‌گیری کنند، فکری بکند.

وی افزود: توصیه من این بود که سهام به بازنشستگان واگذار شود اما حال وضعیتی به وجود آمده که باید ۶۰ درصد سهام بانک رفاه واگذار شود. مشخص نیست چه کسی آن را می‌خرد اما باید هوشیار باشیم که نام کارگران را از روی تابلوی بانک رفاه نگیرند.

محجوب با بیان اگر بانک رفاه تعیین تکلیف نشود هیئت واگذاری بدون اطلاع کارگران و بازنشستگان آن را واگذار می‌کند، گفت: آنگاه که سهام بانک رفاه واگذار شود، دیگر ما تصمیم‌گیر آن نیستیم. اکثریت سهام را از دست بازنشستگان و کارگران درمی‌آوردند و اسم کارگر را از تابلوی بانک رفاه پایین می‌کشند.

میرهاشم موسوی رئیس سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: متناسب سازی حقوق بازنشستگان صورت گرفته است و در حال حاضر طبق روال پرداختی ماه‌های گذشته، سازمان تامین اجتماعی موفق به پرداخت حقوق بازنشستگان خود شده است.

وی در خصوص بازپس گیری ۸۹ هزار میلیارد سهام و امکان ایجاد و یا عدم ایجاد مشکل در متناسب سازی حقوق ها افزود: این موضوع ، مشکل قانونی بین سازمان تامین اجتماعی و مجلس و دولت است که آن هم حل خواهد شد و مشکل خاصی در رابطه با باز پس گیری ۸۹ هزار میلیارد سهام تامین اجتماعی ندارد.

موسوی بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی حتما با کسری منابع و بودجه رو‌به‌رو خواهد شد و بر اساس شرایط اقتصادی کشور باری بر روی صندوق بیمه‌ای تامین اجتماعی تحمیل شده است، البته سازمان تامین اجتماعی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا سر موعد مقرر تمام پرداختی‌ها انجام شود.

رئیس سازمان تامین اجتماعی یادآور شد: طی دو ماه مدیریت بنده در سازمان تامین اجتماعی در زمان مقرر پرداختی‌ها انجام شده و با مشکل قابل توجه‌ای رو‌به‌رو نشده ایم، اما همچنان کسری منابع و بودجه وجود دارد، همچنین راهکار‌هایی برای پیش بینی و جبران منابع در نظر داریم که با کمک خدا کار را جلو خواهیم برد و تا پایان سال مشکلی نخواهیم داشت.

پیگیری مجلس برای تصویب طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: دو طرح رتبه‌بندی معلمان و نیز طرح دو فوریتی تصویب و دائمی شدن متناسب‌سازی (همسان‌سازی) حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری را امضا کرده و پیگیر تصویب آن هستم.

حجت‌الاسلام «مجید نصیرایی» اظهار داشت: بنده اعتقادی به کار غیراصولی ندارم و در برخی طرح‌ها با اصل موضوع موافقم و به عنوان حق گروهی از جامعه امضا کرده و از آن دفاع می‌کنم.

وی افزود: اما باید روشن شود اجرای آن طرح دارای چه تبعاتی است و منابع مالی تحقق طرح کجا خواهد بود و از طرفی نباید به این موضوعات نگاه سیاسی داشت.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی تأکید کرد: موضوع معیشت فرهنگیان، بازنشستگان و جامعه کارگری چیزی نیست که آسان از کنار آن گذشت زیرا هم موجب عدم آسایش جامعه و هم موجب سوءاستفاده دشمن می‌شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مردم یقین داشته باشند طرح‌هایی که نفعی برای آنها داشته باشد را حمایت و امضا می‌کنم اما همچنان به شفافیت منابع مالی آن طرح نیز تأکید دارم.

پیشتر نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی گفته بود: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان باید هر چه سریعتر عملیاتی شود./ تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ناشناس
    0

    سلام من بارنشسته ماه چهار 99 هستم هنوز پاداش پایان خدمت نگرفتم باحقوق بخور نمیر زندگی میکنم سرپرست اموزش وپرورش گفتن از اول ابان تا هفت ابان
    پاداش واریز میشه از شنبه تا پنجشنبه منتظریم ندادن حتما فداکاری میکنن جمعه سرکارن وپاداش مارا واریز میکنند از زحمات این جناب خیلی ممنونیم

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه