آغاز واکسیناسیون افراد بالای 45 سال در سیستان و بلوچستان

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت:فراخوان واکسیناسیون کرونا برای گروه سنی بالای ۴۵ سال از امروز شنبه صادر شده است.

آغاز واکسیناسیون افراد بالای 45 سال در سیستان و بلوچستان
کدخبر : 2038
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

علیرضا شهرکی  مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فراخوان واکسیناسیون کرونا برای گروه سنی بالای ۴۵ سال از امروز شنبه در استان صادر شده گفت: همچنین افراد بالای ۴۰ سال در صورت داشتن بیماری زمینه‌ای می‌توانند برای واکسیناسیون اقدام کنند.

او گفت: در حوزه کرونا این هفته در شرایط ثابتی از جهت مبتلایان به این ویروس در سیستان و بلوچستان قرارداریم و نمی‌توانیم نوید نزولی شدن میزان مبتلایان را بدهیم.

وی افزود:شرایط خدمات به بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان با توجه به سفر وزیربهداشت و موافقت ایشان مبنی بر رایگان شدن هزینه‌های درمانی این ویروس بهبود یافته و از این رو زمینه‌ساز مراجعه افراد بیشتری به مراکز درمانی شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: در این چند روز اخیر مردم، اصناف و بازاریان همراهی کامل را داشته که با تداوم این همراهی‌ها و رعایت هر چه بیشتر دستورالعمل های بهداشتی حجم بیماران سرپایی و انتشار ویروس کرونا کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه همچنان ممنوعیت تردد درون شهری در ساعات ۲۲ تا سه بامداد برقرار است تصریح کرد: مردم نیز سعی کرده در سطح شهر جز در موارد ضروری حضور نداشته باشند و تمام دستورالعمل های بهداشتی مثل ماسک و دستکش را رعایت کنند.

شهرکی بیان کرد: امیدواریم با کاهش ارتباطات میان مردم، قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در استان خیلی زود به شرایط ایمنی از جهت همه‌گیری این ویروس خطرناک و سلامتی مردم دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: توصیه به همگان این است که رعایت دستورالعمل های بهداشتی را داشته باشند در غیر این‌صورت با هماهنگی دستگاه قضایی و نظارتی اقدام به پلمب واحد‌های نظارتی هم خواهد شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: عادی‌انگاری و سهل‌انگاری در رعایت اصول بهداشتی و عدم رعایت دستورالعمل ها از سوی مردم علت اصلی شیوع گسترده ویروس کرونا در استان است.

وی با بیان اینکه تمامی دستورالعمل های ابلاغ شده در شهر‌های قرمز مانند محدودیت تردد، خروج و ورود به این شهر‌ها و محدودیت فعالیت مشاغل وجود دارد تاکید کرد: در شهر‌های وضعیت قرمز مشاغل گروه۲، سه و چهار و در شهر‌ها نارنجی مشاغل گروه سه و چهار تعطیل است.

منمبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه