منتظر قطع آب پایتخت باشید!

چند روزی است که آب در استان البرز بدون اخطار قبلی قطع می‌شود و این قطع آب گاهی ساعت‌ها ادامه دارد. وزارت نیرو می‌گوید این مشکل به دلیل قطعی برق به وجود آمده است.

منتظر قطع آب پایتخت باشید!
کدخبر : 1440
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

یک هفته‌ای است که آب برخی مناطق استان البرز بدون اخطار قبلی قطع می‌شود و مشترکان نسبت به قطع بدون برنامه آب در این استان اعتراض دارند.
. پیگیری‌های تجارت‌نیوز از شرکت مهندسی آبفای کشور به نتیجه‌ای نرسید و این شرکت پاسخگو نبود اما وزارت نیرو با تایید قطع آب در این استان توضیح داد که علت قطعی آب بدون برنامه در این استان، قطع برق است و چون آب‌رسان‌ها، نمی‌توانند بدون برق نمی‌توانند آب‌رسانی دقیق انجام دهند و از ظرف دیگر منابع آبی این استان، چاه‌های متعدد و پراکنده است، آب بدون اطلاع قبلی و همزمان با خاموشی، قطع می‌شود.

این در حالی است که مشترکان در این استان از سهمیه‌بندی آب در روزهای پنجشنبه و جمعه خبر داده بودند و عده‌ای از آن‌ها گفته بودند که قطع آب گاهی به ده ساعت در شبانه روز هم می‌رسد.
هدایت فهمی، مدیر سابق منابع آب وزارت نیرو به تجارت‌نیوز توضیح می‌دهد: در تمام تصفیه‌خانه‌ها پمپاژ آب با برق انجام می‌شود و آب به کمک برق تصفیه و پمپاژ می‌شود و احتمالا قطع آب در این استان به دلیل ناتمام ماندن فرآیند تصفیه و پمپاژ اتفاق افتاده است.
فهمی وضعیت آب در تهران را هم بحرانی می‌خواند و می‌گوید: تهران قطعا با مشکل کمبود آب مواجه می‌شود.
او دلیل این مساله را کاهش نزولات جوی می‌داند و توضیح می‌دهد: امسال بارش‌ها نسبت به ماه مشابه سال پیش، حدود ۳۷ درصد کاهش داشته و سدهای تهران ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش حجم داشته‌اند و ممکن است وضعیت تهران در چند روز آینده از این هم بدتر شود.

بحران آب امسال جدی‌تر از سال‌های پیش است و تصاویر مرگ دسته‌جمعی گونه‌های حیات وحش برخی مناطق ایران بر اثر خشکسالی خبرساز شده است.

حالا در برخی از استان‌ها وضعیت آب، به حدی بحرانی شده که هفته قبل، محمدحسن قوسیان مقدم، سخنگوی جمعیت هلال احمر، از شروع طرح نذر آب و آب‌رسانی، در چهار استان سیستان‌و‌بلوچستان، هرمزگان، کرمان و خراسان جنوبی خبر داده بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه