پیشنهاد ویژه https://www.pishnahadevizheh.com رسانه خبری اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی Mon, 26 May 2025 15:23:39 +0000 fa-IR hourly 1 پیشنهاد ویژه رسانه خبری اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی false افزایش 15 درصدی حقوق بازنشستگان از این ماه | افزایش دوباره حقوق بازنشستگان اجرایی شد https://www.pishnahadevizheh.com/بخش-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d9%86%db%8c%d9%88%d8%b2-34/18418-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%af%d8%b1%d8%b5%d8%af%db%8c-%d8%ad%d9%82%d9%88%d9%82-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%a7%d https://www.pishnahadevizheh.com/بخش-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d9%86%db%8c%d9%88%d8%b2-34/18418-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%af%d8%b1%d8%b5%d8%af%db%8c-%d8%ad%d9%82%d9%88%d9%82-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%a7%d#respond Wed, 19 Jul 2023 06:53:13 +0000 حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی در تماس با خبرنگار ایلنا، از انتظار برای پرداخت مطالبات مزدی و صدور احکام جدید خبر دادند.

به گفته‌ی آن‌ها، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری وعده داده معوقات بازنشستگان تا شهریور پرداخت می‌شود.

بازنشستگان علوم پزشکی می‌گویند: انتظار داریم با صدور احکام 15 درصد افزایش، معوقات هرچه زودتر پرداخت شود.

حقوق بازنشستگان

حقوق تیرماه بازنشستگان کارگری در حالی در حالِ واریز شدن است که اشکالات باقیمانده‌ی متناسب‌سازی برطرف نشده؛ در چنین شرایطی، نمایندگان مجلس دوباره از تصویب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در کمیسیون‌ها خبر داده‌اند اما این خبر هیچ جزئیاتی ندارد! بودجه چقدر است، چگونه قرار است اجرا شود، سهم تامین اجتماعی چه اندازه است و از همه مهم‌تر، این همسان‌سازی چه زمانی قرار است به تصویب نهایی برسد؟

علی اکبر عیوضی (عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران) با بیان اینکه به اجرای باقیمانده متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان انتقاداتی وارد بود اما اشکالات رفع نشد؛ می‌گوید: افزایش ۱۴۰۱ در اجرای باقیمانده‌ی متناسب‌سازی لحاظ نشد، اما مشکل اساسی در جای دیگر است، در مهار نشدن تورم و بحران معیشتی بازنشستگان.

او به برجسته شدن موضوعِ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در روزهای اخیر ورود می‌کند و می‌گوید: حالا در روزهای پایانی کار مجلس، نمایندگان از تصویب همسان‌سازی در کمیسیون‌ها (نه در صحن) خبر می‌دهند، این درحالیست که در چهار سال گذشته اقدامی برای پرداخت بدهی سازمان تامین اجتماعی و بهبود معیشت بازنشستگان کارگری صورت ندادند؛ لایحه‌ی دائمی شدن همسان‌سازی سال‌هاست در مجلس معطل مانده است، چرا در این سال‌ها تصویب نشد، چرا در روزهای آخر به فکر افتادند دوباره یک همسان‌سازیِ تازه را مطرح کنند؟

عیوضی با بیان اینکه «به نظر می‌رسد مطرح شدن همسان‌سازی بیشتر شعار انتخاباتی‌ست» می‌گوید: بعد از پانزده سال انتظار در سال ۹۹ یک همسان‌سازی نصفه نیمه اجرا شد؛ سهم بازنشستگان کارگری چقدر بود؟ وقتی بعد از پانزده سال پیگیری، اعتبار مناسب برای همسان‌سازی به سازمان تامین اجتماعی ندادند، حالا در آستانه‌ی انتخابات از کدام همسان‌سازی سخن می‌گویند؟

او ادامه می‌دهد: دولت به سازمان بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد، همین بدهی را بپردازد کافی‌ست ما همسان‌سازیِ اضافه نمی‌خواهیم. از همه‌ی اینها گذشته، قانون افزایش حقوق اجرا شود هیچ نیازی به اجرای همسان‌سازی نیست؛ هیچ یک از مواد قانونی دستمزد از ماده ۴۱ قانون کار تا مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی، اجرا نشده است، چرا وزیر کار را استیضاح نکردند، چرا به دنبال همسان‌سازی هستند؟ بازنشسته اگر دستمزدش مطابق قانون زیاد شود، نیازی به همسان‌سازی و متناسب‌سازی ندارد!

عیوضی با بیان اینکه «نمایندگان خیری برای بازنشستگان نداشتند» می‌افزاید: وقتی آقای حاج بابایی در مجلس از همسان‌سازی سخن می‌گوید باید پرسید کدام همسان‌سازی؟ دولت بدهی خود به سازمان را چرا نمی‌پردازد؟ مجلس چه نظارتی بر اجرای قانون صورت داده؟ مگر قرار نبود امسال تورم مهار شود، شما یک قلم جنس را پیدا کنید که از سال گذشته تا امروز قیمتش ۵۰ درصد زیاد نشده باشد!

این فعال صنفی بازنشستگان با تاکید براینکه امسال شعار سال، مهار تورم و رونق تولید بود اما مسئولان در دولت و نمایندگان در مجلس به شعار سال پایبند نماندند؛ می‌گوید: همان ابتدای سال با حُکم رسمی شورای شهر، حمل و نقل ۴۰ درصد گران شد؛ مگر چه امکاناتی به حمل و نقل شهری افزوده شده که حالا بلیت مترو و اتوبوس را ۴۰ درصد گران کرده‌اند؟

عیوضی در پایان می‌گوید: ما امیدی به همسان‌سازیِ رونمایی شده نداریم؛ اگر در حمایت از کارگران و بازنشستگان صادقند و راست می‌گویند، چرا در این چندماه که اینهمه انتقاد کردیم به موضوع دستمزد ورود نکردند؟ چرا وقتی تورم حدود ۵۰ درصد بود اما مزد و مستمری ۲۷ درصد زیاد شد، اقدامی صورت ندادند؛ بازهم تاکید می‌کند بازنشسته «همسان‌سازی» نمی‌خواهد، بازنشسته «مستمری شایسته و قانونی» می‌خواهد.

]]>
https://www.pishnahadevizheh.com/بخش-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d9%86%db%8c%d9%88%d8%b2-34/18418-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%af%d8%b1%d8%b5%d8%af%db%8c-%d8%ad%d9%82%d9%88%d9%82-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%a7%d/feed 0
خبر مهم درباره حقوق بازنشستگان | تسویه معوقات عقب افتاده حقوق بازنشستگان از این تاریخ https://www.pishnahadevizheh.com/بخش-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d9%86%db%8c%d9%88%d8%b2-34/18467-%d8%ae%d8%a8%d8%b1-%d9%85%d9%87%d9%85-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%ad%d9%82%d9%88%d9%82-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%86-%d8%aa%d8%b3%d9%88%db%8c%d9%87-%d9%85%d https://www.pishnahadevizheh.com/بخش-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d9%86%db%8c%d9%88%d8%b2-34/18467-%d8%ae%d8%a8%d8%b1-%d9%85%d9%87%d9%85-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%ad%d9%82%d9%88%d9%82-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%86-%d8%aa%d8%b3%d9%88%db%8c%d9%87-%d9%85%d#respond Tue, 18 Jul 2023 17:00:17 +0000 حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

در شرایطی که حال بازنشستگان خوب نیست و مرثیه صندوق‌های بازنشستگی سال‌هاست که خوانده شده، هزاران بازنشسته خواهان اجرای همسان‌سازی حقوق خود هستند و هزاران امضا را پای نامه‌های ارسالی خود خطاب به دولتی‌ها می‌زنند. با وجود این درخواست‌ها، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسیده و در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

حالا رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می‌گوید که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی در کمیسیونی که او در آن عضو است، به تصویب رسیده و منتظر است که روانه صحن علنی شود. هرچند حالا این نگرانی برای بازنشستگان بخش کارگری ایجاد شده که آیا همسان‌سازی شامل حال آنها خواهد شد و رفاه از دست رفته خود را تا حدودی به دست می‌آورند یا خیر.

در شرایطی که تورم سرسام‌آور و گرانی‌ها امید بازنشستگان را به یاس تبدیل کرده، سال‌هاست که صدایشان بلند شده و حالا دیگر امان آنها را بریده است. البته رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تایید این ماجرای تلخ که حال بازنشستگان خوب نیست، می‌گوید همسان‌سازی حقوق آنها را در کمیسیون متبوعه به تصویب رسانده‌اند. البته پله بعدی، همان صحن مجلس است که سرانجام مصوبه را معلوم خواهد کرد.

اما صحبت از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، سروصدایی را نیز در بین کارگران بلند کرده. بررسی‌ها نشان می‌دهد که همسان‌سازی در دور قبل که به سال 99 برمی‌گردد، با اختصاص اعتبار جداگانه‌ای برای صندوق‌های کشوری و لشکری آغاز شد. این اعتبار موجب افزایش قابل توجه حقوق بازنشستگان هم شد اما در این بین، از خزانه دولت بودجه‌ای به بازنشستگان کارگری اختصاص داده نشد. در همین زمینه یک بازنشسته کارگری به ایلنا گفت که «آنچه با منابع تامین اجتماعی اجرا شد، نه همسان‌سازی که یک متناسب‌سازیِ بی یال و دم و اشکم بود که بازنشستگان انتقادات بسیار به آن داشتند.»

حالا بازنشستگان کارگری نگران این هستند که بار دیگر از شمول این طرح خط بخورند و اگر این اتفاق بیفتد، به اعتقاد این قشر زحمتکش که رفاه‌شان پیشکش فقر شده، بی‌عدالتی گسترده‌ای در جامعه اتفاق خواهد افتاد. البته هنوز مصوبه همسان‌سازی حقوق سایر بازنشستگان هم بلاتکلیف است و باید دید چه سرانجامی در صصحن علنی در انتظار آن است.

حقوق بازنشستگان

حقوق تیرماه بازنشستگان کارگری در حالی در حالِ واریز شدن است که اشکالات باقیمانده‌ی متناسب‌سازی برطرف نشده؛ در چنین شرایطی، نمایندگان مجلس دوباره از تصویب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در کمیسیون‌ها خبر داده‌اند اما این خبر هیچ جزئیاتی ندارد! بودجه چقدر است، چگونه قرار است اجرا شود، سهم تامین اجتماعی چه اندازه است و از همه مهم‌تر، این همسان‌سازی چه زمانی قرار است به تصویب نهایی برسد؟

علی اکبر عیوضی (عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران) با بیان اینکه به اجرای باقیمانده متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان انتقاداتی وارد بود اما اشکالات رفع نشد؛ می‌گوید: افزایش ۱۴۰۱ در اجرای باقیمانده‌ی متناسب‌سازی لحاظ نشد، اما مشکل اساسی در جای دیگر است، در مهار نشدن تورم و بحران معیشتی بازنشستگان.

او به برجسته شدن موضوعِ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در روزهای اخیر ورود می‌کند و می‌گوید: حالا در روزهای پایانی کار مجلس، نمایندگان از تصویب همسان‌سازی در کمیسیون‌ها (نه در صحن) خبر می‌دهند، این درحالیست که در چهار سال گذشته اقدامی برای پرداخت بدهی سازمان تامین اجتماعی و بهبود معیشت بازنشستگان کارگری صورت ندادند؛ لایحه‌ی دائمی شدن همسان‌سازی سال‌هاست در مجلس معطل مانده است، چرا در این سال‌ها تصویب نشد، چرا در روزهای آخر به فکر افتادند دوباره یک همسان‌سازیِ تازه را مطرح کنند؟

عیوضی با بیان اینکه «به نظر می‌رسد مطرح شدن همسان‌سازی بیشتر شعار انتخاباتی‌ست» می‌گوید: بعد از پانزده سال انتظار در سال ۹۹ یک همسان‌سازی نصفه نیمه اجرا شد؛ سهم بازنشستگان کارگری چقدر بود؟ وقتی بعد از پانزده سال پیگیری، اعتبار مناسب برای همسان‌سازی به سازمان تامین اجتماعی ندادند، حالا در آستانه‌ی انتخابات از کدام همسان‌سازی سخن می‌گویند؟

او ادامه می‌دهد: دولت به سازمان بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد، همین بدهی را بپردازد کافی‌ست ما همسان‌سازیِ اضافه نمی‌خواهیم. از همه‌ی اینها گذشته، قانون افزایش حقوق اجرا شود هیچ نیازی به اجرای همسان‌سازی نیست؛ هیچ یک از مواد قانونی دستمزد از ماده ۴۱ قانون کار تا مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی، اجرا نشده است، چرا وزیر کار را استیضاح نکردند، چرا به دنبال همسان‌سازی هستند؟ بازنشسته اگر دستمزدش مطابق قانون زیاد شود، نیازی به همسان‌سازی و متناسب‌سازی ندارد!

عیوضی با بیان اینکه «نمایندگان خیری برای بازنشستگان نداشتند» می‌افزاید: وقتی آقای حاج بابایی در مجلس از همسان‌سازی سخن می‌گوید باید پرسید کدام همسان‌سازی؟ دولت بدهی خود به سازمان را چرا نمی‌پردازد؟ مجلس چه نظارتی بر اجرای قانون صورت داده؟ مگر قرار نبود امسال تورم مهار شود، شما یک قلم جنس را پیدا کنید که از سال گذشته تا امروز قیمتش ۵۰ درصد زیاد نشده باشد!

این فعال صنفی بازنشستگان با تاکید براینکه امسال شعار سال، مهار تورم و رونق تولید بود اما مسئولان در دولت و نمایندگان در مجلس به شعار سال پایبند نماندند؛ می‌گوید: همان ابتدای سال با حُکم رسمی شورای شهر، حمل و نقل ۴۰ درصد گران شد؛ مگر چه امکاناتی به حمل و نقل شهری افزوده شده که حالا بلیت مترو و اتوبوس را ۴۰ درصد گران کرده‌اند؟

عیوضی در پایان می‌گوید: ما امیدی به همسان‌سازیِ رونمایی شده نداریم؛ اگر در حمایت از کارگران و بازنشستگان صادقند و راست می‌گویند، چرا در این چندماه که اینهمه انتقاد کردیم به موضوع دستمزد ورود نکردند؟ چرا وقتی تورم حدود ۵۰ درصد بود اما مزد و مستمری ۲۷ درصد زیاد شد، اقدامی صورت ندادند؛ بازهم تاکید می‌کند بازنشسته «همسان‌سازی» نمی‌خواهد، بازنشسته «مستمری شایسته و قانونی» می‌خواهد.

 

]]>
https://www.pishnahadevizheh.com/بخش-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d9%86%db%8c%d9%88%d8%b2-34/18467-%d8%ae%d8%a8%d8%b1-%d9%85%d9%87%d9%85-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%ad%d9%82%d9%88%d9%82-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%86-%d8%aa%d8%b3%d9%88%db%8c%d9%87-%d9%85%d/feed 0
فوری/واریز اضافه حقوق بازنشستگان آغاز شد | افزایش 50 درصدی حقوق بازنشستگان از این ماه https://www.pishnahadevizheh.com/بخش-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d9%86%db%8c%d9%88%d8%b2-34/18447-%d9%81%d9%88%d8%b1%db%8c-%d9%88%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%b2-%d8%a7%d8%b6%d8%a7%d9%81%d9%87-%d8%ad%d9%82%d9%88%d9%82-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%86-%d8%a2%d8%ba%d8%a7%d8%b2-%d https://www.pishnahadevizheh.com/بخش-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d9%86%db%8c%d9%88%d8%b2-34/18447-%d9%81%d9%88%d8%b1%db%8c-%d9%88%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%b2-%d8%a7%d8%b6%d8%a7%d9%81%d9%87-%d8%ad%d9%82%d9%88%d9%82-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%86-%d8%a2%d8%ba%d8%a7%d8%b2-%d#respond Tue, 18 Jul 2023 10:00:10 +0000 حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: از زمانی که موضوع همسان‌سازی و متناسب سازی به میان آمده هر تعهدی که به موجب قانون بر دوش ما گذشته است انجام داده ایم. منابع این متناسب سازی رااز سال ۱۳۹۹، در حساب های دولت نگه داشته ایم و معتقدیم منابع متناسب سازی باید خارج از صندوق تأمین شود اما تعهدات خود به بازنشستگان را به که به موجب قانون بر عهده ما گذاشته شده است را انجام می‌دهیم.

ما از سال ۱۳۹۹ متناسب سازی را اجرا کرده ایم و هر سال متناسب با افزایش نرخ دستمزد شورای عالی کار افزایش یافته است، سنوات بعدی نیز افزایش حقوق براساس مصوبه شورای عالی کار اجرا و اعمال شده است.

حقوق بازنشستگان

حقوق تیرماه بازنشستگان کارگری در حالی در حالِ واریز شدن است که اشکالات باقیمانده‌ی متناسب‌سازی برطرف نشده؛ در چنین شرایطی، نمایندگان مجلس دوباره از تصویب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در کمیسیون‌ها خبر داده‌اند اما این خبر هیچ جزئیاتی ندارد! بودجه چقدر است، چگونه قرار است اجرا شود، سهم تامین اجتماعی چه اندازه است و از همه مهم‌تر، این همسان‌سازی چه زمانی قرار است به تصویب نهایی برسد؟

علی اکبر عیوضی (عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران) با بیان اینکه به اجرای باقیمانده متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان انتقاداتی وارد بود اما اشکالات رفع نشد؛ می‌گوید: افزایش ۱۴۰۱ در اجرای باقیمانده‌ی متناسب‌سازی لحاظ نشد، اما مشکل اساسی در جای دیگر است، در مهار نشدن تورم و بحران معیشتی بازنشستگان.

او به برجسته شدن موضوعِ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در روزهای اخیر ورود می‌کند و می‌گوید: حالا در روزهای پایانی کار مجلس، نمایندگان از تصویب همسان‌سازی در کمیسیون‌ها (نه در صحن) خبر می‌دهند، این درحالیست که در چهار سال گذشته اقدامی برای پرداخت بدهی سازمان تامین اجتماعی و بهبود معیشت بازنشستگان کارگری صورت ندادند؛ لایحه‌ی دائمی شدن همسان‌سازی سال‌هاست در مجلس معطل مانده است، چرا در این سال‌ها تصویب نشد، چرا در روزهای آخر به فکر افتادند دوباره یک همسان‌سازیِ تازه را مطرح کنند؟

عیوضی با بیان اینکه «به نظر می‌رسد مطرح شدن همسان‌سازی بیشتر شعار انتخاباتی‌ست» می‌گوید: بعد از پانزده سال انتظار در سال ۹۹ یک همسان‌سازی نصفه نیمه اجرا شد؛ سهم بازنشستگان کارگری چقدر بود؟ وقتی بعد از پانزده سال پیگیری، اعتبار مناسب برای همسان‌سازی به سازمان تامین اجتماعی ندادند، حالا در آستانه‌ی انتخابات از کدام همسان‌سازی سخن می‌گویند؟

او ادامه می‌دهد: دولت به سازمان بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد، همین بدهی را بپردازد کافی‌ست ما همسان‌سازیِ اضافه نمی‌خواهیم. از همه‌ی اینها گذشته، قانون افزایش حقوق اجرا شود هیچ نیازی به اجرای همسان‌سازی نیست؛ هیچ یک از مواد قانونی دستمزد از ماده ۴۱ قانون کار تا مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی، اجرا نشده است، چرا وزیر کار را استیضاح نکردند، چرا به دنبال همسان‌سازی هستند؟ بازنشسته اگر دستمزدش مطابق قانون زیاد شود، نیازی به همسان‌سازی و متناسب‌سازی ندارد!

عیوضی با بیان اینکه «نمایندگان خیری برای بازنشستگان نداشتند» می‌افزاید: وقتی آقای حاج بابایی در مجلس از همسان‌سازی سخن می‌گوید باید پرسید کدام همسان‌سازی؟ دولت بدهی خود به سازمان را چرا نمی‌پردازد؟ مجلس چه نظارتی بر اجرای قانون صورت داده؟ مگر قرار نبود امسال تورم مهار شود، شما یک قلم جنس را پیدا کنید که از سال گذشته تا امروز قیمتش ۵۰ درصد زیاد نشده باشد!

این فعال صنفی بازنشستگان با تاکید براینکه امسال شعار سال، مهار تورم و رونق تولید بود اما مسئولان در دولت و نمایندگان در مجلس به شعار سال پایبند نماندند؛ می‌گوید: همان ابتدای سال با حُکم رسمی شورای شهر، حمل و نقل ۴۰ درصد گران شد؛ مگر چه امکاناتی به حمل و نقل شهری افزوده شده که حالا بلیت مترو و اتوبوس را ۴۰ درصد گران کرده‌اند؟

عیوضی در پایان می‌گوید: ما امیدی به همسان‌سازیِ رونمایی شده نداریم؛ اگر در حمایت از کارگران و بازنشستگان صادقند و راست می‌گویند، چرا در این چندماه که اینهمه انتقاد کردیم به موضوع دستمزد ورود نکردند؟ چرا وقتی تورم حدود ۵۰ درصد بود اما مزد و مستمری ۲۷ درصد زیاد شد، اقدامی صورت ندادند؛ بازهم تاکید می‌کند بازنشسته «همسان‌سازی» نمی‌خواهد، بازنشسته «مستمری شایسته و قانونی» می‌خواهد.

]]>
https://www.pishnahadevizheh.com/بخش-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d9%86%db%8c%d9%88%d8%b2-34/18447-%d9%81%d9%88%d8%b1%db%8c-%d9%88%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%b2-%d8%a7%d8%b6%d8%a7%d9%81%d9%87-%d8%ad%d9%82%d9%88%d9%82-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%86-%d8%a2%d8%ba%d8%a7%d8%b2-%d/feed 0
آغاز پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان از فردا | تسویه کامل مطالبات حقوق بازنشستگان شروع شد https://www.pishnahadevizheh.com/بخش-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d9%86%db%8c%d9%88%d8%b2-34/18397-%d8%a2%d8%ba%d8%a7%d8%b2-%d9%be%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d9%85%d8%b9%d9%88%d9%82%d8%a7%d8%aa-%d8%ad%d9%82%d9%88%d9%82-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b2-%d https://www.pishnahadevizheh.com/بخش-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d9%86%db%8c%d9%88%d8%b2-34/18397-%d8%a2%d8%ba%d8%a7%d8%b2-%d9%be%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d9%85%d8%b9%d9%88%d9%82%d8%a7%d8%aa-%d8%ad%d9%82%d9%88%d9%82-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b2-%d#respond Mon, 17 Jul 2023 05:00:33 +0000 حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی در تماس با  ایلنا، از انتظار برای پرداخت مطالبات مزدی و صدور احکام جدید خبر دادند.

به گفته‌ی آن‌ها، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری وعده داده معوقات بازنشستگان تا شهریور پرداخت می‌شود.

بازنشستگان علوم پزشکی می‌گویند: انتظار داریم با صدور احکام 15 درصد افزایش، معوقات هرچه زودتر پرداخت شود.

حقوق بازنشستگان

حقوق تیرماه بازنشستگان کارگری در حالی در حالِ واریز شدن است که اشکالات باقیمانده‌ی متناسب‌سازی برطرف نشده؛ در چنین شرایطی، نمایندگان مجلس دوباره از تصویب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در کمیسیون‌ها خبر داده‌اند اما این خبر هیچ جزئیاتی ندارد! بودجه چقدر است، چگونه قرار است اجرا شود، سهم تامین اجتماعی چه اندازه است و از همه مهم‌تر، این همسان‌سازی چه زمانی قرار است به تصویب نهایی برسد؟

علی اکبر عیوضی (عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران) با بیان اینکه به اجرای باقیمانده متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان انتقاداتی وارد بود اما اشکالات رفع نشد؛ می‌گوید: افزایش ۱۴۰۱ در اجرای باقیمانده‌ی متناسب‌سازی لحاظ نشد، اما مشکل اساسی در جای دیگر است، در مهار نشدن تورم و بحران معیشتی بازنشستگان.

او به برجسته شدن موضوعِ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در روزهای اخیر ورود می‌کند و می‌گوید: حالا در روزهای پایانی کار مجلس، نمایندگان از تصویب همسان‌سازی در کمیسیون‌ها (نه در صحن) خبر می‌دهند، این درحالیست که در چهار سال گذشته اقدامی برای پرداخت بدهی سازمان تامین اجتماعی و بهبود معیشت بازنشستگان کارگری صورت ندادند؛ لایحه‌ی دائمی شدن همسان‌سازی سال‌هاست در مجلس معطل مانده است، چرا در این سال‌ها تصویب نشد، چرا در روزهای آخر به فکر افتادند دوباره یک همسان‌سازیِ تازه را مطرح کنند؟

عیوضی با بیان اینکه «به نظر می‌رسد مطرح شدن همسان‌سازی بیشتر شعار انتخاباتی‌ست» می‌گوید: بعد از پانزده سال انتظار در سال ۹۹ یک همسان‌سازی نصفه نیمه اجرا شد؛ سهم بازنشستگان کارگری چقدر بود؟ وقتی بعد از پانزده سال پیگیری، اعتبار مناسب برای همسان‌سازی به سازمان تامین اجتماعی ندادند، حالا در آستانه‌ی انتخابات از کدام همسان‌سازی سخن می‌گویند؟

او ادامه می‌دهد: دولت به سازمان بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد، همین بدهی را بپردازد کافی‌ست ما همسان‌سازیِ اضافه نمی‌خواهیم. از همه‌ی اینها گذشته، قانون افزایش حقوق اجرا شود هیچ نیازی به اجرای همسان‌سازی نیست؛ هیچ یک از مواد قانونی دستمزد از ماده ۴۱ قانون کار تا مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی، اجرا نشده است، چرا وزیر کار را استیضاح نکردند، چرا به دنبال همسان‌سازی هستند؟ بازنشسته اگر دستمزدش مطابق قانون زیاد شود، نیازی به همسان‌سازی و متناسب‌سازی ندارد!

عیوضی با بیان اینکه «نمایندگان خیری برای بازنشستگان نداشتند» می‌افزاید: وقتی آقای حاج بابایی در مجلس از همسان‌سازی سخن می‌گوید باید پرسید کدام همسان‌سازی؟ دولت بدهی خود به سازمان را چرا نمی‌پردازد؟ مجلس چه نظارتی بر اجرای قانون صورت داده؟ مگر قرار نبود امسال تورم مهار شود، شما یک قلم جنس را پیدا کنید که از سال گذشته تا امروز قیمتش ۵۰ درصد زیاد نشده باشد!

این فعال صنفی بازنشستگان با تاکید براینکه امسال شعار سال، مهار تورم و رونق تولید بود اما مسئولان در دولت و نمایندگان در مجلس به شعار سال پایبند نماندند؛ می‌گوید: همان ابتدای سال با حُکم رسمی شورای شهر، حمل و نقل ۴۰ درصد گران شد؛ مگر چه امکاناتی به حمل و نقل شهری افزوده شده که حالا بلیت مترو و اتوبوس را ۴۰ درصد گران کرده‌اند؟

عیوضی در پایان می‌گوید: ما امیدی به همسان‌سازیِ رونمایی شده نداریم؛ اگر در حمایت از کارگران و بازنشستگان صادقند و راست می‌گویند، چرا در این چندماه که اینهمه انتقاد کردیم به موضوع دستمزد ورود نکردند؟ چرا وقتی تورم حدود ۵۰ درصد بود اما مزد و مستمری ۲۷ درصد زیاد شد، اقدامی صورت ندادند؛ بازهم تاکید می‌کند بازنشسته «همسان‌سازی» نمی‌خواهد، بازنشسته «مستمری شایسته و قانونی» می‌خواهد.

]]>
https://www.pishnahadevizheh.com/بخش-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d9%86%db%8c%d9%88%d8%b2-34/18397-%d8%a2%d8%ba%d8%a7%d8%b2-%d9%be%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d9%85%d8%b9%d9%88%d9%82%d8%a7%d8%aa-%d8%ad%d9%82%d9%88%d9%82-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b2-%d/feed 0
فوری/افزایش دوباره حقوق بازنشستگان متناسب با خط فقر | افزایش 47 درصدی حقوق بازنشستگان تصویب شد؟ https://www.pishnahadevizheh.com/بخش-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d9%86%db%8c%d9%88%d8%b2-34/18380-%d9%81%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%af%d9%88%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%ad%d9%82%d9%88%d9%82-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%86-%d9%85%d8%aa%d9 https://www.pishnahadevizheh.com/بخش-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d9%86%db%8c%d9%88%d8%b2-34/18380-%d9%81%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%af%d9%88%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%ad%d9%82%d9%88%d9%82-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%86-%d9%85%d8%aa%d9#respond Sun, 16 Jul 2023 14:10:29 +0000 حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

حقوق تیرماه بازنشستگان کارگری در حالی در حالِ واریز شدن است که اشکالات باقیمانده‌ی متناسب‌سازی برطرف نشده؛ در چنین شرایطی، نمایندگان مجلس دوباره از تصویب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در کمیسیون‌ها خبر داده‌اند اما این خبر هیچ جزئیاتی ندارد! بودجه چقدر است، چگونه قرار است اجرا شود، سهم تامین اجتماعی چه اندازه است و از همه مهم‌تر، این همسان‌سازی چه زمانی قرار است به تصویب نهایی برسد؟

علی اکبر عیوضی (عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران) با بیان اینکه به اجرای باقیمانده متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان انتقاداتی وارد بود اما اشکالات رفع نشد؛ می‌گوید: افزایش ۱۴۰۱ در اجرای باقیمانده‌ی متناسب‌سازی لحاظ نشد، اما مشکل اساسی در جای دیگر است، در مهار نشدن تورم و بحران معیشتی بازنشستگان.

او به برجسته شدن موضوعِ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در روزهای اخیر ورود می‌کند و می‌گوید: حالا در روزهای پایانی کار مجلس، نمایندگان از تصویب همسان‌سازی در کمیسیون‌ها (نه در صحن) خبر می‌دهند، این درحالیست که در چهار سال گذشته اقدامی برای پرداخت بدهی سازمان تامین اجتماعی و بهبود معیشت بازنشستگان کارگری صورت ندادند؛ لایحه‌ی دائمی شدن همسان‌سازی سال‌هاست در مجلس معطل مانده است، چرا در این سال‌ها تصویب نشد، چرا در روزهای آخر به فکر افتادند دوباره یک همسان‌سازیِ تازه را مطرح کنند؟

عیوضی با بیان اینکه «به نظر می‌رسد مطرح شدن همسان‌سازی بیشتر شعار انتخاباتی‌ست» می‌گوید: بعد از پانزده سال انتظار در سال ۹۹ یک همسان‌سازی نصفه نیمه اجرا شد؛ سهم بازنشستگان کارگری چقدر بود؟ وقتی بعد از پانزده سال پیگیری، اعتبار مناسب برای همسان‌سازی به سازمان تامین اجتماعی ندادند، حالا در آستانه‌ی انتخابات از کدام همسان‌سازی سخن می‌گویند؟

حقوق بازنشستگان

او ادامه می‌دهد: دولت به سازمان بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد، همین بدهی را بپردازد کافی‌ست ما همسان‌سازیِ اضافه نمی‌خواهیم. از همه‌ی اینها گذشته، قانون افزایش حقوق اجرا شود هیچ نیازی به اجرای همسان‌سازی نیست؛ هیچ یک از مواد قانونی دستمزد از ماده ۴۱ قانون کار تا مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی، اجرا نشده است، چرا وزیر کار را استیضاح نکردند، چرا به دنبال همسان‌سازی هستند؟ بازنشسته اگر دستمزدش مطابق قانون زیاد شود، نیازی به همسان‌سازی و متناسب‌سازی ندارد!

عیوضی با بیان اینکه «نمایندگان خیری برای بازنشستگان نداشتند» می‌افزاید: وقتی آقای حاج بابایی در مجلس از همسان‌سازی سخن می‌گوید باید پرسید کدام همسان‌سازی؟ دولت بدهی خود به سازمان را چرا نمی‌پردازد؟ مجلس چه نظارتی بر اجرای قانون صورت داده؟ مگر قرار نبود امسال تورم مهار شود، شما یک قلم جنس را پیدا کنید که از سال گذشته تا امروز قیمتش ۵۰ درصد زیاد نشده باشد!

این فعال صنفی بازنشستگان با تاکید براینکه امسال شعار سال، مهار تورم و رونق تولید بود اما مسئولان در دولت و نمایندگان در مجلس به شعار سال پایبند نماندند؛ می‌گوید: همان ابتدای سال با حُکم رسمی شورای شهر، حمل و نقل ۴۰ درصد گران شد؛ مگر چه امکاناتی به حمل و نقل شهری افزوده شده که حالا بلیت مترو و اتوبوس را ۴۰ درصد گران کرده‌اند؟

عیوضی در پایان می‌گوید: ما امیدی به همسان‌سازیِ رونمایی شده نداریم؛ اگر در حمایت از کارگران و بازنشستگان صادقند و راست می‌گویند، چرا در این چندماه که اینهمه انتقاد کردیم به موضوع دستمزد ورود نکردند؟ چرا وقتی تورم حدود ۵۰ درصد بود اما مزد و مستمری ۲۷ درصد زیاد شد، اقدامی صورت ندادند؛ بازهم تاکید می‌کند بازنشسته «همسان‌سازی» نمی‌خواهد، بازنشسته «مستمری شایسته و قانونی» می‌خواهد.

 

]]>
https://www.pishnahadevizheh.com/بخش-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d9%86%db%8c%d9%88%d8%b2-34/18380-%d9%81%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%af%d9%88%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d8%ad%d9%82%d9%88%d9%82-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%86-%d9%85%d8%aa%d9/feed 0
واریز فوق العاده ویژه برای حقوق بازنشستگان | 2 برابر شدن واریزی دولت برای بازنشستگان در این ماه https://www.pishnahadevizheh.com/بخش-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d9%86%db%8c%d9%88%d8%b2-34/18338-%d9%88%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%b2-%d9%81%d9%88%d9%82-%d8%a7%d9%84%d8%b9%d8%a7%d8%af%d9%87-%d9%88%db%8c%da%98%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%ad%d9%82%d9%88%d9%82-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%b4%d8%b3%d https://www.pishnahadevizheh.com/بخش-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d9%86%db%8c%d9%88%d8%b2-34/18338-%d9%88%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%b2-%d9%81%d9%88%d9%82-%d8%a7%d9%84%d8%b9%d8%a7%d8%af%d9%87-%d9%88%db%8c%da%98%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%ad%d9%82%d9%88%d9%82-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%b4%d8%b3%d#respond Fri, 14 Jul 2023 08:00:00 +0000 حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

سوای از مراسم هایی که به مناسبت های مختلف برای تکریم خانواده و بازنشستگان گرفته می شود ؛ آنچه که همیشه برای خانواده ها و بازنشستگانشان هدیه و تکریم است؛ رسیدگی به خواسته هایشان خواهد بود؛ در شرایطی که حال بازنشستگان خوب نیست و مرثیه صندوق‌های بازنشستگی سال‌هاست که خوانده شده، هزاران بازنشسته خواهان اجرای همسان‌سازی حقوق خود هستند و هزاران امضا را پای نامه‌های ارسالی خود خطاب به دولتی‌ها می‌زنند. با وجود این درخواست‌ها، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هنوز مشخص نیست به کجا رسیده و در چه مرحله‌ای قرار دارد؟ با این حال در اندیشه معاصر پیرامون مراسمات تکریم و مسائل مربوط به بازنشستگان گزارشی تهیه شده است که در ادامه می خوانیم.

در متن پیام تبریک فرماندهی انتظامی کشور آمده است: «بازنشسته از شاغل جدا نیست، بازنشسته آیینه شاغل است، آیینه‌ آینده شاغل است. بازنشسته یعنی آن فردایی که امروز شده؛ همه فرداها یک وقت امروز خواهد شد؛ چون قطعی است” رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)

دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که امروز کشورمان را به عنوان الگویی پویا برای آزادی خواهان جهان مبدل ساخته، حاصل اندیشه و عمل انسان های متعهد و مسئولی است که عمر گرانبهای خود را در راه تحقق این مهم صرف نموده اند و امروز در قامت بازنشستگی همچنان سرمایه‌های عزت و افتخار ایران اسلامی هستند.

تکریم بزرگسالان و پیشکسوتان و توجه به جایگاه مقدس خانواده، از اصول و ارزش‌های مسلم اخلاق اسلامی و ایرانی است و خدمت به بازنشستگان از وظایف مهم هرسازمانی به شمار می رود. بازنشستگان سازمان انتظامی کشور پس از سال‌ها تلاش صادقانه در عرصه برقراری نظم و امنیت که به افتخار بازنشستگی نائل می آیند، از شریف‌ترین و خدوم‌ترین عضو خانواده بزرگ انتظامی به شمار می‌روند که سال‌ها با عزت نفس زیسته‌اند و اینک چراغ راه و الگوی شایسته و بایسته‌ای برای همکاران و همرزمان جوان خود هستند که باعث افتخار سازمان انتظامی کشور محسوب می‌شوند.

پیشکسوتان و اعضاء وابسته، افتخار سازمان انتظامی و خالق لحظات غرورآفرینی هستند که ایثارگری‌های آنها در راه حفظ و حراست از نظم و امنیت کشور هرگز فراموش نمی‌شود؛ اعضای وابسته انتظامی هویت، شناسنامه و سند افتخار انتظامی کشور هستند.

حقوق بازنشستگان

امنیت،آرامش و آسایش مثال زدنی جمهوری اسلامی ایران، مدیون تلاش‌های بی‌دریغ و شبانه روزی عزیزان بازنشسته‌ای می باشد که خالصانه و بی‌منت در راه تأمین نظم و امنیت کشور تلاش کردند که بخشی از این موفقیت‌ها مرهون همراهی و کمک خانواده‌های آنهاست.

بدون شک قداست و کرامت نهاد خانواده بر هیچ کس پوشیده نیست و اکنون مجالی به دست آمد تا با بهره گیری از سیره ائمه اطهار، ضمن ارج نهادن به سالها تلاش و زحمات بی‌شائبه و تجارب گران سنگ بازنشستگان عزیز فراجا که کوله باری از تجربه و توانمندی می باشند، به جایگاه خانواده به عنوان مؤثرترین نهاد اجتماعی، ادای احترام گردد.

بی تردید فداکاری و مسئولیت پذیری اساتید و پیشکسوتان گرامی فراجا در انجام وظایف محوله تأثیر بسزایی در پیشرفت امور و دستیابی به اهداف سازمانی داشته است.

فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران ضمن گرامی داشت ۲۵ ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان بر خود لازم می‌داند تا از بازنشستگان عرصه نظم و امنیت کشور که عمر گرانبهای خود را در راه تحقق نظم و امنیت مردم شریف ایران اسلامی صرف کرده‌اند و همچنین خانواده‌های عزیز آنها که اگر نبود حمایت‌ها و پشتیبانی‌های آنها، امروز شاهد ایرانی امن نبودیم، تقدیر و تشکر کند.»

منوچهر صفرپور در آیین تکریم از بازنشستگان چهارمحال و بختیاری به‌مناسبت ۲۵ ذی‌الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان با اشاره به دو برابر شدن تسهیلات قرض‌الحسنه ویژه بازنشستگان در امسال گفت: در دو ماه اخیر ۲۷۰ میلیارد ریال تسهیلات ۳۰۰ میلیون ریالی به بازنشستگان استان پرداخت شد.

وی تاکید کرد: این میزان تسهیلات به ۹۰۰ نفر از بازنشستگان استان پرداخت شده است و روند پرداخت آن به بقیه بازنشستگان واجد شرایط تا پایان سال‌جاری ادامه دارد.

 

دو برابر شدن تسهیلات قرض‌الحسنه ویژه بازنشستگان

مدیر صندوق بازنشستگی چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود ۲۰ هزار بازنشسته زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری چهارمحال و بختیاری افزود: از این تعداد ۷۰ درصد آقایان و ۳۰ درصد خانم‌ها هستند.

صفرپور با بیان پرداخت ماهانه بیش از دو هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال حقوق به بازنشستگان زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: میانگین حقوق پرداختی به این بازنشستگان ماهانه ۱۱۴ میلیون ریال است.

وی با اشاره به پرداخت سه هزار فقره وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۱ ادامه داد: به هر کدام از این بازنشستگان ۱۵۰ میلیون ریال و در مجموع ۴۵۰ میلیارد ریال وام پرداخت شد.

صفرپور اظهار داشت: این صندوق همچنین به فرزندان بازنشستگانی که تاریخ عقد آنان یکم فروردین‌‍ماه ۱۳۹۸ به بعد باشد ۳۵۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌کند.

 

]]>
https://www.pishnahadevizheh.com/بخش-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d9%86%db%8c%d9%88%d8%b2-34/18338-%d9%88%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%b2-%d9%81%d9%88%d9%82-%d8%a7%d9%84%d8%b9%d8%a7%d8%af%d9%87-%d9%88%db%8c%da%98%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%ad%d9%82%d9%88%d9%82-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%b4%d8%b3%d/feed 0
واریز 16 میلیون تومان برای بازنشستگان امروز؟ | واریز فوق العاده ویژه برای یازنشستگتن با حقوق این ماه https://www.pishnahadevizheh.com/بخش-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d9%86%db%8c%d9%88%d8%b2-34/18287-%d9%88%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%b2-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%aa%d9%88%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d9%85%d8 https://www.pishnahadevizheh.com/بخش-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d9%86%db%8c%d9%88%d8%b2-34/18287-%d9%88%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%b2-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%aa%d9%88%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d9%85%d8#respond Wed, 12 Jul 2023 14:05:10 +0000 حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

وی گفت : من به علت مسئولیت‌های خود در وزارت کار، از ابتدا که با مصوبه مجلس شورای اسلامی، صندوق فولاد به این وزارتخانه ملحق شد، در جریان مشکلات ریز و درشت این صندوق بوده‌ام.

وی با اشاره به اینکه معیار کار ما قوانین و مقررات هستند گفت: من شرایط سخت معیشتی بازنشستگان را با توجه به وضعیت تورمی موجود کاملا درک می‌کنم.اقتصاد ۱۰۰ نوشت : مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد بر عزم خود و اعضای هیئت مدیره صندوق برای حل مشکلات بازنشستگان طبق ضوابط قانونی تاکید کرد.

روابط عمومی صندوق بازنشستگی فولاد ، سید حجت کاظمی در نشست با روسای کانون‌ها و جمعی از بازنشستگان فولاد که با حضور اعضای هیئت مدیره صندوق برگزار شد، تصریح کرد: از ابتدای تصدی مسئولیت در صندوق بازنشستگی فولاد، مبنای کار خود را بر صداقت و شفافیت با بازنشستگان عزیز قرار دادم.

من به علت مسئولیت‌های خود در وزارت کار، از ابتدا که با مصوبه مجلس شورای اسلامی، صندوق فولاد به این وزارتخانه ملحق شد، در جریان مشکلات ریز و درشت این صندوق بوده‌ام.

وی با اشاره به اینکه معیار کار ما قوانین و مقررات هستند گفت: من شرایط سخت معیشتی بازنشستگان را با توجه به وضعیت تورمی موجود کاملا درک می‌کنم.

حقوق بازنشستگان

 میرهاشم موسوی (مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی) با اشاره به چالش‌های این سازمان و صندوق کارگران و بازنشستگان کارگری، به مسائل مطرح شده پیرامون این مجموعه در ارتباط با برنامه هفتم توسعه پرداخت.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه در رابطه با برنامه هفتم توسعه باید در یک جلسه پیرامون آن صحبت کنیم، گفت: نزدیک یکسال دوستان ما در دولت با بحث تنظیم این برنامه مشغول بودند و جلسات تخصصی در دولت نسبت به طراحی آن برگزار می‌شد که با حضور دوستان ما در تامین اجتماعی بود. جمع‌بندی دولت برنامه فعلی بود و مسیر خود را درحال طی کردن است.

وی افزود: اولین نکته‌ای که در رابطه با برنامه هفتم وجود دارد این است که رویکرد دولت و نگاه ما در برنامه هفتم این است که برنامه توسعه باید بتواند مسائل اساسی و چالش‌ها را در بحث تامین اجتماعی و صندوق‌ها هدف بگیرد. در بحث صندوق‌ها نیز چالش‌ها و مشکلات مشخص است و رویکرد برنامه در کلیت خودش بحث «مسئله محوری» را سرلوحه قرار داده است.

 بحث تجمیع صندوق‌ها در برنامه هفتم یک اظهارنظر کلی است و هم می‌تواند خوب و هم می‌تواند بد باشد. باید ببینیم اراده‌ای که در تجمیع صندوق‌ها وجود دارد در چه حد بوده و سازوکاری که درباره تجمیع صندوق‌های بازنشستگی مطرح است، چگونه خواهد بود.

او ادامه داد: در چهارچوب بحث "مسئله محوری" ما باید به واقعیت‌ها و بحث تاب آوری دقت بکنیم که هم دولت و هم مجلس قطعا به این مسائل توجه دارند. این متن موجود برنامه نیز در مرحله پیش‌نویس و پیشنهاد است و تا زمانی که مراحل تصویب و بررسی را طی نکرده است، جنبه اجرایی و الزام‌آور نخواهد داشت.

موسوی تصریح کرد: بحث تجمیع صندوق‌ها در برنامه هفتم یک اظهارنظر کلی است و هم می‌تواند خوب و هم می‌تواند بد باشد. باید ببینیم اراده‌ای که در تجمیع صندوق‌ها وجود دارد در چه حد بوده و سازوکاری که درباره تجمیع صندوق‌های بازنشستگی مطرح است، چگونه خواهد بود. جزئیات این طرح قطعا در برنامه هفتم توسعه گنجانده نشده است، باید ببینیم دقیقا با چه رویکردی این طرح در ادامه مطرح و پیشنهاد خواهد شد تا بتوانیم اظهارنظر دقیق‌تری بکنیم.

  آنچه ما قائل هستیم و در حسابرسی‌ها به کرات بیان کردیم، این است که باید براساس بند (ه) ماده ۷ قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی، نرخ بهره بازپرداخت بدهی‌ها از سوی دولت باید براساس نرخ بهره اوراق مشارکت باشد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: اینکه نظام یکپارچه تامین اجتماعی در کشور از مرحله محاسبات و قوانین و ضوابط تا نظام بازنشستگی و اصلاحات پارامتریک و فنی باید باشد، یک حرف تخصصی و درست بوده که توسط سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری درباره تامین اجتماعی نیز تایید شده است. باید به این سمت حرکت کنیم اما عرض بنده این است که سازوکاری که باید پیش‌بینی شود و منابعی که برای اجرای این طرح دیده شود، باید از صفر تا صد طراحی شود و پس از این طراحی است که ما می‌توانیم نظرات فنی و تخصصی خود را از نقطه نظر تامین اجتماعی نسبت به آن ارائه بدهیم.

وی در رابطه با نحوه تادیه بدهی‌های دولت در فصل پنجم پیش‌نویس برنامه هفتم توسعه که در آن با بحث «غیر مرکب» بودن تادیه بدهی دولت به صندوق‌ها سخن به میان آمده است، گفت: اینکه گفته شده بهره محاسبه شده در پرداخت بدهی‌ها از سوی دولت باید بهره غیر مرکب باشد، تمام مسئله نیست زیرا ما در سازمان تامین اجتماعی طلب‌هایی از دولت داریم که این مطالبات نه بهره ساده دارد و نه بهره مرکب! آنچه ما قائل هستیم و در حسابرسی‌ها به کرات بیان کردیم، این است که باید براساس بند (ه) ماده ۷ قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی، نرخ بهره بازپرداخت بدهی‌ها از سوی دولت باید براساس نرخ بهره اوراق مشارکت باشد. بر این اساس ارزش واقعی و بروزرسانی شده ریالی بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی محاسبه می‌شود.

 

]]>
https://www.pishnahadevizheh.com/بخش-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d9%86%db%8c%d9%88%d8%b2-34/18287-%d9%88%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%b2-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%aa%d9%88%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d9%85%d8/feed 0
افزایش باورنکردنی حقوق بازنشستگان با فرمول جدید همسان سازی | واریزی جدید به حقوق بازنشستگان https://www.pishnahadevizheh.com/بخش-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d9%86%db%8c%d9%88%d8%b2-34/18251-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%a8%d8%a7%d9%88%d8%b1%d9%86%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86%db%8c-%d8%ad%d9%82%d9%88%d9%82-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%a7-%d9 https://www.pishnahadevizheh.com/بخش-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d9%86%db%8c%d9%88%d8%b2-34/18251-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%a8%d8%a7%d9%88%d8%b1%d9%86%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86%db%8c-%d8%ad%d9%82%d9%88%d9%82-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%a7-%d9#respond Tue, 11 Jul 2023 08:00:00 +0000 حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

 میرهاشم موسوی (مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی) با اشاره به چالش‌های این سازمان و صندوق کارگران و بازنشستگان کارگری، به مسائل مطرح شده پیرامون این مجموعه در ارتباط با برنامه هفتم توسعه پرداخت.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه در رابطه با برنامه هفتم توسعه باید در یک جلسه پیرامون آن صحبت کنیم، گفت: نزدیک یکسال دوستان ما در دولت با بحث تنظیم این برنامه مشغول بودند و جلسات تخصصی در دولت نسبت به طراحی آن برگزار می‌شد که با حضور دوستان ما در تامین اجتماعی بود. جمع‌بندی دولت برنامه فعلی بود و مسیر خود را درحال طی کردن است.

وی افزود: اولین نکته‌ای که در رابطه با برنامه هفتم وجود دارد این است که رویکرد دولت و نگاه ما در برنامه هفتم این است که برنامه توسعه باید بتواند مسائل اساسی و چالش‌ها را در بحث تامین اجتماعی و صندوق‌ها هدف بگیرد. در بحث صندوق‌ها نیز چالش‌ها و مشکلات مشخص است و رویکرد برنامه در کلیت خودش بحث «مسئله محوری» را سرلوحه قرار داده است.

    بحث تجمیع صندوق‌ها در برنامه هفتم یک اظهارنظر کلی است و هم می‌تواند خوب و هم می‌تواند بد باشد. باید ببینیم اراده‌ای که در تجمیع صندوق‌ها وجود دارد در چه حد بوده و سازوکاری که درباره تجمیع صندوق‌های بازنشستگی مطرح است، چگونه خواهد بود.

او ادامه داد: در چهارچوب بحث "مسئله محوری" ما باید به واقعیت‌ها و بحث تاب آوری دقت بکنیم که هم دولت و هم مجلس قطعا به این مسائل توجه دارند. این متن موجود برنامه نیز در مرحله پیش‌نویس و پیشنهاد است و تا زمانی که مراحل تصویب و بررسی را طی نکرده است، جنبه اجرایی و الزام‌آور نخواهد داشت.

موسوی تصریح کرد: بحث تجمیع صندوق‌ها در برنامه هفتم یک اظهارنظر کلی است و هم می‌تواند خوب و هم می‌تواند بد باشد. باید ببینیم اراده‌ای که در تجمیع صندوق‌ها وجود دارد در چه حد بوده و سازوکاری که درباره تجمیع صندوق‌های بازنشستگی مطرح است، چگونه خواهد بود. جزئیات این طرح قطعا در برنامه هفتم توسعه گنجانده نشده است، باید ببینیم دقیقا با چه رویکردی این طرح در ادامه مطرح و پیشنهاد خواهد شد تا بتوانیم اظهارنظر دقیق‌تری بکنیم.

حقوق بازنشستگان

    آنچه ما قائل هستیم و در حسابرسی‌ها به کرات بیان کردیم، این است که باید براساس بند (ه) ماده ۷ قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی، نرخ بهره بازپرداخت بدهی‌ها از سوی دولت باید براساس نرخ بهره اوراق مشارکت باشد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: اینکه نظام یکپارچه تامین اجتماعی در کشور از مرحله محاسبات و قوانین و ضوابط تا نظام بازنشستگی و اصلاحات پارامتریک و فنی باید باشد، یک حرف تخصصی و درست بوده که توسط سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری درباره تامین اجتماعی نیز تایید شده است. باید به این سمت حرکت کنیم اما عرض بنده این است که سازوکاری که باید پیش‌بینی شود و منابعی که برای اجرای این طرح دیده شود، باید از صفر تا صد طراحی شود و پس از این طراحی است که ما می‌توانیم نظرات فنی و تخصصی خود را از نقطه نظر تامین اجتماعی نسبت به آن ارائه بدهیم.

وی در رابطه با نحوه تادیه بدهی‌های دولت در فصل پنجم پیش‌نویس برنامه هفتم توسعه که در آن با بحث «غیر مرکب» بودن تادیه بدهی دولت به صندوق‌ها سخن به میان آمده است، گفت: اینکه گفته شده بهره محاسبه شده در پرداخت بدهی‌ها از سوی دولت باید بهره غیر مرکب باشد، تمام مسئله نیست زیرا ما در سازمان تامین اجتماعی طلب‌هایی از دولت داریم که این مطالبات نه بهره ساده دارد و نه بهره مرکب! آنچه ما قائل هستیم و در حسابرسی‌ها به کرات بیان کردیم، این است که باید براساس بند (ه) ماده ۷ قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی، نرخ بهره بازپرداخت بدهی‌ها از سوی دولت باید براساس نرخ بهره اوراق مشارکت باشد. بر این اساس ارزش واقعی و بروزرسانی شده ریالی بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی محاسبه می‌شود.

موسوی تصریح کرد: محاسباتی که تاکنون توسط حسابرسی‌ها انجام شده و توسط سازمان تامین اجتماعی سمع و نظر دولت رسیده و مورد پذیرش دولت قرار گرفته، براساس همین نرخ (اوراق مشارکت) بوده است. در واقع دولت نیز بند (ه) ماده ۷ قانون ساختار نظام جامعه رفاه و تامین اجتماعی را قبول دارد و ما نیز به آن قائل هستیم. حال ممکن است براساس براساس مصوبات یک زمان نرخ بهره اوراق مشارکت ۱۰ درصد و یا گاهی ۱۵ درصد و شاید اکنون حدود ۲۰ درصد شود. هر آنچه قانون درباره نرخ بهره اوراق مشارکت بگوید، ما براساس آن نرخ بروزرسانی ریالی بدهی‌ها را در سنوات مختلف محاسبه می‌کنیم و بعید می‌دانم تاکنون با دولت برسر این نوع نحوه محاسبه و کلیت آن اختلافی داشته باشیم. لذا بحث‌هایی مثل نرخ بهره ساده و مرکب اساسا در محاسبات ما مورد توجه قرار نمی‌گیرند و استناد ما در این زمینه به همان قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی است.

وی با اشاره به برخی شکایات مردمی مطرح شده درباره رایگان نبودن خدمات درمانی مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی و ارجاع بیماران به مراکز غیرملکی و خصوصی گفت: هرنوع ارائه درمان غیر رایگان در این مراکز و همچنین ارجاع به درمان پولی در بخش خصوصی غیرقانونی است و در صورت مشاهده مدعیان می‌توانند به عنوان گزارش به سامانه ۱۴۲۰ تامین اجتماعی و همچنین مدیران درمان مستقیم هر منطقه برای رسیدگی اطلاع دهند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: ما براساس تعهدات مندرج در مصوبات شورای عالی بیمه هیچکس حق ندارد حتی یک ریال در مراکز ملکی دریافت کند. تمامی خدمات سازمان رایگان بوده و حتی داروهای او. تی. سی که مشمول بیمه نیستند نیز که خارج از نظام بیمه‌ای است، در مراکز ملکی ما رایگان ارائه می‌شود.

موسوی با بیان اینکه تخلفات در زمینه ارائه درمان غیر رایگان موردی و محدود است که بعضا به خود ما در سازمان اطلاع داده می‌شود، گفت: معاونت درمان و خود سازمان تامین اجتماعی با هرنوع تخلف برخورد می‌کنند و افتخار نظام درمانی تامین اجتماعی این است که هم در بستری و هم سرپایی درمان رایگان ارائه می‌شود. البته گاه داروها و خدماتی خارج لیست بیمه است که به تشخیص پزشک تجویز می‌شود که آن دسته داروهایی که براساس کد QRC در تعهد بیمه‌ای است، باید اولویت تجویز پزشکان باشد.

وی تصریح کرد: ما سه سامانه که در همین روزها رونمایی می‌شود؛ در کنار سامانه ۱۴۲۰ در زمینه شکایت‌ها داریم که یک سامانه بازرسی و یک سامانه گزارشات حراستی تخلفات را دریافت کرده و با تخلف برخورد می‌کنند. بدین ترتیب ما اعلام می‌کنیم که خدمات ما در مراکز ملکی باید بدون فرانشیز ارائه شود در غیراینصورت با متخلفین اشد برخورد خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در رابطه با بحث متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نیز گفت: متناسب‌سازی حقوق بخشی از بازنشستگان تعهدی است که از دوره قبل مطرح شده اما انجام نشده و ما در حال اجرای آن هستیم. در سال‌های قبل باید این تعهدات پرداخت می‌شد که متاسفانه در دوره قبل اجرای آن به تعویق افتاده و ما آن را انجام دادیم.

موسوی با اشاره به اینکه «مدل پرداخت و اینکه انجام متناسب‌سازی با مشورت کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی مورد جمع‌بندی قرار گرفته است» گفت: البته در مدل محاسبه ممکن است اشکالاتی باشد اما تا آنجایی که در توان سازمان تامین اجتماعی برای اجرای طرح است، روی مدلی توافق کردیم تا بتوانیم باقی‌مانده متناسب‌سازی را انجام دهیم. ما دینی که سال‌های سال بود پرداخت نشده را بالاخره ادا کردیم و حالا اگر اشکالی نیز باشد، بازهم قابل بررسی است.

وی تصریح کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بنده دستور دادند تا این مسئله را پیگیری کنم و باز هم ما نشستیم و براساس مدل توافق شده کار را انجام دادیم. مگر اینکه یک مدل جدید برای پرداخت مطرح شود. به‌نظر بنده وظیفه و کار ما در این حوزه انجام شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به این سوال که «چطور سازمان در شرایطی که منابع و مصارف آن بر هم منطبق نیست، بنابر ادعای مدیران از بانک‌ها و موسسات مالی استقراض نمی‌کند؟» جواب داد: بعضی از منابع ما از جمله منابع نقدی هستند و برخی منابع ما از جمله «منابع تعهدی» هستند. ما در دوره گذشته سازمان تامین اجتماعی در بحث منابع نقدی مشکل داشتیم. در بحث منابع تعهدی بحث منابع-مصارف و کسری مطرح نیست. اگر بر فرض ۶۰۰ میلیارد تومان باشد، مصرف هم لاجرم باید ۶۰۰ میلیارد تومان باشد. تناقض بین منابع و مصارف زمانی به وجود می‌آید که بخشی از منابع به لحاظ تعهدی تبدیل به منابع نقدی نشود.

    در بحث واگذاری سهم ۳۳ درصد بانک رفاه نظرات خود را به هیات امنای سازمان تامین اجتماعی ارائه دادیم و درحال پیگیری هستیم.

وی افزود: ما هرچه در سازمان تامین اجتماعی مسئله نقد شدن منابع را جبران می‌کنیم، به نحوی بر مشکلات نقدینگی سازمان هم غلبه می‌کنیم. به این ترتیب سازمان تامین اجتماعی در بودجه خودش کسری ندارد، بلکه ما از یک مجموعه طلب داریم و به یک مجموعه بدهکاریم و کاری که می‌کنیم این است که از یکی طلب می‌گیریم و به دیگری که طلب‌کار است، می‌دهیم؛ اما بانک چنین کاری را نمی‌کند. ما از بانک چیزی نمی‌گیریم که بخواهیم فردا سود و بهره آنچه گرفتیم را نیز بدهیم.

موسوی با اشاره به مجموعه بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی به خارج از نظام بانکی گفت: هم‌اکنون برای مثال ما ۳ هزار میلیارد تومان به مراکز دانشگاهی بدهکار هستیم که این بدهی را از محل‌های مختلف با تلاش فراوان جمع کرده و اصل بدهی را می‌دهیم، به این ترتیب دیگر سازمان پول سوددار از بانک نمی‌گیرد تا به این طلب‌کار خود (مثلا مراکز دانشگاهی) بدهیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه اظهار کرد: برای مثال ما اکنون ۶۰ هزار میلیارد تومان از کارفرمایان در قالب‌عدم پرداخت حق بیمه طلب داریم. ما اگر بتوانیم وصول معوقات را با جدیت بیشتری پیگیری کنیم، آن طلب را گرفته و به مردم تحت پوشش پرداخت می‌کنیم. این ۶۰ هزار میلیارد تومان مربوط به اکنون نیست و بدهی انباشته شده است. ما بحث طرح بخشودگی جرائم بیمه را مطرح کردیم که بتوانیم وصول طلب خود را در این بخش نیز سرعت دهیم تا محتاج استقراض نشویم.

وی در پایان تاکید کرد: در بحث واگذاری سهم ۳۳ درصد بانک رفاه هم در این زمینه نظرات خود را به هیات امنای سازمان تامین اجتماعی ارائه دادیم و درحال پیگیری هستیم.

]]>
https://www.pishnahadevizheh.com/بخش-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d9%86%db%8c%d9%88%d8%b2-34/18251-%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%a8%d8%a7%d9%88%d8%b1%d9%86%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86%db%8c-%d8%ad%d9%82%d9%88%d9%82-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%a7-%d9/feed 0
واریز معوقات حقوق بازنشستگان از فردا | تسویه کامل مطالبات حقوق بازنشستگان https://www.pishnahadevizheh.com/بخش-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d9%86%db%8c%d9%88%d8%b2-34/18253-%d9%88%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%b2-%d9%85%d8%b9%d9%88%d9%82%d8%a7%d8%aa-%d8%ad%d9%82%d9%88%d9%82-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b2-%d9%81%d8%b1%d8%af%d8%a7-%d8%aa%d https://www.pishnahadevizheh.com/بخش-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d9%86%db%8c%d9%88%d8%b2-34/18253-%d9%88%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%b2-%d9%85%d8%b9%d9%88%d9%82%d8%a7%d8%aa-%d8%ad%d9%82%d9%88%d9%82-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b2-%d9%81%d8%b1%d8%af%d8%a7-%d8%aa%d#respond Tue, 11 Jul 2023 04:49:40 +0000 حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

روابط عمومی صندوق بازنشستگی فولاد ، سید حجت کاظمی در نشست با روسای کانون‌ها و جمعی از بازنشستگان فولاد که با حضور اعضای هیئت مدیره صندوق برگزار شد، تصریح کرد: از ابتدای تصدی مسئولیت در صندوق بازنشستگی فولاد، مبنای کار خود را بر صداقت و شفافیت با بازنشستگان عزیز قرار دادم.

من به علت مسئولیت‌های خود در وزارت کار، از ابتدا که با مصوبه مجلس شورای اسلامی، صندوق فولاد به این وزارتخانه ملحق شد، در جریان مشکلات ریز و درشت این صندوق بوده‌ام.

وی با اشاره به اینکه معیار کار ما قوانین و مقررات هستند گفت: من شرایط سخت معیشتی بازنشستگان را با توجه به وضعیت تورمی موجود کاملا درک می‌کنم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگان کشور در نشست صمیمی با نمایندگان کانون بازنشسته مازندران گفت: در بخش درمانی بازنشستگان قسمتی از بیمه تکمیلی بدون سقف تعیین شده و مابقی هزینه‌ها در همه مراکز درمانی زیر پوشش بیمه اصلی قرار می‌گیرند.

وی افزود: ۷ هزار میلیارد تومان برای بیماران خاص بازنشسته اختصاص یافت که هر بازنشسته بیمار خاص در هر مرکز درمانی تا سقف ۵۰ میلیون تومان معاف پرداخت هزینه هستند و مابقی هزینه‌ها از بیمه تکمیلی استفاده می‌شود. / 

 میرهاشم موسوی (مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی) با اشاره به چالش‌های این سازمان و صندوق کارگران و بازنشستگان کارگری، به مسائل مطرح شده پیرامون این مجموعه در ارتباط با برنامه هفتم توسعه پرداخت.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه در رابطه با برنامه هفتم توسعه باید در یک جلسه پیرامون آن صحبت کنیم، گفت: نزدیک یکسال دوستان ما در دولت با بحث تنظیم این برنامه مشغول بودند و جلسات تخصصی در دولت نسبت به طراحی آن برگزار می‌شد که با حضور دوستان ما در تامین اجتماعی بود. جمع‌بندی دولت برنامه فعلی بود و مسیر خود را درحال طی کردن است.

وی افزود: اولین نکته‌ای که در رابطه با برنامه هفتم وجود دارد این است که رویکرد دولت و نگاه ما در برنامه هفتم این است که برنامه توسعه باید بتواند مسائل اساسی و چالش‌ها را در بحث تامین اجتماعی و صندوق‌ها هدف بگیرد. در بحث صندوق‌ها نیز چالش‌ها و مشکلات مشخص است و رویکرد برنامه در کلیت خودش بحث «مسئله محوری» را سرلوحه قرار داده است.

    بحث تجمیع صندوق‌ها در برنامه هفتم یک اظهارنظر کلی است و هم می‌تواند خوب و هم می‌تواند بد باشد. باید ببینیم اراده‌ای که در تجمیع صندوق‌ها وجود دارد در چه حد بوده و سازوکاری که درباره تجمیع صندوق‌های بازنشستگی مطرح است، چگونه خواهد بود.

او ادامه داد: در چهارچوب بحث "مسئله محوری" ما باید به واقعیت‌ها و بحث تاب آوری دقت بکنیم که هم دولت و هم مجلس قطعا به این مسائل توجه دارند. این متن موجود برنامه نیز در مرحله پیش‌نویس و پیشنهاد است و تا زمانی که مراحل تصویب و بررسی را طی نکرده است، جنبه اجرایی و الزام‌آور نخواهد داشت.

موسوی تصریح کرد: بحث تجمیع صندوق‌ها در برنامه هفتم یک اظهارنظر کلی است و هم می‌تواند خوب و هم می‌تواند بد باشد. باید ببینیم اراده‌ای که در تجمیع صندوق‌ها وجود دارد در چه حد بوده و سازوکاری که درباره تجمیع صندوق‌های بازنشستگی مطرح است، چگونه خواهد بود. جزئیات این طرح قطعا در برنامه هفتم توسعه گنجانده نشده است، باید ببینیم دقیقا با چه رویکردی این طرح در ادامه مطرح و پیشنهاد خواهد شد تا بتوانیم اظهارنظر دقیق‌تری بکنیم.

حقوق بازنشستگان

    آنچه ما قائل هستیم و در حسابرسی‌ها به کرات بیان کردیم، این است که باید براساس بند (ه) ماده ۷ قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی، نرخ بهره بازپرداخت بدهی‌ها از سوی دولت باید براساس نرخ بهره اوراق مشارکت باشد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: اینکه نظام یکپارچه تامین اجتماعی در کشور از مرحله محاسبات و قوانین و ضوابط تا نظام بازنشستگی و اصلاحات پارامتریک و فنی باید باشد، یک حرف تخصصی و درست بوده که توسط سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری درباره تامین اجتماعی نیز تایید شده است. باید به این سمت حرکت کنیم اما عرض بنده این است که سازوکاری که باید پیش‌بینی شود و منابعی که برای اجرای این طرح دیده شود، باید از صفر تا صد طراحی شود و پس از این طراحی است که ما می‌توانیم نظرات فنی و تخصصی خود را از نقطه نظر تامین اجتماعی نسبت به آن ارائه بدهیم.

وی در رابطه با نحوه تادیه بدهی‌های دولت در فصل پنجم پیش‌نویس برنامه هفتم توسعه که در آن با بحث «غیر مرکب» بودن تادیه بدهی دولت به صندوق‌ها سخن به میان آمده است، گفت: اینکه گفته شده بهره محاسبه شده در پرداخت بدهی‌ها از سوی دولت باید بهره غیر مرکب باشد، تمام مسئله نیست زیرا ما در سازمان تامین اجتماعی طلب‌هایی از دولت داریم که این مطالبات نه بهره ساده دارد و نه بهره مرکب! آنچه ما قائل هستیم و در حسابرسی‌ها به کرات بیان کردیم، این است که باید براساس بند (ه) ماده ۷ قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی، نرخ بهره بازپرداخت بدهی‌ها از سوی دولت باید براساس نرخ بهره اوراق مشارکت باشد. بر این اساس ارزش واقعی و بروزرسانی شده ریالی بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی محاسبه می‌شود.

موسوی تصریح کرد: محاسباتی که تاکنون توسط حسابرسی‌ها انجام شده و توسط سازمان تامین اجتماعی سمع و نظر دولت رسیده و مورد پذیرش دولت قرار گرفته، براساس همین نرخ (اوراق مشارکت) بوده است. در واقع دولت نیز بند (ه) ماده ۷ قانون ساختار نظام جامعه رفاه و تامین اجتماعی را قبول دارد و ما نیز به آن قائل هستیم. حال ممکن است براساس براساس مصوبات یک زمان نرخ بهره اوراق مشارکت ۱۰ درصد و یا گاهی ۱۵ درصد و شاید اکنون حدود ۲۰ درصد شود. هر آنچه قانون درباره نرخ بهره اوراق مشارکت بگوید، ما براساس آن نرخ بروزرسانی ریالی بدهی‌ها را در سنوات مختلف محاسبه می‌کنیم و بعید می‌دانم تاکنون با دولت برسر این نوع نحوه محاسبه و کلیت آن اختلافی داشته باشیم. لذا بحث‌هایی مثل نرخ بهره ساده و مرکب اساسا در محاسبات ما مورد توجه قرار نمی‌گیرند و استناد ما در این زمینه به همان قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی است.

وی با اشاره به برخی شکایات مردمی مطرح شده درباره رایگان نبودن خدمات درمانی مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی و ارجاع بیماران به مراکز غیرملکی و خصوصی گفت: هرنوع ارائه درمان غیر رایگان در این مراکز و همچنین ارجاع به درمان پولی در بخش خصوصی غیرقانونی است و در صورت مشاهده مدعیان می‌توانند به عنوان گزارش به سامانه ۱۴۲۰ تامین اجتماعی و همچنین مدیران درمان مستقیم هر منطقه برای رسیدگی اطلاع دهند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: ما براساس تعهدات مندرج در مصوبات شورای عالی بیمه هیچکس حق ندارد حتی یک ریال در مراکز ملکی دریافت کند. تمامی خدمات سازمان رایگان بوده و حتی داروهای او. تی. سی که مشمول بیمه نیستند نیز که خارج از نظام بیمه‌ای است، در مراکز ملکی ما رایگان ارائه می‌شود.

موسوی با بیان اینکه تخلفات در زمینه ارائه درمان غیر رایگان موردی و محدود است که بعضا به خود ما در سازمان اطلاع داده می‌شود، گفت: معاونت درمان و خود سازمان تامین اجتماعی با هرنوع تخلف برخورد می‌کنند و افتخار نظام درمانی تامین اجتماعی این است که هم در بستری و هم سرپایی درمان رایگان ارائه می‌شود. البته گاه داروها و خدماتی خارج لیست بیمه است که به تشخیص پزشک تجویز می‌شود که آن دسته داروهایی که براساس کد QRC در تعهد بیمه‌ای است، باید اولویت تجویز پزشکان باشد.

وی تصریح کرد: ما سه سامانه که در همین روزها رونمایی می‌شود؛ در کنار سامانه ۱۴۲۰ در زمینه شکایت‌ها داریم که یک سامانه بازرسی و یک سامانه گزارشات حراستی تخلفات را دریافت کرده و با تخلف برخورد می‌کنند. بدین ترتیب ما اعلام می‌کنیم که خدمات ما در مراکز ملکی باید بدون فرانشیز ارائه شود در غیراینصورت با متخلفین اشد برخورد خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در رابطه با بحث متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان نیز گفت: متناسب‌سازی حقوق بخشی از بازنشستگان تعهدی است که از دوره قبل مطرح شده اما انجام نشده و ما در حال اجرای آن هستیم. در سال‌های قبل باید این تعهدات پرداخت می‌شد که متاسفانه در دوره قبل اجرای آن به تعویق افتاده و ما آن را انجام دادیم.

موسوی با اشاره به اینکه «مدل پرداخت و اینکه انجام متناسب‌سازی با مشورت کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی مورد جمع‌بندی قرار گرفته است» گفت: البته در مدل محاسبه ممکن است اشکالاتی باشد اما تا آنجایی که در توان سازمان تامین اجتماعی برای اجرای طرح است، روی مدلی توافق کردیم تا بتوانیم باقی‌مانده متناسب‌سازی را انجام دهیم. ما دینی که سال‌های سال بود پرداخت نشده را بالاخره ادا کردیم و حالا اگر اشکالی نیز باشد، بازهم قابل بررسی است.

وی تصریح کرد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بنده دستور دادند تا این مسئله را پیگیری کنم و باز هم ما نشستیم و براساس مدل توافق شده کار را انجام دادیم. مگر اینکه یک مدل جدید برای پرداخت مطرح شود. به‌نظر بنده وظیفه و کار ما در این حوزه انجام شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به این سوال که «چطور سازمان در شرایطی که منابع و مصارف آن بر هم منطبق نیست، بنابر ادعای مدیران از بانک‌ها و موسسات مالی استقراض نمی‌کند؟» جواب داد: بعضی از منابع ما از جمله منابع نقدی هستند و برخی منابع ما از جمله «منابع تعهدی» هستند. ما در دوره گذشته سازمان تامین اجتماعی در بحث منابع نقدی مشکل داشتیم. در بحث منابع تعهدی بحث منابع-مصارف و کسری مطرح نیست. اگر بر فرض ۶۰۰ میلیارد تومان باشد، مصرف هم لاجرم باید ۶۰۰ میلیارد تومان باشد. تناقض بین منابع و مصارف زمانی به وجود می‌آید که بخشی از منابع به لحاظ تعهدی تبدیل به منابع نقدی نشود.

    در بحث واگذاری سهم ۳۳ درصد بانک رفاه نظرات خود را به هیات امنای سازمان تامین اجتماعی ارائه دادیم و درحال پیگیری هستیم.

وی افزود: ما هرچه در سازمان تامین اجتماعی مسئله نقد شدن منابع را جبران می‌کنیم، به نحوی بر مشکلات نقدینگی سازمان هم غلبه می‌کنیم. به این ترتیب سازمان تامین اجتماعی در بودجه خودش کسری ندارد، بلکه ما از یک مجموعه طلب داریم و به یک مجموعه بدهکاریم و کاری که می‌کنیم این است که از یکی طلب می‌گیریم و به دیگری که طلب‌کار است، می‌دهیم؛ اما بانک چنین کاری را نمی‌کند. ما از بانک چیزی نمی‌گیریم که بخواهیم فردا سود و بهره آنچه گرفتیم را نیز بدهیم.

موسوی با اشاره به مجموعه بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی به خارج از نظام بانکی گفت: هم‌اکنون برای مثال ما ۳ هزار میلیارد تومان به مراکز دانشگاهی بدهکار هستیم که این بدهی را از محل‌های مختلف با تلاش فراوان جمع کرده و اصل بدهی را می‌دهیم، به این ترتیب دیگر سازمان پول سوددار از بانک نمی‌گیرد تا به این طلب‌کار خود (مثلا مراکز دانشگاهی) بدهیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه اظهار کرد: برای مثال ما اکنون ۶۰ هزار میلیارد تومان از کارفرمایان در قالب‌عدم پرداخت حق بیمه طلب داریم. ما اگر بتوانیم وصول معوقات را با جدیت بیشتری پیگیری کنیم، آن طلب را گرفته و به مردم تحت پوشش پرداخت می‌کنیم. این ۶۰ هزار میلیارد تومان مربوط به اکنون نیست و بدهی انباشته شده است. ما بحث طرح بخشودگی جرائم بیمه را مطرح کردیم که بتوانیم وصول طلب خود را در این بخش نیز سرعت دهیم تا محتاج استقراض نشویم.

وی در پایان تاکید کرد: در بحث واگذاری سهم ۳۳ درصد بانک رفاه هم در این زمینه نظرات خود را به هیات امنای سازمان تامین اجتماعی ارائه دادیم و درحال پیگیری هستیم.

]]>
https://www.pishnahadevizheh.com/بخش-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d9%86%db%8c%d9%88%d8%b2-34/18253-%d9%88%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%b2-%d9%85%d8%b9%d9%88%d9%82%d8%a7%d8%aa-%d8%ad%d9%82%d9%88%d9%82-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b2-%d9%81%d8%b1%d8%af%d8%a7-%d8%aa%d/feed 0
تسویه مطالبات بازنشستگان آغاز شد | واریز تمام معوقات حقوق بازنشستگان در ماه آینده https://www.pishnahadevizheh.com/بخش-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d9%86%db%8c%d9%88%d8%b2-34/18233-%d8%aa%d8%b3%d9%88%db%8c%d9%87-%d9%85%d8%b7%d8%a7%d9%84%d8%a8%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%86-%d8%a2%d8%ba%d8%a7%d8%b2-%d8%b4%d8%af-%d9%88%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8 https://www.pishnahadevizheh.com/بخش-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d9%86%db%8c%d9%88%d8%b2-34/18233-%d8%aa%d8%b3%d9%88%db%8c%d9%87-%d9%85%d8%b7%d8%a7%d9%84%d8%a8%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%86-%d8%a2%d8%ba%d8%a7%d8%b2-%d8%b4%d8%af-%d9%88%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8#respond Mon, 10 Jul 2023 12:00:00 +0000 حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

 ابراهیم محمودزاده رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: تلاش خواهیم کرد بیشتر مطالبات بازنشستگان و شاغلان این شرکت امسال تسویه شود.

محمودزاده در پاسخ به سوالی درباره اقدامات شرکت مخابرات برای پرداخت مطالبات بازنشستگان و شاغلان شرکت افزود: به عنوان یک راهبرد در مجموعه مخابرات از طرف هیئت مدیره و مدیرعامل می‌توانم عرض کنم که سال ۱۴۰۲ سال افزایش رضایتمندی و توافقات ما و تسویه احتمالی بیشترین مطالبات بازنشستگان خواهد بود.

وی افزود: برای ایثارگران هم اقدامات ما تمام شده است و منتظر دو وزارتخانه رفاه و ارتباطات هستیم که آخرین توافقی را که داشتیم اعلام کنند و هفته آینده اعلام می‌شود.

محمودزاده گفت: مطالبات بازنشستگانی را که پایان سال گذشته بازنشسته شدندنیز تا یک ماه آینده تسویه می‌کنیم.

حقوق بازنشستگان

در روزهای اخیر، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در ارتباط با ۹۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار متناسب سازی سال ۱۴۰۱امیدواریم تا پایان تیر ماه تکلیفمان روشن شود.

به گفته وی، با این اعتبار قرار است حقوق بازنشستگان کشوری متناسب‌سازی شود؛ رحیم سرابی (بازنشسته بهداشت و درمان) در این رابطه می‌گوید: بازنشستگان در تیر ماه انتظار اجرا شدن و صدور احکام متناسب سازی را دارند نه فقط وعده.

او ادامه داد: مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در اوایل سال جاری اظهار داشتند که ۹۰٪ کار انجام شده است، با سازمان خصوصی سازی قرار داد بسته شده و منتظر افزایش قیمت سهام هستیم تا به محض افزایش قیمت، سهام را بفروشیم و متناسب سازی را انجام دهیم. حالا بعد از این همه کش وقوس تازه باید منتظر بمانیم تا پایان تیرماه تکلیف مشخص شود.

سرابی اضافه می‌کند: آیا بعد از گذشت ۱۶ماه از ابلاغ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ پایان تیرماه پایان تراژدی متناسب‌سازی بازنشستگان کشوری است یا تازه بحث شیوه نامه اجرایی و نحوه اقدام و غیره مطرح می‌شود و بازهم باید منتظر بمانیم؟

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: وقتی نمایندگان مجلس خلاف نص صریح قانون عمل می‌کنند، چگونه به دنبالِ استمرار همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در لایحه برنامه توسعه هفتم هستند؟

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در نشست هفتگی اعضای اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: امروز ما مسائل مختلفی داریم؛ از دستمزد و برنامه هفتم گرفته تا موضوعاتِ پیرامون درمان پایه و مکمل و مسئله‌ی‌ عدم اجرای قانون الزام. بسیای از دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های دولت منطبق با چارچوب اسلام و قرآن نیست و وقتی ما می‌بینیم دولت، قانونی را تنظیم می‌کند و در آن قانون، حقوق ضعفا را تضییع می‌کند، چگونه می‌توانیم ساکت باشیم؟ 

وی گفت: مجلس در بودجه ۱۴۰۲ حقوق کارمندان و بازنشستگان را تنها بیست درصد تعیین کرد و همین مبنای تعیین حداقل دستمزدِ کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی شد. این در حالی است که نرخ تورم نقطه به نقطه در اسفندماه سال گذشته ۶۳درصد و نرخ تورم در بهمن ماه – یعنی زمانی که این مباحث مطرح شده بود – ۴۷.۷ درصد بود. وقتی نمایندگان مجلس خلاف نص صریح قانون عمل می‌کنند، چگونه در لایحه برنامه توسعه هفتم از استمرار همسان‌سازی صحبت می‌کنند؟ 

]]>
https://www.pishnahadevizheh.com/بخش-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d9%86%db%8c%d9%88%d8%b2-34/18233-%d8%aa%d8%b3%d9%88%db%8c%d9%87-%d9%85%d8%b7%d8%a7%d9%84%d8%a8%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%b4%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%86-%d8%a2%d8%ba%d8%a7%d8%b2-%d8%b4%d8%af-%d9%88%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8/feed 0