فروش خودرو | ثبت نام قرعه کشی خودرو

فروش اقساطی خودرو شروع شد | فروش خودرو به قیمت کارخانه و بدون قرعه کشی

طرح فروش اقساطی محصولات بهمن موتور ویژه مردادماه ۱۴۰۱ از روز یکشنبه ۲۳ مرداد ماه آغاز خواهد شد.

فروش اقساطی خودرو شروع شد | فروش خودرو به قیمت کارخانه و بدون قرعه کشی
کدخبر : 9831
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

شرکت بهمن موتور توانست مجوز فروش خودرو در بورس کالا را دریافت کند. بورس کالا برای خرید و فروش خودرو با قیمت منصافه راه اندازی شد. فروش خودرو در شرکت بهمن موتور بدون قرعه کشی انجام خواهد گرفت.نحوه فروش خودرو بهمن موتور بصورت فروش فوق العاده در نظر گرفته شده است. در ادامه به جزئیات فروش خودرو این شرکت پرداخته ایم.

فروش خودرو

بر اساس اعلام بهمن موتور شرایط ثبت نام نقدی و اعتباری محصولات وانت کارا، کاپرا۲ و اینرودز با قیمت قطعی به صورت آنلاین (به تعداد محدود) از روز یکشنبه ۲۳ مردادماه از ساعت ۱۰ صبح تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه خواهد داشت.

فروش خودرو

سقف عرضه برای این خودر‌ها  در مجموع ۵۳۰دستگاه و کف آن نیز ۱۲۰دستگاه در نظر گرفته شده است.

بهمن‌موتور بلاخره توانست مجوز عرضه محصولات خود در بورس کالا را دریافت کند. بر اساس مجوز یاد شده سه محصول سواری این شرکت یعنی فیدلیتی پرایم تیپ یک (پنج نفره)، فیدلیتی پرایم تیپ ۲ (هفت نفره) و دیگنیتی از تاریخ ۲۶ مرداد سال جاری از مسیر بورس کالا در دسترس متفاضیان قرار می‌گیرد.

در اطلاعیه منتشر شده از سوی این شرکت آمده است زمان تحویل خودرو‌های یاد شده ۲۳ مهر سال جاری است؛ بنابراین می‌توان این نحوه فروش بهمن‌موتور را همانند فروش فوق‌العاده در نظر گرفت (بازه تحویل خودرو در فروش فوق‌العاده ۹۰ روز کاری است). با این تفاوت که برای این طرح فروش قرعه‌کشی برگزار نمی‌شود و متفاضیان باید به جای ورود به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از مسیر بورس کالا نسبت به خرید خودرو‌های عرضه شده اقدام کنند.

قیمت پایه محصولات بدون قرعه‌کشی بهمن‌موتور

قیمت پایه در نظر گرفته شده برای فیدلیتی تیپ ۱ (پنج نفره) ۷۵۸میلیون و ۵۰۰هزار تومان است که به نسبت قیمت عرضه این خودرو در آخرین فروش سامانه صمت کاهش حدود ۹۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را به خود دیده است.

فیدلیتی تیپ ۲ (هفت نفره) نیز با قیمت ۷۷۲میلیون تومان در بورس کالا قابل خریداری است. قیمت این خودرو نیز به نسبت فروش در سامانه یکپارچه افت ۸۷میلیون تومانی داشته است.

متقاضیان دیگنیتی نیز می‌توانند این خودرو را با قیمت ۸۲۱میلیون و ۵۰۰هزار تومان از مسیر بورس کالا خریداری کنند.

تفاوت قیمت فروش خودرو در سامانه صمت و شرکت بهمن موتور

این در حالی است که قیمت همین خودرو در فروش از مسیر سامانه صمت در تیر امسال ۹۳۵میلیون تومان بود؛ بنابراین دیگنیتی نیز کاهش قیمت ۱۱۳‌میلیون و ۵۰۰هزار تومانی را تجربه می‌کند. البته قیمت این خودرو‌ها با توجه به مکانیزم عرضه و تقاضا به احتمال قوی در زمان فروش قطعی افرایش می‌یابد.

همچنین سقف عرضه برای این خودر‌ها در مجموع ۵۳۰دستگاه و کف آن نیز ۱۲۰دستگاه در نظر گرفته شده است. سهم فیدلیتی تیپ ۱ در سقف ۱۵۵دستگاه و در کف ۴۰دستگاه، سهم فیدلیتی تیپ ۲ نیز همانند فیدلیتی تیپ ۱ تعیین شده است.

سهم دیگنیتی در سقف بیشتر از دو محصول دیگر است و در سقف حدود ۲۲۰دستگاه و در کف همانند سایر محصولات ۴۰دستگاه اعلام شد. همچنین بهمن‌موتوری می‌تواند در مجموع حدود ۷۰دستگاه مازاد بر ۵۳۰دستگاه عرضه کنند.

نحوه خرید خودرو از بورس کالا

طرح ساماندهی بازار خودرو، ایده‌ای است که نمایندگان مجلس بدنبال پیاده‌سازی آن هستند تا هم بازار متعادل‌تر شود و هم قیمت خودروها سروسامان بگیرد. یکی از جزییات این طرح، عرضه خودرو در بورس کالا می باشد؛ طرحی که هم مخالفان سرسختی دارد و هم موافقان بسیاری. صحبت از بورسی شدن خودرو و کشف قیمت این کالا در شرایطی است که خودرو در روزگاری نه چندان دور یک کالای مصرفی بود و نه سرمایه گذاری.اما شرایط پرالتهاب این روزهای کشور خودرو را به کالایی برای سرمایه گذاری تبدیل کرده و در این میان نبود بازاری شفاف برای قیمت گذاری سبب رشد شدید قیمت خودرو گردیده است. مهمترین بند این طرح عرضه خودروهای تولید داخل در بورس کالا بود و بر این اساس خودروسازان باید تمام خودروهای سواری خود را در بورس عرضه کنند تا نرخ فروش در بستر عرضه و تقاضای بورس مشخص گردد.

چرا خودرو در بورس کالا عرضه می‌شود؟

بورس بستری قانونمند و شفاف است که می‌تواند باعث بهبود فرایند قیمت‌گذاری و توزیع خودرو شود و مزایای بسیاری نسبت به سیستم قرعه‌کشی دارد:

قانونمند بودن

پوشش ریسک مناسب

تضمین ابعاد مختلف معامله

مرجع قیمت گذاری برای بازار کشور کمک به تولید ملی

کشف قیمت در حین معاملات به صورت شفاف

توزیع درست محصولات

حذف دلالان

چگونه از بورس کالا خودرو بخریم؟

در روش حضوری، متقاضی باید به یکی از کارگزاری‌های مورد تایید سازمان بورس مراجه کند و در روش غیرحضوری، مشتریان دارای کد سجام، از طریق سامانه‌های آنلاین کارگزاری‌ها، مراحل ثبت نام خود را طی می‌کنند.

به علاوه، میزان پیش‌پرداخت خرید خودرو معادل 30 درصد قیمت آن اعلام شده است. یعنی مشتری باید برای انجام معامله یک حساب وکالتی به نام خود داشته باشد و تمام مبلغ معامله باید در این حساب موجود باشد.

زمان ثبت سفارش نیز از روز بعد از تایید عرضه خودرو در بورس کالا، تا ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه روز عرضه خواهد بود.

چه خودروهایی بورسی می‌شوند؟

علاوه بر خودرو کارا، خودرو شاهین نیز در بورس کالا پذیرفته شده است و به زودی در این بازار عرضه خواهد شد. مدیر عملیات عرضه بورس کالا، در این مورد اعلام کرده است که ۸۰درصد از تولید سالانه خودرو شاهین، از محصولات سایپا، در بورس کالا عرضه خواهد شد.

همچنین با توجه به اخبار اعلام شده از سوی بورس کالا، به نظر می‌رسد که خودروهای فیدلیتی و دیگنیتی ۲، از دیگر محصولات گروه بهمن نیز در روزهای آینده در بورس کالا پذیرش و عرضه شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه