وام فوری | وام بدون ضامن

وام فوری 200 میلیونی بانک کشاورزی | از دریافت وام فوری بدون ضامن جا نمانید

​ بانک کشاورزی به منظور طرح مردمی سازی یارانه‌ها و برای حمایت از واحدهای تولیدی و مراکز تکثیر آبزیان، در قالب «شیلا کارت» وام ۲۰۰ میلیون تومانی ارائه می‌دهد. این وام از سال گذشته به فعالان حوزه شیلات و آبزیان پرداخته شده است.

وام فوری 200 میلیونی بانک کشاورزی | از دریافت وام فوری بدون ضامن جا نمانید
کدخبر : 9554
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

وام فوری مجموعه‌ای از وام‌های قرض‌الحسنه و تسهیلات بانکی وسوسه‌برانگیز است. صاحبان مشاغل، زوج‌های جوان، کارآفرینان،‌ مسکن‌جویان و خلاصه هر کسی که قصد ایجاد تحولی در زمینه شغلی، زندگی و تحصیلی خود دارد؛ می‌تواند از وام فوری بانک به‌عنوان یک وجه کمکی بهره‌مند شود. وام فوری به کمک آن دسته از افرادی می‌آید که نیاز مبرم به وجه نقدی هنگفت دارند؛ چرا که نقدینگی، گمشده همیشگی مردم است؛ پس نیاز به وجه نقد برای انجام هر پروژه‌ای، افراد را تشویق (وادار) به استفاده از وام فوری و تسهیلات ارائه‌شده از سوی بانک‌ها می‌کند.در ادامه به آخرین خبر از وام فوری می پردازیم.

وام فوری

افرادی که خواهان وام ۲۰۰ میلیون تومانی شیلا کارت هستند باید در حوزه شیلات و آبزی پروری فعالیت داشته باشند و مدارک لازم را ارائه دهند. وام شیلا کارت با نرخ ۱۲ درصد ارائه می‌شود. البته متقاضیان این تسهیلات امکان درخواست برای مبالغ بالاتر را دارند، منتهی نرخ سود آن بیشتر خواهد بود.

بانک کشاورزی به طرح‌های پرورش ماهی در قفس توجه ویژه‌ای دارد و پرداخت تسهیلات به این قبیل طرح‌ها را در اولویت قرار داده است.

وام فوری

در فضای مجازی اخباری دست به دست می‌شود که قرار است وام ۲۰۰ میلیونی یارانه پرداخت شود. اما آیا خبر صحت دارد و یارانه‌بگیران می‌توانند با یارانه ۳۰۰ هزار تومانی، وام ۲۰۰ میلیونی بگیرند؟

پیگیری‌ها از شبکه بانکی و بررسی اخبار نشان می‌دهد ماجرای وام ۲۰۰ میلیونی یارانه واقعیت ندارد و هیچ بانکی در کشور نه چنین وامی می‌دهد و نه وعده پرداخت آن را داده است. پس ماجرا چیست؟

به نظر می‌رسد که چندین خبر در دو سه هفته گذشته منتشر شده و بسیاری را به خطا انداخته است. یکی از این اخبار امکان دریافت وام با سهام عدالت بود. وامی که تنها به دارندگان سهام عدالتی که یارانه می‌گیرند پرداخت می‌شود و مبلغ آن ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت است. بر اساس این وام، دارندگان سهام عدالت می‌توانند بین دو تا ۱۴ میلیون تومان وام بگیرند و سهام عدالت خود را وثیقه دریافت وام قرار بدهند.

این وام در قالب نقدی پرداخت نمی‌شود و در قالب کارت اعتباری است و وام‌گیرندگان فقط باید از طریق فروشگاه‌های اعلام شده توسط بانک، این وام را خرج کنند.

خبر دومی که منتشر شده مربوط به دریافت وام ۲۰۰ میلیونی با ضمانت سهام است. اما نه با سهام عدالت. دو روز قبل بود که مدیر کل روابط عمومی بانک مرکزی از رونمایی سامانه وثیقه‌گذاری الکترونیک خبر داد و گفت: با رونمایی از این سامانه، وثایق بانکی برای وام‌های خرد تا ۲۰۰ میلیون تومان تسهیل می‌شود.

یعنی قرار است به زودی از سامانه‌ای رونمایی شود که دارندگان سهام در بورس، بتوانند سهام خود را به عنوان وثیقه قرار دهند و روند دریافت وام برای آنها ساده‌تر می‌شود.

در این روش، شخص سهامدار می‌تواند متناسب با اندازه تسهیلات و اعتبارات مورد احتیاج و نظارت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، سهام خود را به عنوان وثیقه نزد بانک بگذارد.

سال گذشته هم رئیس جمهور و وزیر اقتصاد و دارایی از پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی بدون ضامن خبر دادند. براساس دستور رئیسی قرار بود فرایند پرداخت وام‌های خرد در بانک‌ها تسهیل شود و مردم بدون ضامن بتوانند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام بگیرند. اما کمتر بانکی زیر بار پرداخت چنین وامی رفت.

با رونمایی از فاز اول طرح توثیق الکترونیک هوشمند دارایی‌ها، مردم می‌توانند از سهام خود در بازار سرمایه به عنوان وثیقه در ۳ بانک استفاده کنند و وام و تسهیلات بدون ضامن دریافت کنند.

 پیدا کردن ضامن مورد قبول بانک ها جهت دریافت وام و تسهیلات گاهی اوقات از کسب سایر شرایط و ضوابط بانک ها سخت تر است به طوری که درصد قابل توجهی از متقاضیان وام به علت پیدا نکردن ضامن مناسب از دریافت وام منصرف می شوند.

وثتیق مورد قبول بانک ها برای اعطای تسهیلات نیز به جز ضامن معتبر ٬ وثیقه ملکی و یا سپرده و ضمانتنامه بانکی هست که تهیه کردن این موارد نیز برای بسیاری از افراد به دلایل مختلف غیر ممکن و یا مشکل می باشد.

به تازگی بانک مرکزی تمهیداتی را در نظر گرفته و توثیق وثایق جدید مانند سهام بانکی و ... را در غالب دستورالعملی به بانک ها ابلاغ کرده است.

در آخرین مورد افراد جهت دریافت وام بدون ضامن در بانک ملی ٬ مهر ایران و رسالت می توانند سهام خود را به عنوان وثیقه در رهن بانک قرار دهند.

مصطفی قمری‌وفا، مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی در توئیتی نوشت: با ابلاغ و اجرای دستورالعمل بانک مرکزی، مراسم رونمایی از سامانه  وثیقه‌گذاری الکترونیک در سازمان بورس برگزار شد.

وی ادامه‌داد: با رونمایی از فاز اول طرح توثیق الکترونیک هوشمند دارایی‌ها، مردم می‌توانند از سهام خود در بازار سرمایه به عنوان وثیقه در سه بانک ملی، بانک رسالت و بانک مهر ایران برای دریافت وام، تسهیلات و ضمانت‌نامه بانکی استفاده کنند.

مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی دیروز هم  در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: با ابلاغ و اجرای دستورالعمل بانک مرکزی، امروز مراسم رونمایی از سامانه  وثیقه‌گذاری الکترونیک در سازمان بورس برگزار می‌شود.

وی افزود: با رونمایی از فاز اول طرح توثیق الکترونیک هوشمند دارایی‌ها، مردم می‌توانند از سهام خود در بازار سرمایه به عنوان وثیقه برای دریافت وام، تسهیلات و ضمانت‌نامه بانکی استفاده کنند.

بانک مرکزی دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات خرد با  تنوع وثایق را ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد. https://cbi.ir/showitem/۲۳۳۵۱.aspx

بانک مرکزی دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات خرد با تنوع وثایق را ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه