رتبه بندی معلمان | رتبه بندی فرهنگیان

نامه مجلس به دولت برای رتبه بندی معلمان+جزییات

وزیر آموزش و پرورش گفت: در طی نامه ای هیأت تطبیق قوانین مجلس ایرادات وارده به رتبه بندی معلمان را به دولت خبر داد.

نامه مجلس به دولت برای رتبه بندی معلمان+جزییات
کدخبر : 9475
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​طرح رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی معلمان می پردازیم.

رتبه بندی معلمان

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش ، با اشاره به نشست امروز خود با اعضای کمیسیون آموزش درباره بررسی طرح ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش، عنوان کرد: با توجه به تعداد متغییر دانش آموزان ورودی که هر ساله روندی افزایشی دارد و تا سال ۱۴۰۵ این روند ادامه خواهد داشت، همچنین از سوی دیگر تعداد خروجی‌های نیروی انسانی از آموزش و پرورش به واسطه بازنشسته شدن نیروی انسانی، مدارس ما هر ساله نیاز جدی به جذب معلم خواهند داشت.

وی ادامه داد: با توجه به وجود این نیاز و همچنین کمبود نیروی ورودی نسبت به نیاز آموزش و پرورش، باید برای جبران نیرو در آموزش و پرورش اقدام کرد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: امسال با استخدام ۳۴ هزار و ۸۱۳ نفری که از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان جذب شده و از سوی دیگر جذب ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان، وضعیت در آموزش و پرورش نسبت به سال های گذشته بهتر بود.

نوری با بیان اینکه در نشست کمیسیون آموزش، پیشنهاداتی از جانب رئیس و اعضای این کمیسیون برای بهبود شرایط ارائه شد، اضافه کرد: امیدواریم با به سرانجام رسیدن این پیشنهادات، سال تحصیلی جدید را با مشکلات کمتری آغاز کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره انتقاد نمایندگان نسبت به تدوین آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان گفت: امروز نامه‌ای از هیات تطبیق قوانین مجلس درخصوص ایرادات آیین نامه اجرایی به دست ما رسید که این موارد در دولت مطرح و پیگیری خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش درخصوص تبدیل وضعیت نیروهای مشمول قانون ایثارگری گفت: این موضوع نیز برابر مقررات در حال انجام بوده، ولی برخی گروه ها نسبت به تبدیل وضعیت خود درخواست هایی دارند که ممکن است قانون شامل آنها نشود.

وزیر آموزش و پرورش درباره آخرین اقدامات صورت گرفته برای تبدیل وضعیت نیروهای خرید خدماتی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی نیز گفت: آنچه که برابر قانون تعیین تکلیف نیروهای بلاتکلیف در آموزش و پرورش بوده را انجام دادیم و بخشی از معلمان نیز که در کلاس های درس حاضر نبودند، با تدابیر صورت گرفته از مهرماه وارد کلاس های درس خواهند شد که شامل نهضتی های قبل از سال ۹۱، نیروهای خرید خدماتی و حق التدریسی ها خواهد شد و ابلاغ آنها از اول مهرماه صادر می شود.

رتبه بندی معلمان

افشاگری  یک نماینده مجلس درباره آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان، اعتراض‌های گسترده‌ای را از طرف وکلای ملت به همراه داشت. این نماینده مجلس گفت: برای موضوع رتبه‌بندی معلمان ۲۵ هزار میلیارد تومان در بودجه در نظر گرفته شد اما نفوذی‌ها در سند ۲۰۳۰ نمی‌گذارند این قانون اجرایی شود. 

منادی سفیدان؛ رئیس کمیسیون آموزش گفت: یکی از نمایندگان مجلس مداوم در حال مخالفت است و شایعه‌پراکنی ایشان منجر به تعویق اجرای رتبه‌بندی شد. رتبه‌بندی با همان آیین‌نامه‌ایی که دولت ابلاغ کرده در حال پیگیری است تا آیین‌نامه جدید مورد بررسی همه نهادها قرار گیرد.

افشاگری  یک نماینده مجلس درباره آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان، اعتراض‌های گسترده‌ای را از طرف وکلای ملت به همراه داشت. این نماینده مجلس گفت: برای موضوع رتبه‌بندی معلمان ۲۵ هزار میلیارد تومان در بودجه در نظر گرفته شد اما نفوذی‌ها در سند ۲۰۳۰ نمی‌گذارند این قانون اجرایی شود. در میان افکار عمومی سوال اصلی این است که چگونه سند ۲۰۳۰چنین رانتی دارد و دست‌های پشت پرده طولانی شدن روند رتبه‌بندی معلمان چیست؟ بودجه ۲۵ هزار میلیاردی که دولت برای رتبه بندی در نظر گرفته بود نیز نتوانست جریان را ختم به خیر کند و با این وجود باز هم ماجرای اجرای قطعی رتبه‌بندی طولانی شد.

مسئله دیگر، مخالف بودن آیین‌نامه با قانون اساسی بود که باز هم مشکل‌آفرین شد. همان‌طور که امروز هم سید محمد مولوی عضو کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: در تدوین آیین نامه قانون رتبه بندی معلمان، کل قانون زیر سوال برده شده است. با این تفاسیر چندی پیش دولت به تنظیم مجدد آیین‌نامه معلمان مجبور شد تا مجددا آیین‌نامه جدید ابلاغ شد. چالش ها و فراز و فرودهای آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان را از علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش مجلس جویا شدیم. 

منادی سفیدان در ابتدا با اشاره به دستکاری بودجه سال ۱۴۰۰ و انتقاد نماینده علی‌آباد کتول به مصوبه‌های مجلس گفت: سال گذشته در تعیین بودجه گروهی از نمایندگان مجلس امکانات و مبالغ ویژه‌ای را برای ادارات درنظر گرفته بودند که در این ماجرا نیز او جز نمایندگان پیگیر این موضوع بود و مورد نقد قرار داد. امسال نیز مخالفت‌هایی درباره رتبه‌بندی به آن شکلی که مجلس تصویب کرده بود، از طرف آقای نوروزی شنیده شد. از سوی نماینده تهران نیز گلایه‌ هایی متوجه این نماینده بود که فعلا از آن هم صرف نظر کردیم. بنابراین نماینده مذکور، دائما در حال مخالفت است و در واقع سنگ‌اندازی می‌کند. برخی میگویند قصدی پشت پرده این اعتراضات است که نیاز به شکایت و پیگیری دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه