همسان سازی حقوق بازنشستگان | اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان

واریز مابه التفاوت همسان سازی حقوق بازنشستگان ؛امشب؟ | همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شد

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس در نطق پیش از دستور، گفت: فرا رسیدن روز مباهله؛ روزی که خداوند متعال بر حقانیت و جایگاه والای اهل بیت علیهم السلام، مُهر تایید دیگری زد را گرامی می‌دارم؛ این روز در تاریخ اسلام به معنای واقعی کلمه، روز اقتدار ایمانیِ امت اسلامی است؛ قدم گذاشتن در راه حق و ثبات در این مسیر نیز جز با داشتن اقتدار ایمانی راستین ممکن نیست.

واریز مابه التفاوت همسان سازی حقوق بازنشستگان ؛امشب؟ | همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شد
کدخبر : 9451
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان  یعنی حقوق فردی که در گروه شغلی خود، حقوق پایینی دارد به کسی که حقوق بالایی دارد، نزدیک شود. در تازه‌ترین اظهار نظر رییس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرده که اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان با هدف ایجاد عدالت در پرداخت‌ها در برنامه هفتم توسعه محقق خواهد شد.در حالی که قرار بود همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از ابتدای سال در حقوق‌ها درنظر گرفته شود،اما تاکنون این طرح اجرایی نشده است. سه میلیون و 600 هزار بازنشسته در انتظار اجرای مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند.در ادامه آخرین اخبار از همسان سازی حقوق بازنشستگان را می خوانید.

همسان سازی حقوق بازنشستگان

رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: تعیین تکلیف وضعیت همسان‌سازیِ حقوق‌ بازنشستگان تامین اجتماعی با پیگیری‌های ویژه مجلس پس از سال‌ها به نتیجه رسید؛ همچنین ضروری است دولت هر چه سریعتر نسبت به رفع ایراد قانونی حداقل مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان در سال ۱۴۰۱ و اتخاذ تصمیم لازم برای رفع دغدغه‌های بازنشستگان محترم مبادرت ورزد.

وی درگذشت جمعی از هموطنان در سیل شهرستان استهبان و نی ریز را به خانواده‌های داغدار ایشان و تمامی مردم شریف استان فارس تسلیت و تعزیت گفت و افزود: ضروری است تمامی امکانات دستگاه‌های اجراییِ امدادی با سرعت هر چه بیشتر در جهت حل مشکلات آسیب‌دیدگان و مصدومان این حادثه به کار گرفته شود و همچنین اقدامات لازم برای جبران خسارات وارده، به انجام رسد.

مأموریت قالیباف به کمیسیون درخصوص سیل استهبان/ تعیین تکلیف وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 

رئیس قوه مقننه کشورمان ادامه داد: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز با قید فوریت و با بررسی میدانی، گزارش دقیقی از علل وقوع حادثه، با تاکید بر شناسایی قصورات احتمالی دستگاه‌های مسئول به نمایندگان مجلس ارائه کند.

قالیباف یادآور شد: همچنین فرا رسیدن روز خانواده و تکریم بازنشستگان را گرامی می‌دارم؛ مجلس یازدهم از زمان آغاز به کار، رسیدگی به مطالبات بازنشستگان را در چارچوب وظایف و اختیارات خود در دستور کار قرار داده است، از مهم‌ترین اقدامات مجلس در راستای پاسخ به مطالبات به حق بخشی از بازنشستگان عزیز و ارجمند، تعیین تکلیف وضعیتِ همسان‌سازیِ حقوق‌ بازنشستگان تامین اجتماعی بود که با پیگیری‌های ویژه مجلس پس از سال‌ها به نتیجه رسید؛ همچنین در بودجه ۱۴۰۱ نیز، قریب به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای استمرار همسان‌سازی و متناسب‌سازیِ حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، کشوری و لشکری در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: با توجه به اهتمام ویژه دولت در پیگیری مطالبات بازنشستگان و با توجه به نظر هیات تطبیق مجلس در مورد تعیین حداقل مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان در سال ۱۴۰۱» با قانون، ضروری است دولت محترم هر چه سریعتر نسبت به رفع ایراد قانونی و اتخاذ تصمیم لازم برای رفع دغدغه‌های بازنشستگان محترم مبادرت ورزد.

همسان سازی حقوق بازنشستگان

​میرهاشم موسوی گفت: هر ضریب افزایشی که درباره حقوق بازنشستگان اعمال می‌شود، به آن همسان‌سازی صورت گرفته نیز اصابت می‌کند.

طبق توضیح مدیرعامل تامین اجتماعی درباره همسان‌سازی‌ها، تاثیر همسان‌سازی باقی‌مانده روی حقوق بازنشستگان سایر سطوح حدود پنج درصد است.

بحث همسان‌سازی حقوق‌های بازنشستگان تامین اجتماعی یکی از دغدغه‌های این قشر پس از بحث افزایش حقوق بازنشستگان محسوب می‌شود که میرهاشم موسوی (مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی) در رابطه با آن توضیحاتی ارائه کرد. 

وی در پاسخ به پرسشی درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پس از افزایش حقوق‌ها اظهار کرد: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اسنفدماه سال ۱۳۹۹ و پس از آن سال ۱۴۰۰ انجام شده است. 

موسوی ادامه داد: هر ضریب افزایشی که درباره حقوق بازنشستگان اعمال می‌شود، به آن همسان‌سازی صورت گرفته نیز اصابت می‌کند. 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به این سوال که «آیا ادعای تشکل‌های بازنشستگان مبنی بر باقی ماندن ۲۵درصد از همسان‌سازی‌ها را تایید می‌کنید؟» توضیح داد: این ۲۵درصد باقی‌مانده درست است ولی ۲۵درصد مزبور مربوط به زمان برقراری حقوق است و عددی که از این ۲۵درصد روی حقوق مستمری تاثیر می‌گذارد چیزی بین ۴-۵درصد است. 

وی تصریح کرد: به صورت جدی پیگیر اعمال تاثیر همین ۲۵درصد باقی‌مانده در سال جاری هستیم و این موضوع حق بازنشستگان است و ما نیز اعلام کردیم که انشاالله باید برای سایر سطوح باید اعمال شود

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه