قیمت مرغ | قیمت مرغ امروز

سقوط قیمت مرغ در بازار | قیمت مرغ کیلویی چند؟

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور افزود: قیمت مصوب مرغ گرم ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است که در بازار برای مصرف‌کننده کیلویی ۳۷ تا ۴۶ هزار تومان است.

سقوط قیمت مرغ در بازار | قیمت مرغ کیلویی چند؟
کدخبر : 7734
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

چندی پیش قیمت مرغ به صورت ناگهانی افزایش یافت و اعتراضات مردم را برانگیخت. کاهش یا افزایش قیمت مرغ پس از گوشت قرمز، نقش مهمی را برای مردم در بازار دارد. قیمت مرغ در بازار روزانه، از مسائل اقتصادی پر حاشیه است که با کوچکترین تغییرات در آنها، واکنش های مختلف مردم برانگیخته می شود. افزایش قیمت مرغ تا چندی پیش، سبب خرید هجومی افراد در پروتئینی ها می شد، اما این بار مردم به استقبال کمی برای خرید گوشت مرغ پرداختند. قیمت مرغ همچنان تداوم ندارد و ممکن است همچنان افزایش یابد.

قیمت مرغ

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در پاسخ به اینکه آیا افزایش قیمت مرغ قدرت خرید مرغ را کاهش داده است یا خیر؟ اظهار کرد: مردم یارانه دریافت کرده‌اند و قیمت مرغ نیز افزایش زیادی نداشته است؛ در نتیجه رکود بازار به قدرت خرید مردم ارتباطی ندارد.

اسدالله نژاد در پاسخ به این سوال که آیا تقاضای خرید مرغ کاهش یافته است یا خیر؟ گفت: اگر چه با کاهش نسبی تقاضا مواجه شده‌ایم اما تولید هم افزایش یافته و بیش از مصرف مرغ تولید می‌شود.

وی ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام نیز اقدام به جمع آوری مرغ‌های مازاد کرده است.

با توجه به اصلاح نرخ ارز و توزیع عادلانه نظام یارانه‌ای، وضعیت بازار نشان دهنده ی این است که امروز قیمت مرغ و تخم مرغ زیر قیمت جدید مصوب دولت در بازار عرضه شد؛ بنابراین مردم نگرانی در خصوص قیمت‌ها و عرضه نداشته باشند.

در نخستین روز اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه کالاهای اساسی، قیمت برخی کالا ها به دلیل عرضه کالاها به خصوص روغن و گوشت مرغ با قیمت‌های قبلی، تقاضا به شدت افزایش یافت؛ به طوری که عرضه این دو کالا با مشکلاتی مواجه شد، اما این مشکل نه‌تنها در دو روز گذشته برطرف شده، بلکه قیمت مرغ روند کاهشی داشته است.

قیمت مرغ

«مسعود امرالهی» سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفته بود که کالاهای اساسی مورد نیاز کشور تامین است.

آقای حبیب اسداله نژاد (مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی)، در رابطه با قیمت مرغ اظهار داشت: روزانه هزار تا هزار و ۲۰۰ تن مرغ در تهران و ۷ هزار تن در سطح کشور توزیع می‌شود و حجم توزیع آن در تهران نسبت به قبل تغییری نداشته است. چنانچه مرغی به بازار عرضه نمی‌شود، دستگاه‌های نظارتی باید ورود کنند.

بر اساس اطلاعیه شماره دو ستاد مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، افزایش قیمت کالا‌ها بدون طی فرآیند قانونی ممنوع است و همچنانکه در اطلاعیه شماره یک این ستاد تأکید شد، سازمان‌های تعزیرات و حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان مکلف به رصد مستمر بازار و برخورد با هرگونه تخلف هستند و افراد در صورت مشاهده تخلف، می‌توانند موضوع را از طریق سامانه‌های ارتباطات مردمی (شماره‌های ۱۲۴ و ۱۳۵) به نهاد‌های مذکور اطلاع دهند.

قیمت مرغ تصویب شده حدود ۶۰ هزار تومان اعلام شده است.  اما به دلیل توافقی که با مرغداران انجام گردید و نهاده ارزان تحویل آنها شد، قرار بر آن شد که قیمت تدریجی به عدد ۶۰ هزار تومان برسد، بنابراین امروز قیمت میدان بهمن ۳۸ و خرده فروشی ۴۳ هست.

 قیمت مرغ

عطاالله حسن زاده عضو هیئت مدیره اتحادیه پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در رابطه با تغییر قیمت مرغ در بازار اظهار داشت:  در راستای مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، حداکثر قیمت هرکیلوگرم مرغ برای مصرف کننده ۵۹۸۰۰ تومان تعیین شد.

وی افزود: قیمت مرغ زنده درب مرغداری ۴۰ هزار تومان و مرغ درب کشتارگاه ۵۶ هزار تومان است که این قیمت ها ممکن است بر اساس شرایط بازار تغییراتی داشته باشد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور نیز در رابطه با قیمت مرغ اظهار داشت: قیمت ها امروز در بازار ها پایین تر است اما امیداریم که به طور همزمان به تولید کننده و مصرف کننده توجه شود.

مدیر عامل اتحادیه سراسری پرورش دهندگان مرغ گوشتی ایران گفت: با توجه به اینکه مرغدارانی که تا ۱۴ اردیبهشت ماه اقدام به جوجه ریزی کرده اند نهاده مورد نیاز خود را با قیمت قبل دریافت نموده اند به لیست غیر رسمی منتشر شده در فضای مجازی توجهی نکنند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه