سود سهام عدالت | ثبت نام سهام عدالت

نحوه دریافت سود سهام عدالت | پرداخت سود سهام عدالت در روش غیرمستقیم تشریح شد

روابط عمومی سازمان بورس اعلام کرد: سهامداران روش مستقیم سهامداری عدالت نیز سود سهام خود را از طریق سجام دریافت خواهند کرد.

نحوه دریافت سود سهام عدالت | پرداخت سود سهام عدالت در روش غیرمستقیم تشریح شد
کدخبر : 4976
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طبق آخرین خبر ها به نظر می رسد سود سهام عدالت همه سهامداران واریز نشود. سود سهام عدالت هر سال در دو مرتبه به حساب سهامداران پرداخت می شود . باقی مانده، حواشی واریز سود سهام عدالت سال ۹۸ همچنان ادامه دارد و سهامداران را از اینکه این پول به حسابشان واریز نشود نگران کرده است. رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، در حال پیگیری موضوع عدم پرداخت سود سهام عدالت توسط برخی شرکت ها است. در ادامه آخرین خبر ها را از واریز سود سهام عدالت می خوانیم.

سود سهام عدالت

سازمان بورس در خصوص نحوه پرداخت سود به دارندگان سهام عدالت در روش غیرمستقیم توضیحاتی ارائه داد.

با تصویب شورای عالی بورس مصوب شد چنانچه دارندگان سهام عدالت در روش غیرمستقیم، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۰ همچنان سهامدار شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی بوده و سهام خود را نفروخته باشند، سود ۵۵۰ هزار تومانی به آن‌ها تعلق خواهد گرفت.

روابط عمومی سازمان بورس اعلام کرد: سهامداران روش مستقیم سهامداری عدالت نیز سود سهام خود را از طریق سجام دریافت خواهند کرد.

سود سهام عدالت

 پرونده پرداخت سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ هنوز به طور کامل بسته نشده است که اخبار مختلفی درمورد پرداخت سود سال ۱۳۹۹ به گوش میرسد. درواقع ۹۸ درصد سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸، طی دو مرحله به حساب مشمولان واریز شد و دو درصد آن که باید از سوی برخی شرکت ها از جمله مخابرات پرداخت می شد هنوز باقی مانده است.

با نزدیک شدن به پایان سال، زمزمه های پرداخت سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ نیز به گوش می رسد. سودی که طبق گفته مسئولان حتما تا پایان سال پرداخت خواهد شد و میزان آن نیز بین ۵۵۰ تا ۶۰۰ هزار تومان تخمین زده شده است.

در هر حال چندی پیش پرداخت سود ۶۰۰ هزار تومانی سهام عدالت از سوی حسین قربانزاده، رییس سازمان خصوصی سازی مطرح شد. وی اعلام کرد که سود سال ١٣٩٩ سهام عدالت شرکت‌های غیر بورسی حدود ۲ هزار و  ۸۰۰ میلیارد تومان و سود شرکت‌های بورسی حدود ۲۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که جمعا حدود ۳۱ هزار میلیارد تومان می شود که نسبت به سال قبل افزایش داشته است. بر این اساس به طور متوسط به هر مشمول ۶۰۰ هزار تومان تا پایان سال جاری پرداخت خواهد شد.

البته نمیتوان این موضوع را نادیده گرفت که سود سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایش چشم گیری داشته است. چرا که سود سهام عدالت برای مشمولی که سهام عدالت یک میلیون تومانی داشت ۳۷۱ هزار تومان، برای مشمولی که سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی داشت، ۱۹۷ هزار تومان، برای مشمولی که سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی داشت، ۱۸۲ هزار تومان و برای مشمولی که سود ۴۵۲ هزار تومانی داشت نیز ۱۶۸ هزار تومان بود.

سود سهام عدالت

البته قطعا برای سود سال ۱۳۹۹ نیز به همه مشمولان ۶۰۰ هزار تومان تعلق نمیگیرد و هر مشمول بر اساس ارزش اولیه سهام عدالت خود، سود دریافت خواهد کرد. در این راستا نیز سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی از واریز حدود ۵۵۰ هزار تومان سود سهام تا آخر اسفند به حساب سهامداران خبر داده است. وی همچنین بر این نکته تاکید کرده است که بخشی از سود هم در قالب افزایش سرمایه به دارایی مردم افزوده خواهد شد.  

اینکه نحوه پرداخت سود به چه صورت خواهد بود هنوز مشخص نیست. در واقع هر چند زمزمه های پرداخت سود از طریق سجام به گوش میرسد اما این موضوع هنوز قطعی نشده و ممکن است واریز سود طبق روال سال های گذشته باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی از واریز حدود ۵۵۰ هزار تومان سود سهام عدالت تا آخر اسفند به حساب سهامداران خبر داد.

پیش از این، حسین قربانزاده رئیس سازمان خصوصی سازی درباره جزئیات پرداخت سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ گفته بود که به طور متوسط به هر مشمول ۶۰۰ هزار تومان تا پایان سال جاری پرداخت خواهد شد.

همچنین وزیر اقتصاد گفت: برآورد دبیرخانه شورای عالی بورس و اوراق بهادر این است که حدود ۵۵۰ هزار تومان به ازای هر کدام از دریافت‌کنندگان سود سهام عدالت پرداخت خواهد شد که طبیعتاً برای سهامدارانی که مبلغ یک میلیون تومان سهام خود را در موقع مقرر تکمیل کرده بودند، این رقم تقریبا به دو برابر افزایش می‌یابد.

خاندوزی یکی دیگر از مصوبات شورای عالی بورس و اوراق بهادار را مساله نمایندگی شرکت‌های سهام عدالت در شرکت‌های اقتصادی اعلام کرد و گفت: در جلسه مقرر شد، نمایندگی سهام عدالت در شرکت‌هایی مثل پالایش و پخش تهران، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، شرکت ملی فولاد ایران، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و بسیاری از دیگر شرکت‌ها که بخشی از سهام آنها در قالب سهام عدالت اختصاص یافته است؛ با مشارکت خود کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت انتخاب شود.

علی اکبر حیدری سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی گفت: سود شناسایی شده قابل تقسیم سهام عدالت برای سال مالی ۱۳۹۹ به طور متوسط ۶۰۰‌هزار تومان برای هر سهامدار است.

وی ادامه داد: اما این که از مبلغ حاضر چه میزانی تا پایان سال قابل وصول خواهد بود و اینکه چه میزان از آن پرداخت می‌شود از جمله مواردی است که به نحوه اجرای عملیات توزیع سود و البته قبل از آن تصویب ترتیبات این اقدام در شورای عالی بورس مربوط می‌شود، بنابراین باید تا برگزاری و تصمیمات شورای عالی بورس صبر کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه