همسان‌سازی حقوق بازنشستگان | اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

خبر مهم برای بازنشستگان | آخرین خبر درمورد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

یک فعال کارگری گفت: هزینه‌های زندگی برای کارگران و بازنشستگان بسیار زیاد است و کارگران با حقوق ۳ - ۴ میلیون تومان نه می‌توانند خرج هزینه‌های روزمره را بدهند و نه خرج دوا و درمان که بسیاری از آن‌ها امروز درگیر بیماری هستند.

خبر مهم برای بازنشستگان | آخرین خبر درمورد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
کدخبر : 4279
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان  یعنی حقوق فردی که در گروه شغلی خود، حقوق پایینی دارد به کسی که حقوق بالایی دارد، نزدیک شود. در تازه‌ترین اظهار نظر رییس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرده که اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان با هدف ایجاد عدالت در پرداخت‌ها در برنامه هفتم توسعه محقق خواهد شد.در حالی که قرار بود همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از ابتدای سال در حقوق‌ها درنظر گرفته شود،اما تاکنون این طرح اجرایی نشده است. سه میلیون و 600 هزار بازنشسته در انتظار اجرای مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند.در ادامه آخرین اخبار از همسان سازی حقوق بازنشستگان را می خوانید.

همسان سازی حقوق بازنشستگان

علی ترکاشوند (دبیر اجرایی خانه کارگر شهر ری) در خصوص به تعویق افتادن طرح دائمی شدن همسان‌سازی گفت: دولت طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را به طور جدی پیگیری نمی‌کند و ما از مجلس انتظار داریم از دولت توضیح بخواهد. 

ترکاشوند گفت: بعد ازسال‌ها بلاتکلیفی؛ دولت قبل قدم‌های کوچکی را در بحث طرح همسان‌سازی برداشت و مجلس نیز خواهان دائمی شدن این مصوبه شد اما اکنون نمی‌دانیم موضع دولت در این خصوص چیست. 

وی با اشاره به نرخ تورم موجود در کشور گفت: هزینه‌های زندگی برای کارگران و بازنشستگان بسیار زیاد است و کارگران با حقوق ۳ - ۴ میلیون تومان نه می‌توانند خرج هزینه‌های روزمره را بدهند و نه خرج دوا و درمان که بسیاری از آن‌ها امروز درگیر بیماری هستند. 

دبیر اجرایی خانه کارگر شهر ری بیان کرد: یک بازنشسته بعد از ۳۰ سال کار، امروز در شرایطی است که باید برای گذرانِ زندگی خود به سراغ مشاغلی چون نگهبانی و دستفروشی برود. درخواست بازنشستگان برای پیگیریِ طرحِ همسان‌سازی زیاده‌خواهی نیست بلکه زندگی به قدری سخت شده است که آن‌ها دیگر با این حقوق نمی‌توانند زندگی کنند.

یکی از خواسته‌های اصلی بازنشستگان از سازمان تامین اجتماعی همسان‌سازی حقوق‌ها بود. سازمان تامین اجتماعی از ۵ سال قبل طرح متناسب‌سازی حقوق‌ها را شروع کرده است و به ظور کامل اجرا شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان در نامه‌ای به کانون بازنشستگان بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان اعلام کرد که سازمان تامین اجتماعی متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان را به طور کامل اجرا کرده است.

مسعود علیاری، با اشاره به درخواست کانون بازنشستگان بنیاد شهید و امور ایثارگران از رئیس‌جمهوری برای رسیدگی به اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، در نامه‌ای به این کانون یادآور شد که سازمان تامین اجتماعی، از اول مرداد سالِ ۹۵ متناسب‌سازی را به طور کامل اجرا کرده است.

بر اساس این نامه، مبالغ متناسب‌سازی بر مبنای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی و بند (ب) ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه پرداخت شده است.

علیاری همچنین تاکید کرده که هر سال سابقه در مشاغل سخت و زیان‌آور معادل ۱.۵ سال است و این عینا با افزایش سنوات مزبور در اعمال متناسب‌سازی به عنوان سابقه بیمه‌پردازی ملاک قرار گرفته و محاسبه شده است.

همسان سازی حقوق بازنشستگان

بر اساس اعلام مدیرکل تامین اجتماعی زنجان مابه‌التفاوت متناسب‌سازی در مشاغل سخت و زیان‌آور که در مرداد ماه لحاظ نشده بود هم پرداخت شده است.

وی همچنین اعلام کرد که اجرای متناسب‌سازی با اعاده سطح ۷۵ درصد، تفاوت تطبیق با ۵۰ درصد افزایش، تفاوت تطبیق متناسب‌سازی حداقل دریافتی بر اساس سابقه پرداخت حق بیمه، متناسب‌سازی کمک هزینه مسکن، متناسب‌سازی کمک به تامین معیشت، متناسب‌سازی کمک هزینه اولاد و عائله مندی انجام شده و در حال پرداخت است و کلیه اقدامات سازمان در راستای اجرای صحیح قانون بوده و صحیح است.

همسان سازی حقوق باعث ایجاد دردسرهای بیشتر برای بازنشستگان شده است. به گفته رئیس اتحادیه بانوان خانه کارگر فارس تاکنون هیچکدام از دولت‌ها وضع کارگران و بازنشستگان را بهبود نبخشیدند و حقوق کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی همچنان زیر خط فقر است.

رئیس اتحادیه بانوان خانه کارگر فارس و بازرس کانون تامین بازنشستگان تأمین اجتماعی شیراز با اشاره به اینکه بعضی از تصمیمات دولتمردان برای کارگران و بازنشستگان همانند زلزله‌ای است که بیشتر باعث افزایش فقر و تورم در جامعه می شود، گفت: ذکر این نکته ضروری است که بازنشستگان در ایجاد تورم و کسری بودجه نقشی ندارند.

زهرا درویشی با با بیان اینکه در شرایط فعلی بازنشستگان و کارگران از وضعیت موجود ناراضی اند گفت: مشکلات موجود اقتصادی کشور باعث شده تا این دو قشر سخت در تنگنا باشند و این موضوع آن‌ها را خشمگین کرده است.

دولت برای همسان سازی نسخه ای مشابه بازنشستگان لشکری و کشوری بپیچدبازرس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شیراز در ادامه با اشاره به اینکه دولت باید جهت همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نسخه ای شبیه صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری بپیچد و همسان سازی و حقوق بازنشستگان را از محل بودجه های دولتی بپردازد، افزود: در شرایطی که منابع سازمان تامین اجتماعی با مصارف آن همخوانی ندارد چه لزومی دارد سازمان تامین اجتماعی اموال و دارایی خود را که ذخیره سازمان است بفروشد و از محل آن هزینه پرداخت حقوق و همسان سازی کند.

درویشی در ادامه با بیان اینکه پرداخت نکردن بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی مشکلات بازنشستگان و این قشر را افزایش داده است، ادامه داد: در صورتی که دولت بدهی اش را به سازمان پرداخت کند سازمان می تواند از این محل فعالیت های اقتصادی را آغاز کند و تامین و آسایش را برای زیر مجموعه و مستمری بگیران فراهم کند و در نهایت این مهم سبب می شود تا بازنشستگان مجبور نشوند برای دریافت وام ۱۸ درصدی از بانک رفاه ماه ها و روزها منتظر بمانند.

رئیس اتحادیه بانوان کارگر فارس بر لزوم ارائه سهم بانک رفاه در سازمان بورس بیان کرد: با توجه به اینکه بانک رفاه به عنوان یک پشتیبان مناسب نقش بانک مرکزی را برای دولت ایفا می کند بنابراین واگذاری این بانک مشکلات متعددی را برای کارگران و بازنشستگان ایجاد می کند.

درویشی در ادامه با انتقاد از رعایت نشدن عدالت در بخش های بهداشتی و درمانی قشر بازنشستگان تامین اجتماعی، گفت: اجرا نشدن عدالت در پرداخت حقوق و عدم اجرا همسان سازی حقوق این قشر مشکلات متعددی را برای این قشر مواجه کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه