عیدی کارگران برای سال 1400 چگونه حساب می شود؟

توفیقی گفت: عیدی کارگر عبارت است از ۳ برابر حداقل دستمزد مصوب آن سال به شرطی که از دو برابر دستمزد کارگر بیش‌تر نباشد.

 عیدی کارگران برای سال 1400 چگونه حساب می شود؟
کدخبر : 3772
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

فرامرز توفیقی رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار، درباره نحوه محاسبه‌ی عیدی کارگران در سال ۱۴۰۰ گفت: بر اساس قانون عیدی کارگر عبارت است از ۳ برابر حداقل دستمزد مصوب آن سال به شرطی که از دو برابر دستمزد کارگر بیش‌تر نباشد یعنی اگر فردی حداقل بگیر باشد دو برابر حداقل دستمزد را عیدی می‌گیرید هرچه قدر دستمزد بالاتر بیاید افزایش هم بیش‌تر می‌شود تا جایی که مبلغ عیدی بالاتر از ۳ برابر حداقل دستمزد شود در این شرایط عیدی دیگر افزایشی نخواهد داشت.

رئیس کمیته دستمزد شورای عالی کار اظهار کرد: سه برابر حداقل دستمزد به عنوان حداکثر عیدی در نظر گرفته می‌شود مبلغ عیدی هر سال دو برابر حقوق مصوب آن سال است و حداکثر عیدی هر سال ۳ برابر حداقل حقوق مصوب آن است و از ابتدای هر سال مشخص است و مانند عیدی کارمندان در آخر سال لحاظ نمی‌شود.

عیدی کارگران

همچنین اکبر قربانی مشاور قانون کار و تامین اجتماعی درباره میزان عیدی کارگران در سال جاری گفت: حداقل عیدی بر اساس حداقل دستمزد است که حداقل دستمزد کارگران در حال حاضر ۲ میلیون و ۶۵۵ هزار تومان است و کسی که یک سال کار کرده باشد ۴۴ ساعت در هفته را کامل کار کرده باشد حداقل دستمزد ضربدر ۲ می‌شود که مبلغ حداقل عیدی ۵ میلیون و ۳۵۰ خواهد بود.

مشاور قانون کار و تامین اجتماعی اظهار کرد: افرادی که دستمزد آن‌ها از حداقل بیش‌تر است به همان نسبت مبلغ عیدی آن‌ها بالاتر خواهد بود در صورتی که میزان عیدی از ۳ برابر حداقل دستمزد بیش‌تر نباشد.

قربانی بیان کرد: امسال حداقل عیدی برای افرادی که ۴۴ ساعت در هفته کار کرده باشند ۵ میلیون ۳۵۰ هزار تومان است، اما میزان عیدی آخر سال کارگران برای آن‌هایی که پاره وقت کار می‌کنند به همان نسبت کاهش پیدا می‌کند.

وی افزود: حداکثر عیدی هم ۳ برابر حداقل دستمزد خواهد بود یعنی ۲ میلیون ۶۵۵ هزار تومان ضربدر ۳ که ۷ میلیون و ۹۶۵ هزار تومان می‌شود.


 

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه