میزان پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری از ابتدای ۱۴۰۳ + جزئیات

از ابتدای سال جاری تا نوزدهم خرداد ماه ۲۹.۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری پرداخت شد.

میزان پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری از ابتدای ۱۴۰۳ + جزئیات
کدخبر : 26218
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۹ خردادماه ۱۴۰۳ مبلغ ۲۳.۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از سوی شبکه بانکی به متقاضیان پرداخت شده است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته با رشد ۲۵.۵ درصدی همراه بوده است.

از ابتدای سال جاری تا تاریخ ۱۹ خردادماه ۱۴۰۳ مبلغ ۶.۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه فرزند آوری از سوی شبکه بانکی به متقاضیان اعطا شده است.

درخصوص تسهیلات کمک ودیعه مسکن نیز از زمان ابلاغ مصوبه شورا در تیرماه سال ۱۴۰۱ تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۱۹، تعداد ۵۵۳،۶۰۳ نفر تشکیل پرونده داده‌اند که از این تعداد، ۴۸۰،۰۴۱ نفر به مبلغ ۳۸.۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت نموده‌اند.

گفتنی است از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون شبکه بانکی ۴۵۷ همت به بیش از ۴ میلیون و ۲۰۲ هزارو ۳۲۹ متقاضی در قالب تسهیلات ازدواج و فرزند آوری پرداخت کرده است.

وام 20 میلیونی

مشکلات پرداخت وام ازدواج حل شد؟

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: از خردادماه امسال روند پراخت وام‌های ازدواج به روال طبیعی باز می‌گردد.

 سینا کلهر در نشست خبری گفت: طی ۲ ماه سال جاری، ۴۵ هزار وام ازدواج پرداخت شده است و همچنین ۱۷۴ هزار نفر در صف هستند. برای کاهش صف، تاکنون بیش از سه بار به نهادهای مختلف و مرتبط نامه رسمی در خصوص پیگیری موضوع ارسال و دو مرتبه از طریق وزیر ورزش و جوانان موضوع پیگیری شده است.

وی همچنین این توضیح را ارائه کرد که طی دو ماه گذشته شکایت‌هایی در خصوص ثبت در سامانه و معرفی به شعبه‌ها وجود داشت که این شکایت‌ها دریافت و به بانک مرکزی انتقال داده شد. آخرین جواب مکتوب بانک مرکزی این بود که اشکالاتی که در ابتدای سال به طور طبیعی رخ می‌دهد، برطرف شده است و از خردادماه به روال طبیعی پرداخت وام‌ها باز می‌گردیم.

وام ازدواج

وام ازدواج این متقاضیان پرداخت شد+جزئیات

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری از واریز وام ازدواج فرزندان بازنشستگان این صندوق برای ۴۴ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط خبر داد.

جعفر امیرآبادی زاده معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری از واریز وام ازدواج فرزندان بازنشستگان این صندوق برای ۴۴ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط خبر داد. با اعلام این خبر افزود: تسهیلات ۳۵ میلیون تومانی ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری برای ۴۴ هزار نفر از ۶۱ هزار متقاضی واجد شرایط که در تیرماه سال ۱۴۰۲ ثبت نام کرده بودند، به حساب حقوقی ایشان واریز شد.

به گفته وی با توجه به ثبت نام متقاضیان وام ازدواج فرزندان توسط بازنشستگان محترم و پس از بررسی مدارک ارسالی و تأیید آن به تعداد ۴۴ هزار از متقاضیان در این مرحله تسهیلات به مبلغ ۳۵ میلیون تومان، با کارمزد سالانه ۴ درصد پرداخت گردید.

وام فوری

امیرآبادی زاده تاکید کرد: اجرای خدمات رفاهی و پرداخت تسهیلات مالی جزو سیاست‌های صندوق بازنشستگی کشوری با عنوان «خدمت ادامه دارد» است که بر اساس آن تلاش می‌کنیم به صورت مستمر خدمات مورد نیاز بازنشستگان عزیز را در قالب‌های مختلف اجرایی و تقدیم این عزیزان کنیم.

وی همچنین یادآور شد: واریز این تسهیلات برای الباقی متقاضیان، پس از بررسی و احراز شرایط ایشان در تیرماه ۱۴۰۳ انجام خواهد شد.

ماجرای پایان صف دریافت وام ازدواج به کجا کشید؟+ جزئیات

رئیس جمهور در ماه‌های گذشته دستور داده بود که صف دریافت وام ازدواج به پایان برسد اما هم‌کانون شاهدیم که این صف هنوز وجود دارد. در این گزارش، با جزئیات این ماجرا آشنا می‌شوید.

 وام قرض‌الحسنه ازدواج یکی از مشوّق‌ها و کمک‌های دولت برای تشویق جوانان به تشکیل خانواده است؛ مسئله‌ای که مدت‌هاست متقاضیانش را به خود مشغول کرده است.

آیت‌الله رئیسی قبل از انتخابات ریاست جمهوری 1400 بر لزوم تسهیل این امر تأکید کرده بود و در سخنرانی‌ها و مجامع رسمی به‌صورت علنی این موضوع را عنوان کرده است. یکی از مسائلی که چندین ماه است که زوج‌های جوان را به خود مشغول داشته، انتظار در صف دریافت این وام است؛ تا جایی که رئیس‌جمهور سال گذشته در آیین بزرگداشت هفته‌ی ملی ازدواج صراحتاً آن را مطرح و دستوری در این زمینه صادر کرد.

وام ضروری

بر اساس آمار بانک مرکزی، 27 بانک کشور نسبت به پرداخت وام ازدواج اقدام کرده‌اند و در این جدول، چهار بانک با کمترین متقاضی در نوبت نیز دیده می‌شوند.

بر اساس این گزارش، غلام‌حسین اسماعیلی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در تاریخ 10 تیرماه 1402 در نامه‌ای به فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی دستور رئیس‌جمهور در این زمینه را در پنج محور ابلاغ کرد:

«1- همه اختلالات ایجاد شده برای پرداخت وام‌های ازدواج مرتفع شود.

2- مصوبات شورای عالی جوانان در خصوص زمان معرفی متقاضیان به شعب رعایت و بانک‌ها موظف‌اند ظرف پانزده روز ثبت‌نام‌کنندگان را به شعب ارجاع دهند.

وام زنان خانه دار

 

افزایش پرداخت وام‌های ازدواج و فرزندآوری

این مطالبه هنوز وجود دارد که با توجه به دستور رسمی و چندباره‌ی رئیس‌جمهور، علت عدم اتمام این صف چیست و علیرغم تأکید بر پرداخت تسهیلات تکلیفی، بخش‌های مربوطه چه برنامه‌ای برای این مسئله دارند.

به گزارش تسنیم، وام ازدواج یکی از اقدامات دولت برای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است؛ این وام به‌عنوان یک تسهیلات قرض‌الحسنه بدون بهره و با دوره بازپرداخت 10 ساله و با سود 4 درصد به زوج‌های جوان پرداخت می‌شود.

مبلغ وام ازدواج در سال 1403 با توجه به سن متقاضیان تعیین شده و به زوجین زیر 25 سال: 350 میلیون تومان، زوجین زیر 23 سال: 300 میلیون تومان، زوجینی که بعد از سال 1401 به بعد ازدواج کرده‌اند 300 میلیون است.

البته مبلغ وام ازدواج متقاضیان ایثارگر (جانبازان، آزادگان و فرزندان جانبازان، آزادگان و شهدا) 2 برابر مبالغ بالاست./

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه