قیمت سکه | قیمت امروز سکه

سکه روی موج هیجانات بازار طلا | افزایش قیمت سکه در بازار!

برخی از معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند که قیمت سکه امامی در جریان معاملاتی روز پنجشنبه به واسطه افزایش قیمت طلای جهانی صعودی خواهد کرد، در مقابل برخی دیگر معتقدند که مولفه تاثیرگذارتر بر روی نوسانات سکه امامی، نرخ ارز است.

سکه روی موج هیجانات بازار طلا | افزایش قیمت سکه در بازار!
کدخبر : 25910
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

بنا بر ادعای معامله‌گران به دنبال نوسانات بازار جهانی طلا در روز چهارشنبه، قیمت سکه امامی در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب به ۴۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید که در مقایسه با عصر چهارشنبه قیمت سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شده است. بنابراین باتوجه‌ به شرایط موجود عده‌ای از سکه بازان پیش‌بینی می‌کنند که قیمت سکه امامی وارد کانال ۴۱ میلیون تومان شود.

قیمت سکه امامی در جریان معاملات نقدی روز گذشته تحت‌تأثیر نوسانات بازار جهانی طلا صعودی شد و در صورتی‌که هر کانال قیمتی را به ۱۰ پله مساوی تقسیم کنیم؛ این فلز گران‌بهای داخلی روز چهارشنبه با رشد سه پله‌ای تا سطح ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بالا رفت؛ اما در واپسین ساعات کاری بازار بنا بر اعلام سایت اتحادیه طلا و جواهر با ۴۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت سکه به کار خود پایان داد.

اما در معاملات پشت خطی چهارشنبه‌ شب شیب صعودی سکه تا حدودی تند شد و بر اساس آنچه که معامله‌گران در بازار شبانه ادعا کرده‌اند قیمت این فلز زرد رنگ داخلی در پشت خط چهارشنبه‌شب به ۴۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.

سکه

فعالان درباره رشد شبانه نرخ سکه‌ امامی بر یک دلیل مهم تأکید داشتند و آن هم تداوم رشد شارپی قیمت اونس طلا بود. در همین رابطه دیروز شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) آمریکا برای ماه آوریل (فروردین) منتشر شد که این داده‌ها نشان می‌دهد تورم هسته آمریکا به پایین‌ترین سطح خود در سه سال اخیر رسیده است. بر همین اساس قیمت طلای جهانی روز چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت) به بالاترین سطح سه هفته اخیر خود رسید و در حول‌وحوش ۲۳۸۴ دلار معامله شد.

البته این پایان ماجرا نبود و این فلز گران‌بهای جهانی بامداد پنجشنبه تا محدوده ۲۳۹۶ دلار رشد کرد و صبح پنجشنبه با قیمت ۲۳۹۲ دلار به فروش رسید. در شرایط کنونی تحلیلگران فنی معتقدند که مرز مقاومتی مهم برای اونس طلا محدوده ۲۴۰۵ دلار است. از سوی دیگر ماندگاری طلا بالای مرز حمایتی ۲۳۸۵ دلار اهمیت زیادی دارد.

 بنابراین باتوجه‌به شرایط موجود عده‌ای از سکه بازان پیش‌بینی می‌کنند که قیمت سکه امامی در روند معاملاتی روز پنجشنبه وارد کانال ۴۱ میلیون تومان شود؛ اما در مقابل این دیدگاه برخی هم می‌گویند که بازارساز با مداخله ارزی خود جلوی نوسانات ارزی را گرفته است. از سوی دیگر مقامات رسمی بانک مرکزی نیز با اعلام سیاست‌های ارزی جدید خود سیگنال کاهش قیمت را به بازار مخابره کردند. به باور آنها درصورتی‌که دلار کاهشی شود این اتفاق می‌تواند تا حدودی اثر طلا جهانی در بازار سکه را تعدیل کند.

در مجموع برای روز پنجشنبه نوسان سکه بروز مرز ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مهم است. درصورتی‌که از این محدوده عقب‌نشینی کند احتمال برگشت سکه تا نیمه کانال ۴۰ میلیون تومان وجود دارد.

قیمت دلار و طلا

پیش‌بینی قیمت دلار امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

معامله گران معتقدند که نوسان کاهشی نرخ دلار در چند وقت اخیر ناشی از سیگنال های رسمی و غیر رسمی است که به بازار مخابره می شود و اسکناس آمریکایی در منطقه خاکستری در حال استراحت است و جانی برای صعود ندارد.

 نگاهی به روند حرکتی قیمت دلار در جریان معاملات نقدی روز چهارشنبه حکایت از نوسان کاهشی نرخ ارز داشت؛ امری که به عقیده فعالان بازار از چند دلیل مهم نشات گرفته است که یکی از این دلایل مخابره سیگنال های رسمی و غیررسمی به بازار است.

همچنین بانک مرکزی از طرق مختلف اقدام به حمایت از ریال کرده است و برخی رسانه‌ها از افزایش عرضه در بازار کشور‌های همسایه مانند عراق و امارات خبر می‌دهند. از سوی دیگر مقامات رسمی بانک مرکزی نیز با اعلام سیاست‌های ارزی جدید خود به بازار سیگنال کاهشی داده اند.

قیمت دلار و طلا

اما در جریان معاملات روز چهارشنبه قیمت دلار هرات با ۵۸ هزار و ۹۰۰ تومان بازگشایی شد و در نیمه دوم روز در حدود ۵۸ هزار و ۷۰۰ تومان به فروش رسید و در نهایت معاملات پشت خطی چهارشنبه شب را با ۵۸ هزارو ۵۴۰ تومان به پایان برد. قیمت درهم امارات نیز روز گذشته با ۱۶ هزار و ۲۰۰ تومان روانه بازار شد و اواسط روز بر روی ۱۶ هزار و ۱۲۰ تومان قرار گرفت که نسبت به روز قبل ۸۰ تومان کاهش داشته است.

در شرایط کنونی فنی‌های بازار معتقدند که مرز حمایتی بازار ۵۸ هزار و ۷۰۰ تومان است و تا زمانیکه این مرز از دست نرود احتمال بازگشت به بالا وجود دارد. به عقیده این گروه از فعالان بازار، اولین مرز روانی دلار ۵۹ هزار تومان و سطح مقاومتی بازار در ۵۹ هزار و ۳۰۰ تومان است. اگر قیمت دلار در زیر ۵۸ هزار و ۷۰۰ تومان تثبیت دهد امکان کاهش کانالی در بازار ارز وجود دارد.

سکه روی موج هیجانات بازار طلا

برخی از معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند که قیمت سکه امامی در جریان معاملاتی روز پنجشنبه به واسطه افزایش قیمت طلای جهانی صعودی خواهد کرد، در مقابل برخی دیگر معتقدند که مولفه تاثیرگذارتر بر روی نوسانات سکه امامی، نرخ ارز است.

سکه

سکه‌بازان در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب می‌گفتند احتمالا بازار سکه در آخرین روز کاری هفته بار دیگر آرایش صعودی خواهد گرفت. این دسته از معامله‌گران برای این پیش‌بینی خود به نوسانات بازار جهانی طلا اشاره می‌کردند.

قیمت طلا طی روز چهارشنبه (26 اردیبهشت) به بالاترین سطح سه هفته اخیر خود افزایش پیدا کرد. این افزایش پس از آن رخ داد که داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا در آوریل، کمتر از حد انتظار افزایش یافت که باعث شد شاخص دلار و بازده اوراق خزانه‌داری آمریکا با کاهش همراه شوند.

بنابراین، اونس، عصر چهارشنبه  به ۲۳۸۴دلار رسید و بامداد پنجشنبه تا سطح ۲۳۹۶ دلار بالا رفت. البته لازم به ذکر است که این فلز گران‌بهای جهانی در حال حاضر در محدوده ۲۳۹۲ دلار قرار دارد. فنی‌های بازار می‌گویند که اونس طلا مرزمقاومتی ۲۴۰۰ دلار را پیش روی خود دارد و اگر بالای آن تثبیت دهد این اتفاق می‌تواند بر قدرت جناح افزایشی بازار سکه بیفزاید.

قیمت سکه و طلا

در مقابل عده‌ای دیگر معتقدند که مولفه تاثیرگذارتر بر روی نوسانات سکه امامی، نرخ ارز است. به گفته آنها شواهد گویای آن است که نرخ دلار در شرایط کنونی در یک منطقه خاص در حال نوسان است و قدرت کافی برای صعود ندارد. بنابراین در صورتی که نرخ دلار درجا بزند، این اتفاق می‌تواند اثر طلای جهانی بر روی قیمت سکه را تعدیل کند.

در مجموع تکنیکالیست‌ها با اشاره به نوسانات طلای جهانی می‌گویند که سکه‌بازان در روز پنجشنبه مرز ۴۱ میلیون تومان را پیش روی خود دارند. در غیر این صورت، اگر پایین مرز ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شود، احتمال کاهش سکه تا نیمه کانال مذکور محتمل است./اقتصاد نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه