خودشناسی را تا چه حد در زندگی خود مهم می دانید؟ | مقاله ایی در مورد خودشناسی و ساختار ذهن

قسمت اصلی این خبر در مورد خود شناسی و ساختار ذهن تشکیل شده است و به شما در بهبود زندگی شخصی کمک می کند.

خودشناسی را تا چه حد در زندگی خود مهم می دانید؟ | مقاله ایی در مورد خودشناسی و ساختار ذهن
کدخبر : 25873
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طبق گزارش خبرنگار سایت پیشنهاد ویژه:  بر اساس تحقیقاتی بر گرفته از برترین متخصصان صاحب سبک در زمینه روانشناسی مقاله ایی در زمینه خودشناسی گرد آوری شده که در چند بخش خدمت شما ارائه می شود، تا در مسیر زندگی، چه در حیطه کاری و خانوادگی و زندگی شخصی خود می توانید به صورت کاملا موثر بهره مند شوید.

در این مقاله تلاش محقق سایت پیشنهاد ویژه بر این بوده که شما را از هیاهو زندگی و پستی بلندی های آن آگاه سازد تا بتوانید زندگی همچون با ادراک بالاتر سپری کنید تا در مسیر پیشرفت خود گامی عظیم بردارید. در این مقاله از پای یک کوه با همدیگر قدم برمیداریم تا قله هایی را که فکر میکنید غیرقابل دسترس است را به گونه ایی متوجه آن باشیم که هر کس با توجه به مسیر زندگی خودش فتح کند، حال ممکن است برای شما این سوال پیش آید که تمام مقاله ها برای فریب دادن طراحی شده است اما این را باید بگویم که سخت در اشتباه هستید زیرا که این مقاله هم بر اساس تجربه های محقق و هم مثال های عینی و واضح طراحی شده که شما بتوانید آن را قابل درک و ملموس در خود احساس کنید.

خود شناسی

مدت زمانی که زیبایی نگاه شما بر متن این تحقیق همچون ستاره دنباله دارد نقش می زند به ما این دلگرمی را می دهد تا در مرحله بعدی ویژگی هایی را به شما آموزش دهیم تا ببینید و بدانید که بعد از مطالعه این متن مسیر فکری شما در جهت مثبت حرکت می کند و انگیزه ایی در خود پیدا می کنید که دوست دارید ادامه این داستان را دنبال کنید.

مقدمه

می خواهیم به جوهره اصلی جذابیت و شیرین بودن برسیم، اینکه بفهمیم چیست؟ کجا است؟ چگونه است؟. کلی آدم وجود دارد که بر روی این دوره ها کار می کنند که به گونه ایی امر و نهی ایی است، که می گویند این کار را انجام دهید و آن کار را انجام ندهید! 

چگونه یک آدم می تواند در سه روز شخصی را عاشق خودش بکند؟!! یا مخ زنی در 3 ثانیه!!!

قراره در این دوره به چه چیزی دست پیدا کنیم؟ یه فرد کاریزماتیک که در همه زمینه ها مثل حرف زدن در جمع و ... راحته و خیالی نداره و راحت حرفش را می زند و حرف بقیه روی آن تاثیر ندارد.

اولین قدم برای اینکه به آن شخصی که می خواهید به آن برسید اینه که خودت باشی!

مرحله بعد پیدا کردن مشکلات است، اگر شخصیت را به ظرف آب تشبیه کنیم می بینید که پر از سوراخ است که باید پیدا و برطرف اش کنید. پس تا متوجه نشوید که علت اشتباهات چیست نمی توانید اصلاح اش کنید!

خود شناسی

زندگی پر از زخم هایی است که در زندگی همانند خوره در انزوا روح را می تراشد و می خورد!

در کودکی یک ظرف آب را می شکنید بعد پدر و مادر با شما بد خلقی می کنند، این موضوع باعث می شود بعد ها از اشتباه کردن بترسیم، بترسیم از انجام دادن کاری، چون از قبلش خودمان را بازنده می پنداریم یا اثر دیگر آن این است که هیچ وقت حرف دل را به طرف مقابلمان نزنیم.

حال بدی این موضوع این است که یاد نگرفتیم زخم های خود را درمان کنیم.

الن دوباتن در کتاب خودشناسی خود می گوید:

ما آدم ها با خودمان رو راست نیستیم.

از این به بعد می خواهم کمی عامیانه تر با شما صحبت کنم:

اینکه زندگی ما در انواع و اقسام آزار دهنده است اینه که یاد گرفتیم خودمان را گول بزنیم تا واقعیت های تلخ خود را انکار کنیم.

مثلا کیه که جسارتش و داره بگه من خوشبخت نیستم، کیه که راحت بگه من عقده توجه دارم، به خاطر همین تمام انرژیمون رو میزاریم به آدما ثابت کنیم هیچ وقت کم نمی آریم، همیشه باید ثابت کنیم که ما خیلی خوب هستیم.

خود شناسی

همین میشه تا یه رستورانی میری حتما باید یه عکسی بزاری تا بقیه هم ببینند.

وجود خودمان را پر از عیب و ایراد می بینیم، به جای اینکه رو بیاوریم به عیب جویی و حل کردن، شروع می کنیم به عیب یابی در دیگران، خودمان را خوب می بینیم و از بقیه ایراد می گیریم و می خواهیم همه را شبیه خود داغون ببینیم.

آدمی جذابه که خودش را می شناسد، پس تا وقتی با خودت جنگی نداشته باشید دیگران هم بیشتر به شما جذب می شوند

شناخت خود

شخصیت چطور شکل می گیرد؟

به نظرت به چی میگن شخصیت؟ مثلا وقتی میگن فلانی با شخصیته یا فلانی بی شخصیته منظورشون دقیقا چیه؟

فرهنگ لغت فارسی معین(شخصیت):

به مجموعه خصوصیت های باطنی و رفتار های اجتماعی یک شخص

تعریف اشتباهی نیست ولی باید حواست باشه مردم نمی توانند خصوصیت های باطنی ما را ببینند یعنی به دید آدم ها شخصیتهمان رفتار هایی است  که ما از خودمان نشان می دهیم.

دیدید می گویند رفتار شما نشانه شخصیت شما است، نمونه مراجعه کننده ایی داشتم یه خانمی که در محل کارش با یه آقایی ارتباط داشت بعد آقا از خانم درخواست کرد که با هم قرار دیدار بزارند خارج از محل کار، حالا رفتند سرقرار و همه چیز خوب بود تا اینکه قرار تمام شد و هر کدام به خانه برگشتند، من هرچی منتظر (خانمه) زنگی یا مسیجی بزنه انگار نه انگار، فرداش زنگ زدم خودم پرسیدم چه خبر؟ زنگ نزدی؟ آقاهه هم گفت هر چی فکر کردم بهتره ادامه ندیم، دختره بنده خدا می گفت من که حرف بدی به او (پسره) نزدم.

خود شناسی

بعد که ک مقداری با خانم صحبت کردم متوجه شدم مشکل از کجا است! دیدم مثلا دختره دو تا رابطه جدی داشته هردو هم به شکست ختم شده. حالا چطور؟ دفعه اول پسره خیانت کرد دفعه دوم هم پسره آنقدر بد اخلاق بود که خود دختره پشیمون میشه وبه هم میزنه.

حالا مشکل از کجاست؟ دختره اومده تمام جزئیات این اتفاق را برای پسره در قرار اول توضیح داده، می خوام بگم اگه یه رفتار بد ازت سر بزنه آدما اون به عنوان شخصیتت میزارن، مثلا در قرار اول بخواهید بگویید من بدبختم و من فلانم برای اینکه بخوای نشون بدی آدم رو راستی هستی و مردم اینو به پای شخصیتت میزارن اونا(مردم) نمی دانند که چی در فکر تو می گذرد.

پایان بخش اول

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه