آماده باش ارتش در مرز ایران و افغانستان | برنامه جدید دولت برای انسداد مرز شرقی کشور

جانشین فرمانده فراجا توضیحاتی را درباره طرح جدید انسداد در مرز ایران و افغانستان ارائه کرد.

آماده باش ارتش در مرز ایران و افغانستان | برنامه جدید دولت برای انسداد مرز شرقی کشور
کدخبر : 25725
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

امیر سرتیپ حیدری گفت: انسداد مرز یک برنامه جدید است و نیاز به گذشت زمان دارد تا بتوانیم اخباری که موجب غرور کشورمان خواهد شد را به عرض مردم کشور برسانیم.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، امروز ۲۰ اردیبهشت در حاشیه اعطای نشان فداکاری اهدایی فرمانده کل قوا به خانوده شهدا که در مجمتع امام خمینی مشهد برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به جایگاه دانشگاه افسری ارتش و تقدیر از شهدای این دانشگاه در این مراسم، اظهار کرد: دانشگاه افسری امام علی(ع) دانشگاهی منحصر به فرد است که رهبر معظم انقلاب تا کنون ۳۹ مرتبه در آن حضور پیدا کرده‌اند. در دوران دفاع مقدس هزار و ۱۸۴ افسر فرهیخته و تحصیل‌کرده در این دانشگاه به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که این دانشگاه فیضیه ارتش است و نشان فداکاری را به شهدای آن اعطا فرمودند. همچنین با ابتکار فرمانده کل ارتش در مراسم مختلفی از شهدای این دانشگاه با اعطای نشان فداکاری تقدیر و تشکر صورت می‌گیرد.

مرز ایران و افغانستان

مقام بلندپایه ارتش: اینکه بگوییم مسئولین ما خلافکار و دزدند باعث می‌شود جوان ما در ایران نماند /استاد به دانشجوی نخبه می‌گوید تو بی عقلی که مانده‌ای

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: امروز نیز در مشهد مقدس و در پابوس امام رضا(ع) از ۶ خانواده معظم شهید و از امیر سرتیپ منوچهر کهتری، یکی از پیشکسوتان دفاع مقدس که به فاتح آبادان نیز معروف است با اهدای نشان فداکاری قدردانی به عمل آمد.

حیدری در خصوص پروژه انسداد مرز شرق کشور که توسط نیروی زمینی انجام می‌شود، عنوان کرد: امروز نیروی زمینی محوری ارتش از آمادگی ۱۰۰ درصدی برای برخورد با هرگونه تهدید بهره‌مند و در تمام مرزهای کشور مستقر است. مرز شمال‌شرق کشور و تمامی مرز مشترک با کشور افغانستان تحویل نیروی زمینی ارتش است و نیروهای مرزبانی نیز در کنار ما حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه نیروی زمینی ارتش آماده است تا به هر تهدیدی پاسخ قاطع بدهد، گفت: در مرزها بنا بر تدابیری که اندیشیده شده، مشغول انسداد مرز هستیم. انسداد مرز یک برنامه جدید است و نیاز به گذشت زمان دارد تا بتوانیم اخباری که موجب غرور کشورمان خواهد شد را به عرض مردم کشور برسانیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: در حال حاضر کار انسداد مرز شرق کشور را در یک قرارگاهی به نام قرارگاه انسداد مرز که زیرمجموعه قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا و نیروی زمینی است را با قدرت شروع کرده‌ایم. برآورد ما این است که انسداد مرز شرق کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پایان برسد. طبیعتا موانع و مشکلاتی وجود دارد که در حال رفع آن‌ها هستیم.

جزئیات طرح جدید برای انسداد مرزهای شرقی

جانشین فرمانده فراجا توضیحاتی را درباره طرح جدید انسداد در مرزهای شرقی کشور ارائه کرد.

مرز ایران و افغانستان

 چندی پیش خبری مورد اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی کشور منتشر و اعلام شد که بناست دربازه زمانی سه ساله دیوار بتنی چهار متری، سیم خاردار، فنس و جاده اصولی در مرزهای مشترک میان ایران و افغانستان ساخته شود. در همین راستا نیز جانشین فرمانده فراجا توضیحاتی بیشتر از اجرای این طرح را ارائه کرده است.

سردار قاسم رضایی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی گفت: مسئولیت مرزهای کشور با فرماندهی انتظامی است و مرزبانی وظیفه کنترل و مدیریت مرزها را دارد. در بعضی از مرزها مانند مرزهای شمال غربی و مرزهای شرقی، تهدیداتی از آن سوی مرزها وجود دارد که ما با آن مقابله می‌کنیم.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: به عنوان مثال حمل و نقل مواد مخدر یا تردد اشرار و حتی نفوذ تروریست ها ممکن است از این مرزها صورت بگیرد. در همین راستا و بنابر درخواست پلیس، مقرر شد انسدادهای فیزیکی در این مرزها ایجاد شود تا کنترل و مدیریت آنها بهتر صورت گیرد.

رضایی اظهارکرد: بنابراین با مدیریت فراجا و استفاده از نظرات کارشناسی مرزبانی و بودجه‌ای که دولت تامین کرده است، مقرر شد از امکانات مهندسی رزمی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ساخت این دیوارها نیز استفاده شود. در صورت نیاز با سپاه پاسداران نیز هماهنگی‌هایی صورت خواهد گرفت و از ظرفیت آنان نیز استفاده خواهیم کرد. در واقع این طرح، طرح پلیس است که ارتش به خاطر داشتن دانش فنی مناسب اجرای آن را بر عهده گرفته است. در مجموع فراجا مسئول تامین امنیت مرزهای کشور است.

مرز ایران و افغانستان

وی با بیان اینکه همه منطقه دیوارکشی نخواهد شد؛ افزود: تنها در نقاطی که آسیب پذیری وجود دارد این انسداد فیزیکی ایجاد می‌شود. علاوه بر آن مرزبانان و مرزنشینان غیور ما نیز در تامین امنیت مشارکت دارند. خوشبختانه تجهیزات خوبی نیز برای رصد و پایش مرزها در اختیار فراجا قرار دارد و البته این تجهیزات بیشتر هم خواهد شد.

رمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: چهار گروه مهندسی مرز نیروی زمینی ارتش برای اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی ( افغانستان) وارد منطقه شده‌اند. سرتیپ دوم ستاد حسن مکفی روز دوشنبه در مراسم نامگذاری اماکن و تاسیسات مجموعه شرکت آب و فاضلاب مشهد به نام شهید «ولی الله فلاحی» افزود: طبق اعلام وزیر کشور مبلغ سه میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرز شرقی (مرز با افغانستان) اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: ساخت دیوار بتنی چهار متری، سیم خاردار، فنس و جاده از مواردی است که اجرا می شود.

فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد: منطقه شمال شرق استانهای مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان را دربرمی گیرد که عملیات و لجستیک را باید در این استانها اداره کنیم./ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه