اخبار هواشناسی | اخبار آب و هواشناسی

تهران فردا در خطر باران های سیل آسا | کاهش فاحش دما تهران از فردا تا آخر هفته

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران بارش باران از امروز ۳ اردیبهشت شروع و با کاهش محسوس دما از فردا مواجه می‌شود.

تهران فردا در خطر باران های سیل آسا | کاهش فاحش دما تهران از فردا تا آخر هفته
کدخبر : 25185
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

اخبار هواشناسی توصیه کرده مردم حتما نکات ایمنی را رعایت کند تا این سامانه بارشی خسارت جانی و مالی نداشته باشد. اخبار هواشناسی آخر هفته کشور رو به بارش شدید باران قرار دارد و مردم حتما از رودخانه ها فاصله بگیرند. اخبار هواشناسی احتمال طغیان روخانه ها را نیز داده است. اخبار هواشناسی را حتما دنبال کنید. اخبار هواشناسی روز های آینده را در ادامه می‌خوانید.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران بارش باران از امروز ۳ اردیبهشت شروع و با کاهش محسوس دما از فردا مواجه می‌شود.

به گزارش پیشنهاد ویژه به نقل از ایسنا، براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، طی امروز تا چهارشنبه (۳ تا ۵ اردیبهشت) با نفوذ سامانه بارشی، آسمان استان قسمتی ابری تا نیمه ابری و در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر و بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید، در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

فردا (۴ اردیبهشت) کاهش محسوس دما و از پنج شنبه (۶ اردیبهشت) روند تدریجی افزایش دما مورد انتظار است. روزهای پنجشنبه و جمعه (۶ و ۷ اردیبهشت) آسمان صاف تا کمی ابری، همراه با وزش باد خواهد بود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فرودگاه امام خمینی (ره) با بیشینه دمای ۳۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه هواشناسی استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۴ اردیبهشت‌ماه) نیمه‌ابری و وزش باد، در بعضی ساعت‌ها افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۵ اردیبهشت‌ماه) کمی ابری تا نیمه ابری و وزش باد، گاهی افزایش ابر با احتمال رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

برای امروز و فردا در بسیاری از نقاط کشور توده‌های تندری و وقوع بارندگی پیش‌بینی شده است.

 برای امروز و فردا در بسیاری از نقاط نیمه غربی، مرکز و حتی نواحی از دامنه‌های البرز و شمال شرق کشور شاهد تشکیل توده‌های تندری و وقوع بارندگی خواهیم بود.

شدت و تمرکز اصلی بارش‌ها در استان‌های مرکزی و همچنین حاشیه زاگرس خواهد بود، چرا که توده‌های تندری بیشتر و قدرتمند تری در این نقاط تشکیل خواهد شد.

از روز دوشنبه با ورود یک موج بارشی جدید به کشور شاهد بارش‌های رگباری خواهیم بود که گسترده‌تر و شدید‌تر خواهد بود./ آفتاب نیوز

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی توسط سازمان هواشناسی خبر داد و گفت: مردم استان تهران طی ۴ روز آینده از توقف در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

اخبار هواشناسی

 حامد یزدی مهر، بعد از ظهر شنبه از صدور هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی توسط سازمان هواشناسی استان تهران خبر داد و گفت: براساس اعلام این سازمان از فردا یک شنبه دوم اردیبهشت ماه تا پایان روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه شاهد فعالیت این سامانه خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه طبق اعلام هواشناسی، وقوع مخاطراتی نظیر رگبار باران و رعد و برق و در نقاط مستعد به ویژه نیمه شمالی استان بارش تگرگ و در نیمه جنوبی استان، وزش باد شدید و در برخی نقاط استان خیزش گردوخاک را خواهیم داشت، گفت: طبق این پیش‌بینی احتمال آب گرفتگی معابر و جاری شدن روان آب وجود دارد لذا به همه مردم توصیه می‌شود ضمن احتیاط در سفرهای برون شهری از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند و نسبت به عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها احتیاط کنند.

یزدی مهر بیان کرد: با توجه به لغزندگی و کاهش دید و احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، از مردم می‌خواهیم برای ایمنی بیشتر و جلوگیری از حوادث ناگوار، در صورت عدم ضرورت در محورهای کوهستانی حاضر نشوند و در صورت ضرورت احتیاط لازم را داشته باشند.

وی درباره احتمال وقوع وزش باد شدید و خسارت به سازه‌های موقت نیز هشدار داد و گفت: احتمال خسارت به نهال درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد لذا به کشاورزان عزیز توصیه می شود تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم را بیاندیشند.

اخبار هواشناسی

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران درباره فعالیت‌های کوه نوردی و جابجایی عشایر نیز هشدار داد و بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها لایروبی کانال‌ها و آب روها تاکید کرد./ حادثه 24

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد که امروز (شنبه یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) در استان‌های اردبیل، نیمه شرقی و شمال آذربایجان شرقی، زنجان، ارتفاعات البرز غربی و مرکزی و همچنین در دامنه‌های شرقی زاگرس مرکزی و جنوبی و بعضی مناطق دیگر کشور شامل برخی نقاط استان‌های کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، شرق کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی و شرق فارس، نیمه غربی یزد، غرب و نیمه جنوبی کرمان و شمال استان هرمزگان در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

در حالی که بارش‌های امروز (شنبه) در ارتفاعات کرمان، شمال هرمزگان و شمال شرق فارس بارش شدت خواهد داشت، روز یکشنبه (۲ اریبهشت) در شمال شرق فارس، کرمان، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات یزد به‌تدریج در ساعات بعد ازظهر با نفوذ موج تراز میانی جو به غرب کشور، افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب کشور روی می‌دهد.

روز دوشنبه (۳ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی جدید به کشور، در اغلب مناطق ایران به‌جز نوار شرقی، بارش باران و وزش باد شدید رخ می‌دهد. البته روز سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) میزان بارش‌ها در شمال غرب و غرب کاهش می‌یابد و گستره بارندگی به بقیه مناطق کشور کشیده می‌شود.

اخبار هواشناسی

براساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، طی پنج روز آینده در مناطق مستعد رگبار تگرگ و در مناطقی که بارشی رخ نداده است، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

گفتنی است، طی فردا و پس‌فردا (یکشنبه و دوشنبه ۲ و ۳ اردیبهشت) شهرکرد با کمینه دمای ۵ و ۲ درجه سانتی‌گراد و اهواز با بیشینه دمای ۳۷ و ۳۳ دمای درجه سانتی‌گراد، خنک‌ترین و گرمترین مراکز استان‌ها خواهند بود./ ایرانی روز

پیش‌بینی آب و هوا در ۳ روز آینده تهران

روز وضعیت جوی  

شنبه صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد  

یکشنبه کمی ابری افزایش ابر گاهی وزش بادشدید  

دوشنبه کمی ابری افزایش ابر گاهی رگبارورعدوبرق  

منبع: اقتصاد 24

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه