اخبار هواشناسی | اخبار هواشناسی امروز

اخبار هواشناسی هشدار قرمز به این استان ها داد | اخبار هواشناسی امروز 3 اردیبهشت

اخبار هواشناسی برای دو روز آتی هشدار داد.

اخبار هواشناسی هشدار قرمز به این استان ها داد | اخبار هواشناسی امروز 3 اردیبهشت
کدخبر : 25176
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

اخبار هواشناسی توصیه کرده مردم حتما نکات ایمنی را رعایت کند تا این سامانه بارشی خسارت جانی و مالی نداشته باشد. اخبار هواشناسی آخر هفته کشور رو به بارش شدید باران قرار دارد و مردم حتما از رودخانه ها فاصله بگیرند. اخبار هواشناسی احتمال طغیان روخانه ها را نیز داده است. اخبار هواشناسی را حتما دنبال کنید. اخبار هواشناسی روز های آینده را در ادامه می‌خوانید.

کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارندگی و کاهش دما در بیشتر مناطق کشور خبر داد و گفت: در ۵ روز آینده در مناطق مستعد، بارش تگرگ پیش‌بینی شده که همین شرایط سبب ایجاد خسارت به محصولات کشاورزی می‌شود.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی، وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز مناطقی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب، ارتفاعات البرز، دامنه‌های جنوبی البرز، گیلان، مازندران، ارتفاعات گلستان و امتداد رشته‌کوه زاگرس بارندگی دارند. همچنین در استان‌های قم، اصفهان، مرکزی، یزد، شمال و شرق فارس، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات شرق و جنوب شرق، بارش‌های رگباری، همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید دارند.

کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش نسبی دما در برخی مناطق کشور خبر داد و افزود: فردا در شمال غرب و غرب از میزان بارش‌ها کاسته خواهد شد و این سامانه در نیمه شرقی کشور به فعالیت خود ادامه می‌دهد. فردا شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی از جمله استان‌های البرز، تهران، سمنان، قم، اصفهان، چهارمحال ‌و بختیاری، کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان بارندگی دارند.

اخبار هواشناسی

رفیعی توضیح داد: فردا بارش در تهران، البرز، مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، بخش‌هایی از استان‌های یزد، کرمان، فارس، اصفهان شدت دارد. چهارشنبه علاوه بر این مناطق گستره بارش‌ها بیشتر می‌شود و شرق، شمال شرق و جنوب شرق کشور را در برمی‌گیرد.

او ادامه داد: از پنجشنبه روند افزایش دما در کشور رخ می‌دهد. در ۵ روز آینده در مناطق مستعد، بارش تگرگ پیش‌بینی شده که همین شرایط سبب ایجاد خسارت به محصولات کشاورزی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: آب‌های غرب خلیج‌فارس امروز و فردا و دریای خزر سه‌شنبه و چهارشنبه مواج و متلاطم می‌شود./ مدار اقتصادی

سازمان هواشناسی اعلام‌کرد: امروز (دوشنبه) افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید همراه با کاهش نسبی دما در اغلب مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود.

 امروز (دوشنبه) در مناطقی از غرب، شمال غرب، جنوب غرب، ارتفاعات رشته کوه البرز، دامنه های جنوبی البرز، گیلان و مازندران، ارتفاعات گلستان در امتداد رشته کوه زاگرس، برخی مناطق مرکزی کشور، استان های قم، مرکزی، اصفهان، یزد، شرق و شمال فارس چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات واقع در شرق و جنوب شرق، افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید همراه با کاهش نسبی دما پیش بینی می شود.

سه شنبه بارش در شمال غرب و غرب کشور ضعیف می‌شود و این سامانه در نیمه شرقی کشور از جمله شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، دامنه های جنوبی البرز مرکزی و شرقی شامل البرز، تهران و سمنان، همچنین در استان های مرکزی، شرق لرستان، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شرق و شمال فارس، یزد، کرمان، شرق هرمزگان، برخی نقاط خراسان جنوبی و نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، برخی نقاط شمال و نوار غربی خراسان رضوی، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید همراه با کاهش نسبی دما رخ می‌دهد.

بارش در تهران، البرز، مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، همچنین در برخی نقاط استان‌های یزد، کرمان، شمال فارس و جنوب اصفهان شدت دارد.

اخبار هواشناسی

در ضمن دوشنبه و سه شنبه، غرب خلیج فارس سه شنبه و چهارشنبه دریای خزر مواج پیش بینی می شود.

چهارشنبه علاوه بر مناطقی که برای روز قبل ذکر شد به‌تدریج بارندگی مناطق گسترده‌تری از شمال شرق شرق و جنوب شرق کشور را فرا می‌گیرد.

پنجشنبه مناطقی از شمال شرق و شرق، رگبار پراکنده و در جنوب شرق کشور در یزد شمال و نیمه شرقی، فارس، کرمان، برخی مناطق سیستان و بلوچستان و هرمزگان، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

از روز پنجشنبه روند افزایش دما را در کشور شاهد خواهیم بود.

جمعه در برخی مناطق جنوب شرق و برخی نقاط آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی بارش رخ می دهد.

شایان ذکر است طی پنج روز آینده در مناطق مستعد بارش تگرگ و در مناطقی که بارش رخ نداده همراه با وزش باد شدید، خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست./صفحه اقتصاد

اخبار هواشناسی

پیش بینی هواشناسی از آب و هوای امروز تهران

شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۴ و در شرایط قابل قبول قرار دارد. گفتنی است تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۲۸ روز هوای قابل قبول داشته است.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۴ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۷۳ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۲۸ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۲۶ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است./ جارنیوز

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه