معرفی بهترین اهرم در فارکس را در این قسمت مطالعه کنید

اهرم‌ها آمده‌اند تا دنیای معاملاتی بازار فارکس را چند برابر جذاب‌تر کنند. با وجود معاملات اهرمی شما می‌توانید با پتانسیلی بسیار بیشتر از سرمایه خودتان وارد معامله شوید.

معرفی بهترین اهرم در فارکس را در این قسمت مطالعه کنید
کدخبر : 25174
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

اهرم‌ها آمده‌اند تا دنیای معاملاتی بازار فارکس را چند برابر جذاب‌تر کنند. با وجود معاملات اهرمی شما می‌توانید با پتانسیلی بسیار بیشتر از سرمایه خودتان وارد معامله شوید. این یعنی نیازی نیست شما سرمایه هنگفتی داشته باشید تا سود کلان بدست آورید، بلکه می‌توانید با ورود به معاملات با ضریب اهرمی بالا، کمبود سرمایه را جبران کنید و سود بسیار زیادی را به جیب بزنید. البته ضریب‌های اهرمی در دنیای فارکس متفاوت هستند که شاید انتخاب آن‌ها کار ساده‌ای نباشد. مخصوصا اگر تریدر تازه کار باشید، ممکن است ندانید بهترین اهرم در فارکس برای شما کدام است و باید کدام را انتخاب کنید. از همین رو توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا بهترین لوریج در فارکس را به شما معرفی کنیم.

لوریج و معرفی بهترین اهرم در فارکس

ضریب اهرمی در فارکس چیست؟

برای اینکه به طور دقیق بفهمید لوریج در فارکس چیست بهتر است با یک سوال شروع کنیم: تا به حال به این فکر کرده‌اید که چه می‌شد اگر می‌توانستید وامی با بهره صفر درصد بگیرید که برای دریافتش هم به هیچ ضامنی نیاز نیست؟ آیا این بهترین فرصت نبود تا سرمایه‌گذاری‌های سودآوری با آن انجام دهید؟ در واقع چنین چیزی فقط یک رویا و خیال نیست. اهرم‌ها در فارکس دقیقا چنین امکانی را برای شما فراهم می‌کنند. با وجود آن‌ها می‌توانید تا چند برابر سرمایه‌تان را (برای انجام معامله) وام بگیرید که تازه هیچ بهره‌ای هم ندارد. اینکه دقیقا تا چند برابر سرمایه‌تان، امکان اجازه معامله داشته باشید، به اهرمی بستگی دارد که انتخاب می‌کنید. مثلا اهرم ۱:۱۰ به شما اجازه می‌دهد تا ده برابر سرمایه‌تان را وارد معامله کنید و اهرم ۱:۱۰۰ به شما امکان می‌دهد که با ۱۰۰ برابر سرمایه خود معامله کنید. خب با این تفاسیر حتما به نظرتان بدیهی است که لوریج مناسب در فارکس، لوریجی است که از بقیه بالاتر باشد، در این صورت باید بگوییم که اشتباه می‌کنید، در ادامه می‌فهمید چرا.

راز کسب سود بالا از اهرم‌ها

این را از ذهن‌تان بیرون کنید که هرچه با اهرم بالاتری در فارکس معامله کنید، موفق‌تر می‌شوید. اهرم‌‌ها همچون شمشیر‌های دولبه‌اند، هم تهدید محسوب می‌شوند و هم فرصت. وقتی از اهرم در یک معامله استفاده می‌کنید، حساسیت تغییرات قیمتی بسیار شدید‌ت روی معامله شما اعمال می‌شود. یعنی نه فقط ضریب موفقیت و کسب سود شما بیشتر می‌شود، بلکه ضریب ضررتان نیز افزایش پیدا می‌کند و خیلی کمتر از حالت عادی فرصت اشتباه دارید. در بعضی مواقع در اهرم‌های بالا ممکن است حتی یک کندل کار شما را بسازد و ضرر جبران ناپذیری را به شما وارد کند. پس باید چه کار کرد؟

راز کسب سود بالا از اهرم‌ها در فارکس این است که اهرم انتخابی شما، متناسب با استراتژی معاملاتی و تحمل ریسک شما باشد. این که چه اهرمی انتخاب می‌کنید، به این بستگی دارد که سطح دانش شما چقدر است، چقدر سرمایه وارد بازار کرده‌اید و تحمل ضرر شما چقدر است؟ اگر سرمایه اندکی داشته باشید، یعنی تحمل ضررتان پایین است و شاید حتی یک معامله با ضریب اهرمی بالا که اشتباه از آب دربیاید، شما را از بازی خارج کند و حساب‌تان صفر شود. بنابراین باید اهرم‌های مختلف را بشناسید و متناسب با تحمل ضرر و سطح دانش خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

لیست بهترین اهرم‌ها در فارکس

اهرم‌ها، سرمایه (در معامله) شما را تا چند برابر افزایش می‌دهند. به این ترتیب استفاده از اهرم‌های مختلف به شما اجازه می‌‌دهد سودی را کسب کنید که از پولی بسیار بیشتر از موجودی شما کسب می‌شود. در واقع آن‌ها پتانسیل کسب سود از سرمایه شما را افزایش می‌دهند. مثلا اگر ۱۰۰ دلار پول دارید و با اهرم ۱:۵۰ معامله کنید، انگار دارید با ۵۰۰۰۰ دلار معامله می‌کنید. در این شرایط سود شما ۵۰ برابر شده است. برای افرادی که به بازار مسلط هستند و دانش کافی برای انجام معامله دارند، معاملات با ضریب اهرمی بالا فرصتی است برای اینکه راه صد شبه را یک شبه طی کنند. در ادامه لیست اهرم‌های مختلف بازار فارکس را ببینید تا بتوانید برای انتخاب از میان آن‌ها تصمیم بگیرید. این اهرم‌ها که در ادامه می‌آیند، بهترین اهرم‌های دنیای فارکس هستند.

۱- اهرم ۱:۱

خب، این لوریج بهترین اهرم در فارکس است، البته برای تازه کارها! کمترین ضرری که در بازار می‌توانید تجربه کنید با اهرم ۱:۱ است. با این اهرم شما فرصت اشتباه کردن دارید و می‌توانید با خیال آسوده‌تری معامله کنید. در واقع وقتی تازه‌کار هستید و هنوز بر روش‌های تحلیلی مختلف در دنیای فارکس مسلط نشده‌اید و صرفا چند تکنیک را می‌دانید، انجام ترید با این اهرم به شما امکان می‌دهد دانش خود را به صورت واقعی آزمایش کنید و ببینید که تا چه اندازه کارآمد است. در ان شرایط، شما اصلا نباید به فکر سود با ضریب بالا باشید، بلکه همه دغدغه‌تان باید این باشد که هرچه کمتر در معاملات ضرر کنید. سود هر چقدر هم که کم باشد برای شروع کار خوب است. وقتی به بازار مسلط شدید، وقت برای کسب سودهای نجومی زیاد است.

۲- اهرم ۱:۱۰۰

خب، شما ماه‌هاست دارید معامله می‌کنید و به صورت فشرده آموزش دیده‌اید. بارها استراتژی معاملاتی خود را تست کرده‌اید و هر بار موفق و سربلند بوده‌اید. پس حالا زمان آن است که با یک اهرم جذاب آشنا شده و معامله کنید: اهرم ۱:۱۰۰. این اهرم سرمایه معامله شما را ۱۰۰ برابر می‌کند. یعنی با وارد شدن به معاملات با ضریب اهرمی ۱:۱۰۰ به شما اجازه می‌دهد پوزیشن‌هایی تا ۱۰۰ برابر سرمایه اولیه‌تان را باز کنید. برای اینکه با یک مثال قضیه را بهتر به شما آموزش دهیم، به این فکر کنید که می‌توانید تا ۱۰۰ هزار دلار وارد معامله کنید، در صورتی که سرمایه واقعی شما تنها ۱۰۰۰ دلار است؛ و این است قدرت اهرم‌ در بازار فارکس. برای افرادی که از سطح دانش خوبی برخوردارند، بهترین اهرم در فارکس می‌تواند همین اهرم ۱:۱۰۰ باشد.

۳- اهرم ۱:۴۰۰

اگر از قبل نمی‌دانستید، لازم است به شما بگوییم که بزرگترین سرمایه‌گذاری در دنیا سرمایه‌گذاری روی دانش است. اگر شما مدت‌های طولانی آموزش دیده باشید و به طور کامل به تحلیل تکنیکال و فاندامنتال مسلط باشید، اهرمی در این بازار وجود دارد جواب تمام زحمت‌های‌تان را می‌دهد! و آن اهرمی نیست جز ضریب اهرمی ۱:۴۰۰. این اهرم به شما اجازه می‌دهد پوزیشن‌هایی تا ۴۰۰ برابر سرمایه اولیه خود را باز کنید. این فرصتی برای کسب سود کلان از بازار فارکس است که توصیه اکید می‌کنیم اگر دانش کافی ندارید به سراغش نروید، چون همانقدر که فرصت خوبی است، تهدید خطرناکی هم محسوب می‌شود.

۴- اهرم ۱:۱۰۰۰

لوریج 1:1000 - اهرمی برای 1000 برابر کردن سرمایه ترید

حالا وقت آن رسید که با اهرمی آشنا شوید که ممکن است زندگی‌تان را برای همیشه تغییر دهد. اهرم یک به هزار به شما اجازه می‌دهد تا ۱۰۰۰ برابر سرمایه خود را وارد معامله کنید. با این اهرم حتی اگر یک نوسان خیلی کوچک بگیرید، سود بسیار زیادی کسب می‌کنید. البته، به خوبی می‌دانید که هر‌چه ضریب اهرمی بالاتر باشد، اجازه اشتباه کمتری دارید. اهرم ۱:۱۰۰۰ مثل یک بمب ساعتی در معامله است که هر کندل کوچک و اشتباهی می‌تواند آن را منفجر کند و سرمایه‌تان را دود کند بفرستد هوا. حسابی در استفاده از این اهرم فوق‌العاده جذاب احتیاط کنید.

حرف آخر

در این مقاله با‌هم دیدیم که هرچه با ضریب اهرمی بالاتری وارد معامله شوید، سود حاصل از معامله نیز بیشتر می‌شود. با این حال این به معنای مفید بودن انتخاب اهرم‌های بسیار بالا نیست، بلکه ضریب‌های اهرمی بالا، همزمان هم فرصت بهتری ایجاد می‌کنند هم تهدید خطرناک‌تری محسوب می‌شوند. بنابراین بهترین اهرم در فارکس اهرمی است که با سرمایه شما و سطح دانش‌تان تناسب بیشتری داشته باشد. در واقع به جای «بهترین»، باید به دنبال «مناسب‌ترین» باشید. لوریج مناسب در فارکس لوریجی است که با میزان تحمل ضرر شما همخوانی داشته باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه