چگونه در سامانه ستاد مناقصه شرکت کنیم؟

لطفا کلمات لینک شده به صورت bold و با یک رنگ متفاوت از رنگ متن منتشر شود.

چگونه در سامانه ستاد مناقصه شرکت کنیم؟
کدخبر : 24634
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

سامانه ستاد مناقصه که به عنوان سامانه تدارکات الکترونیکی دولت شناخته می‌شود، یکی از بسترهای امن جهت معاملات مناقصات و مزایدات به شمار می‌آید. این سامانه که توسط دولت برای ارائه خدمات الکترونیک راه اندازی شده است، توانسته شفافیت در معاملات را به ارمغان آورد. برای ورود به این سامانه و شرکت در معاملات مناقصات و مزایدات باید مراحلی را طی کنید که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

ثبت نام در سامانه ستاد

اولین مرحله برای ورود به سامانه ستاد مناقصه ثبت نام است. زمانی که ثبت نام خود را در سایت انجام دهید، می‌توانید از بخش‌های مختلف این سامانه بهره‌مند شوید. اگر ثبت نام خود را در این سامانه انجام نداده‌اید، بدون کاربری و رمز عبور نمی‌توانید وارد بخش‌های مختلف شوید. برای وارد شدن به سامانه ستاد از طریق گوشی‌های تلفن همراه هوشمند می‌توانید به راحتی در قسمت نوار جستجو، سامانه ستاد را جستجو، مراحل ثبت نام و ورود به سامانه را انجام دهید. ثبت نام در این سامانه کاملا رایگان است و همه افراد حقیقی و حقوقی امکان ثبت نام در این سامانه را دارند.

اگر مزایده‌گر یا مناقصه‌گر هستید، اگر تامین کننده یا مقام مسئول هستید، می‌توانید در این سامانه ثبت نام خود را انجام دهید. ثبت نام در این سامانه برای برای مزایده‌گران، مناقصه‌گران و تامین کنندگان کمی متفاوت است. این گروه از افراد پس از وارد کردن اطلاعات هویتی خود، کد احراز هویت دریافت می‌کنند که با وارد کردن کد، فرایند تکمیل ثبت نام انجام می‌شود. اما اگر به عنوان یک مقام مسئول قصد ثبت نام در سامانه ستاد را دارید باید از فلش امنیتی خود استفاده کنید، پس از اینکه کد امنیتی را وارد کردید با وارد کردن مشخصات هویتی خود فرایند ثبت نام انجام می‌شود.

ورود به سامانه ستاد مناقصه

پس از این که فرایند ثبت نام خود را تکمیل کردید، می‌توانید با وارد شدن به این سامانه، از بخش‌های مختلف آن استفاده کنید. سه بخش مهم در این سامانه مزایده، مناقصه و خرید جزئی و متوسط است که با توجه به اهدافی که در نظر گرفته‌اید می‌توانید با ورود به هر یک از این بخش‌ها، معاملات خود را انجام دهید.

با ورود به سامانه ستاد مناقصه لیستی از آگهی‌ها را مشاهده خواهید کرد که هر یک از آگهی‌ها دارای جزئیاتی هستند که برای اطلاع عموم از برگزاری مناقصه درج شده است. از طریق جستجوی پیشرفته در این سامانه می‌توانید فراخوان مورد نظر خود را سریع‌تر پیدا کنید. از آنجا که زمان برای شرکت در مناقصه از اهمیت بسیاری برخوردار است، بهتر است آگهی‌ها را از نظر زمان جستجو کنید. آگهی‌هایی که زمان بیشتری تا انقضا دارند را انتخاب کنید تا فرصت کافی برای بررسی جوانب مناقصه در اختیار داشته باشید.

بررسی مندرجات آگهی مناقصه ستاد

از جمله اطلاعاتی که در هر یک از فراخوان‌های مناقصه ستاد درج می‌شود می‌توان به استان و شهر برگزاری مناقصه، نوع مناقصه که می‌تواند تک مرحله‌ی یا دو مرحله‌ای باشد، عنوان فراخوان، دستگاه برگزار کننده مناقصه، مهلت دریافت اسناد، مهلت ارسال اسناد و موارد دیگر اشاره کرد. با اولویت‌بندی آیتم‌ها می‌توانید از انبوه آگهی‌های مناقصه به آگهی‌های کمتر اما مرتبط دسترسی پیدا کنید.

شرکت در مناقصه ستاد

با ورود به سامانه ستاد مناقصه و بررسی آگهی، دانلود اسناد، مطالعه آن‌ها، در نظر گرفتن قیمت پیشنهادی و ارسال آن، باید تا روز بازگشایی پاکت‌ها منتظر باشید. پس از ارزیابی فنی پاکت‌های ارسال شده، فرد برنده تعیین و قرارداد با او از طریق امضای الکترونیکی انجام می‌شود. در قراردادی که بین مناقصه‌گر و مناقصه گزار بسته می‌شود، تمامی نکات مهم از جمله پرداخت‌ها، تحویل کالا یا ارائه خدمات، به تفصیل بیان می‌شود. این قرارداد می‌تواند شامل چندین صفحه با بندها و تبصره‌های مختلف باشد که هر یک از این موارد می‌توانند مواقعی که منفعت طرفین به خطر بیفتد مورد استناد قرار بگیرند.

سخن پایانی

برای آگاهی کاربران نسبت به خدماتی که در سامانه ستاد ارائه می‌شود، در بخش قوانین و مقررات اطلاعات مفیدی درج شده است که این اطلاعات می‌تواند به کاربران کمک بسیاری کند. ممکن است در فواصل زمانی تغییراتی در سامانه ستاد ایجاد شود که این تغییرات در صفحه اول از طریق اطلاعیه به کاربران اطلاع‌رسانی می‌شود. شما می‌توانید با توجه به اهدافی که دارید از بخش‌های دیگر سامانه ستاد نیز بهره‌مند شوید. اگر قصد خرید کالا یا محصولی را دارید، می‌توانید با مراجعه به بخش مزایده، در انواع مزایده‌های منقول و غیرمنقول نیز شرکت کنید.

منبع: rasadeghtesadi.com

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه