قیمت دلار | قیمت دلار امروز در بازار

کولاک قیمت دلار در بازار امروز | تاثیر شب های قدر بر قیمت دلار

قیمت دلار، یورو، پوند و سایر ارز‌ها امروز دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ را می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمایید.

کولاک قیمت دلار در بازار امروز | تاثیر شب های قدر بر قیمت دلار
کدخبر : 24428
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت دلار با پیش بینی های وحشتناکی مواجه شده است. متوسط هفتگی قیمت دلار که در حال افزایش است با این مساله مواجه شده که در آینده نزدیک ممکن است قیمت بالاتری به خود بگیرد. طبیعتا افزایش قیمت دلار تاثیرمستقیم بر بازار  خواهد داشت. مسئولان مربوطه حتما باید مقابل افزایش قیمت دلار بایستند. در ادامه قیمت دلار در بازار امروز را مشاهده می کنید.

 

بروزرسانی قیمت دلار و سایز  ارزها: سه‌شنبه 14 فروردین

ارز

قیمت (ریال)

دلار (صرافی بانک ملی) 434,725

یورو (صرافی بانک ملی) 469,103

درهم امارات 168,070

پوند انگلیس 775,420

لیر ترکیه 19,050

فرانک سوئیس 681,100

یوان چین 85,100

ین ژاپن 405,890

وون کره جنوبی 460

دلار کانادا 455,000

دلار استرالیا 400,600

دلار نیوزیلند 367,400

دلار سنگاپور 455,300

روپیه هند 7,370

روپیه پاکستان 2,213

دینار عراق 469

لیر سوریه 244

افغانی 8,620

کرون دانمارک 88,900

کرون سوئد 57,700

کرون نروژ 56,800

ریال عربستان 163,770

ریال قطر 168,800

ریال عمان 1,651,500

دینار کویت 1,997,900

دینار بحرین 1,683,100

رینگیت مالزی 130,100

بات تایلند 16,890

دلار هنگ کنگ 78,500

روبل روسیه 6,640

منات آذربایجان 361,400

درام ارمنستان 1,570

لاری گرجستان 230,100

سوم قرقیزستان 6,870

سامانی تاجیکستان 56,800

منات ترکمنستان 182,800

منبع: منیبان

 

قیمت دلار

افزایش 138درصدی قیمت دلار برای رئیسی

بررسی‌ها نشان می‌دهد از پنج رییس‌جمهوری که پس از پایان جنگ در ایران سکان اداره کشور را بر عهده گرفته‌اند، آخرین رییس‌جمهور رکورد رشد قیمت دلار در فاصله بیست و هفت ماه را شکسته است

 بررسی نرخ دلار در فاصله چهارده مرداد یعنی روز برگزاری تحلیف ریاست جمهوری تا هشتم فروردین سه سال بعد از ان صورت گرفته است. این بدان معناست که به عنوان مثال محدوده زمانی ۱۴مرداد ۱۴۰۰ تا هشتم فروردین ۱۴۰۳ مدنظر بوده است.

دراین فاصله زمانی میزان افزایش قیمت دلار در دولت رییسی رعدآسا تلقی می‌شود.

قیمت دلار در دولت هاشمی چقدر رشد کرد؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد نرخ دلار در زمان روی کار آمدن دولت هاشمی تا فروردین سه سال بعد رشدی در محدوده ۲۲ درصد را تجربه کرده است. در چهاردهم مرداد ماه سال ۱۳۶۸ قیمت دلار ۱۱۹ تومان بوده که در هشتم فروردین ۱۳۷۱ به ۱۴۵ تومان رسیده است. به این ترتیب محدوده رشد دلار در این دولت که به دولت سازندگی مشهور بود، برابر با ۲۲ درصد گزارش شده است.

 دراولین روز فعالیت دولت خاتمی، دولت موسوم به اصلاحات، قیمت دلار ۴۶۹ تومان بود. هشتم فروردین سه سال بعد، یعنی در نوروز سال ۱۳۷۹ بهای هر دلار به ۸۳۶ تومان افزایش یافته بود. میزان افزایش نرخ دلار ۷۸ درصد گزارش شده است. دولت اصلاحات در تلاش برای یکسان‌سازی نرخ ارز بود و قیمت‌های متعدد دلار را از اقتصاد ایران حذف کرد. نرخ دلار سال‌ها در محدوده مذکور باقی ماند.

قیمت دلار

 سیاست دولت اصلاحات در یکسان سازی نرخ ارز سبب شد بهای ارز تا سال‌ها در محدوده‌ای کنترل شده باقی بماند به طوری که در فاصله زمانی فروردین ماه ۱۳۸۴ تا هشتم فروردین ۱۳۸۷ ، قیمت دلار تنها افزایشی سه درصدی را شاهد بود . بهای دلار در این فاصله زمانی یعنی از ۱۴ مرداد ۱۳۸۴، زمان آغاز فعالیت دولت احمدی‌نژاد تا هشتم فروردین ۱۳۷۸ از ۸۹۲ تومان به ۹۱۹ تومان رسید.

در این محدوده زمانی عملکرد دولت روحانی نیز بسیار قابل توجه بود. دولت روحانی در شرایطی استقرار یافت که ایران با تحریم‌های شدید نفتی مواجه بود و مذاکرات برجام و امضای این توافقنامه اقتصاد کشور را با شرایطی بسیار ویژه روبرو کرد. محدوده افزایش نرخ دلار از ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ تا هشتم فروردین ۱۳۹۵ هشت درصد بود. نرخ دلار در این محدوده زمانی از ۳۲۱۰ تومان به ۳۴۷۵ تومان رسید.دولت رییسی که با شعار مهار تورم روی کار آمد، رکورد ریزش ارزش پول ملی را در سه سال اول فعالیت از آن خود کرد. در اولین روز فعالیت دولت رییسی قیمت دلار ۲۵ هزار و ۶۱۹ تومان بود. این قیمت در هشتم فروردین ۱۴۰۳ به ۶۰ هزار و ۹۵۰ تومان رسیده است. به این ترتیب دولت موسوم به دولت محرومان رشد ۱۳۸ درصدی بهای ارز را به نام خود ثبت کرده است./ عرشه آنلاین

قیمت دلار

بهروز محبی: قیمت دلار واقعی از نرخ نیمایی هم پایین‌تر است

 قیمت دلار در کشور به یک مسئله اساسی تبدیل شده است که اثرات مستقیمی در زندگی مردم گذاشته است. از این‌رو ما از همه اقتصاددانان و افرادی که خبره این حوزه هستند، می‌خواهیم پای کار بیایند تا قیمت واقعی دلار را برای مردم تبیین کنند.

وی افزود: سوال من این است که واقعاً قیمت حقیقی دلار در کشور ما چقدر است؟ اگر سبد کالای مشخصی در یک کشور اروپایی یا حتی آمریکا درنظر بگیریم و یا خدمات را در کشور خودمان، معادل آن قرار دهیم، با اطلاعاتی که به ما می‌رسد، قیمت دلار، از نرخ نیمایی هم پایین‌تر است.

نماینده سبزوار تصریح کرد: از دولت سیزدهم توقع داریم در این فضای انتظاری که به وجود آمده و گفته می‌شود قیمت دلار باید بالا برود و از طرفی، اتهاماتی به دولت زدهم می‌شود که می‌گویند برای کامل کردن نقدینگی خود و صاف کردن بدهی‌هایش، قیمت دلار را افزایش می‌دهد، وارد گود شود تا مواظبت جدی داشته باشد. همچنین یادمان باشد که بالا رفتن قیمت دلار، ضربه مستقیمی به توده مردم در طبقات ضعیف و متوسط خواهد زد.

محبی اظهار داشت: بالا رفتن قیمت دلار به طبقه متمکن کمک می‌کند تا وضعیت بهتری داشته باشند و نهایتاً به ایجاد تورم بیشتر، دامن خواهد زد. ان‌شاا... که دولت با روش‌های مختلف مثل، تهاتر، استفاده از ارز‌های کشور‌های هم‌پیمان، مبارزه با نیاز‌های کاذب مثل اختصاص هزار دلار به مسافر، جلوی افزایش قیمت دلار را بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روند فعلی در تعیین قیمت دلار، با سیاست‌های کلی کشور همخوانی ندارد و امید است دولت، این مسیر را تغییر دهد./ اقتصاد 24

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه