فست فود | معایب فست فود

ببینید فست فود چه بلایی سرتان می آورد! | حتی فست فود روی خوابتان هم تاثر می گذارد!

یک مطالعه جدید تایید می‌کند که برای داشتن خوابی با کیفیت خوب، بهتر است از مصرف غذا‌های پرچرب و پرقند اجتناب کنید.

ببینید فست فود چه بلایی سرتان می آورد! | حتی فست فود روی خوابتان هم تاثر می گذارد!
کدخبر : 24068
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

دانشمندان دانشگاه اوپسالا سوئد، تأثیر رژیم غذایی پرچرب / پرقند، که به عنوان رژیم غذایی ناسالم نیز شناخته می‌شود، را بر خواب بررسی کردند.

محققان دریافتند که پس از مصرف رژیم غذایی ناسالم، کیفیت خواب عمیق در شرکت کنندگان در مقایسه با زمانی که از رژیم غذایی سالم‌تری پیروی می‌کردند بدتر شد.

اگرچه طول مدت خواب و ساختار کلی خواب بین دو رژیم غذایی تفاوت معنی داری نداشت، رژیم غذایی ناسالم با کاهش کیفیت خواب عمیق و تغییر در برخی الگو‌های خواب همراه بود.

این مطالعه، با هدف جمع آوری شواهد مبتنی بر مداخله با بررسی تأثیر این رژیم غذایی بر الگو‌های خواب در افراد سالم انجام شد.

گروهی متشکل از ۱۵ مرد سالم در مطالعه‌ای شرکت کردند که در آن دو رژیم غذایی متفاوت به آن‌ها داده شد. آن‌ها به طور تصادفی به مدت یک هفته به یک رژیم غذایی پرچرب / پرقند یا رژیم غذایی کم چرب / کم قند تقسیم شدند.

پس از هر رژیم غذایی، محققان الگو‌های خواب شرکت کنندگان را با استفاده از روشی به نام پلی سومنوگرافی، یک تکنیک نظارت بر خواب، در یک محیط آزمایشگاهی ثبت کردند.

فست فود

آن‌ها مدت زمان خواب و همچنین مراحل و الگو‌های مختلف خواب از جمله مواردی مانند الگو‌های نوسانی و امواج آهسته بررسی کردند.

این مطالعه نشان داد که مدت زمان خواب بین دو رژیم غذایی تفاوت قابل توجهی ندارد.

هنگام مقایسه دو رژیم غذایی مختلف، محققان دریافتند که ساختار خواب پس از یک هفته در هر رژیم غذایی مشابه باقی می‌ماند.

با این حال، هنگامی که آن‌ها رژیم غذایی پرچرب و قند را با رژیم غذایی کم چربی و قند مقایسه کردند، متوجه شدند که رژیم اول با کیفیت پایین‌تری از ویژگی‌های خواب در طول خواب عمیق مرتبط است.

این ویژگی‌ها شامل توان دلتا، که معیاری برای سنجش امواج آهسته مغز است، نسبت امواج دلتا به امواج بتا و دامنه امواج آهسته بود.

همه این تغییرات نشان می‌دهد که کیفیت خواب عمیق در رژیم غذایی پرچرب / پرقند کاهش می‌یابد./ فرارو

فست فود

کدام بهترین نوع فست فود برای مصرف هستند؟

در زندگی امروز فست فود ها به رژیم غذایی ما اضافه شده اند و حذف آنها امکان پذیر نمی باشد. با توجه به ضررهای مصرف فست فود بهتر است در زمان مصرف بی ضررترین نوع آن را برای خوردن انتخاب کنیم.

مصرف فست فود ها به علت نداشتن ارزش غذایی بسیار مضر است اما در برخی از مواقع بر خلاف میل خود مجبوریم از این غذا ها استفاده کنیم ، به نظر شما در این موقعیت انتخاب کدام نوع فست فود می تواند سالم تر از بقیه باشد ؟

بررسی انواع فست فودها و تشخیص کم ضررترین و بهترین نوع آن

پیتزای پپرونی

سوسیس از مواد اصلی پیتزای پپرونی، است . مصرف این پیتزا به علت داشتن چربی، نمک و مواد نگهدارنده، به هیچ وجه توصیه نمی شود.

پیتزای مرغ و قارچ - پیتزای قارچ و گوشت

بعد از پیتزای سبزیجات ، پیتزای مرغ و قارچ - پیتزای قارچ و گوشت بهترین نوع پیتزا است زیرا در رژیم غذایی سالم مصرف گوشت وجود دارد و فرد قادر به تامین گوشت مورد نیاز روزانه خود از طریق مصرف این نوع پیتزا می باشد اما افرادی که نسبت به مصرف گوشت قرمز حساسیت دارند نباید این نوع پیتزا را مصرف کنید.

ساندویچ های برگر

مصرف همبرگر مرغوب به علت نداشتن مواد نگهدارنده همواره از سوسیس ها و کالباس ها بهتر هستند.

فست فود

چیزبرگر

چیزبرگردارای 4 گروه غذایی یعنی پروتئین، لبنیات، غلات و سبزی ها است و در صورتی که چربی و اضافه وزن نداشته باشید برای جوانان غذای کامل تری نسبت به همبرگر معمولی است زیرا مصرف چیزبرگر کلسیم را برای افرادی که لبنیات کمی استفاده می کنند ، تامین می کند.

پیتزای چیپس و پنیر

بدترین نوع پیتزا به علت داشتن چیپس این نوع پیتزاست زیرا چیپس چربی و ترانس بالایی دارد و ترکیب های مضری در آن بر اثر سرخ کردن سیب زمینی ایجاد می شود. چیپس خود ناسالم است وترکیب آن با پنیر آن را ناسالم تر می کند و مرف آن سیار مضر است.

پیتزای مخصوص

پیتزای مخصوص، پیتزایی است که حجم و کالری بالایی( تقریبا 1200 کالری) دارد و مصرف آن موجب چاقی و اضافه شدن چربی دور شکم می گردد . سوسیس و کالباس ، فلفل سبز، گوشت قرمز و سبزیجات مواد لازم موجود در این پیتزاهاست که سوسیس و کالباس مورد تایید متخصصان تغذیه نیست.

ساندویچ هات داگ

سوسیس ساندویچ هات داگ به علت کبابی شدن و سرخ نشدن گزینه بهتری نسبت به ساندویچ سوسیس که در روغن سرخ می شود، است.

دوبل برگر

مقدار گوشتی که در دوبل برگر استفاده می شود تقریبا 180 گرم است در حالی که میزان استاندارد مصرف روزانه گوشت بین 80 تا 100 گرم است. وجود این گوشت اضافی دردوبل برگر سبب تجمع آن در بدن بعد از مصرف می شود و چاقی و دیگر مشکل هارا به وجود می آورد پس بهتر است از مصرف زیاد گوشت پرهیز کنید.

قارچ برگر

مصرف قارچ بسیار لذت بخش است و بهترین انتخاب برای افراد گرسنه می باشد . برخی افراد قارچ را جایگزین گوشت می دانند اما هیچ وقت قارچ جای گوشت را نمی گیرد و این شعاری بیش نیست.

منبع: نمناک

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه