با این 3 ترفند در کمد دیواری کوچک بینهایت لباس قرار بده!

کمد دیواری کوچک کابوس خیلی از ماست. لباس‌های زیادی داریم و فضای کافی برای قرار دادن همه آن‌ها وجود نداره.

با این 3 ترفند در کمد دیواری کوچک بینهایت لباس قرار بده!
کدخبر : 24033
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 این مشکل باعث میشه لباس‌ها چروک بشن، پیداشون سخت بشه و در نهایت مجبور بشیم لباس‌های نو بخریم در حالی که لباس‌های زیادی توی کمد داریم که پوشیده نمیشن!

نگران نباشین! راه حل داره. با چند ترفند ساده میشه توی همون کمد دیواری کوچک، فضای کافی برای قرار دادن لباس‌های مورد علاقه‌تون ایجاد کرد.

قهرمان‌های ذخیره‌سازی: از هر سانتی‌متر فضای کمد استفاده کنید. قفسه‌های عمودی و افقی رو با دقت نصب کنید تا لباس‌های تا شده، کیف و کفش‌تون رو به راحتی بتونید بچینید.

خداحافظ به بهم‌ریختگی: از شر اون بهم‌ریختگی همیشگی خلاص بشید. از سبدهای پارچه‌ای یا جعبه‌های دردار برای دسته‌بندی لباس‌های زیر، شال و روسری و هر چیز ریز و درشت دیگه استفاده کنید. با این کار دیگه وقتتون رو صرف گشتن دنبال لباس مورد نظر نمی‌کنید.

آویزهای جادویی: تعداد لباس‌هایی که می‌تونید آویزون کنید رو چند برابر کنید. از رگال متحرک کمد دیواری استفاده کنید. به این ترتیب لباس‌های بیشتری رو توی همون فضای قبلی جا میدید.

رگال‌های مخصوص: ردیف لباس‌های مرتب و چروک‌نخورده رو دوست دارین؟ از رگال‌های مخصوص شلوار و پیراهن استفاده کنید. این رگال‌ها باعث میشن لباس‌ها شکل خودشون رو حفظ کنن و مرتب به نظر برسن.

تاثیرگذارترین بخش کمد: اون فضای بالای کمد رو فراموش نکنید! این همون جاییه که می‌تونید چمدون‌ها، پتوهای اضافی و وسایلی که به ندرت استفاده می‌کنید رو قرار بدین.

لباس‌های بلند: برای لباس‌های بلند و مجلسی که چروک شدن‌شون کابوسه، از آویزهای سقفی استفاده کنید. با این کار لباس‌هاتون مرتب و اتوکشیده باقی می‌مونن.

قهرمان‌های کوچک: از قدرت قلاب‌ها غافل نشید! این قهرمان‌های کوچک رو پشت در کمد نصب کنید و کیف‌ها، کمربند و روسری‌های‌تون رو آویزون کنید. با این کار هم از شر چروک شدن کیف خلاص میشید و هم به کمدتون نظم میدید.

خداحافظ لباس‌های فراموش‌شده: همه ما لباس‌هایی داریم که دیگه نمی‌پوشیم. این لباس‌ها فقط فضا کمد رو اشغال می‌کنن. لباس‌های فصلی رو که استفاده نمی‌کنید توی چمدون یا باکس‌های مخصوص نگهداری کنید و لباس‌هایی که دیگه نمی‌پوشید رو اهدا کنید یا بفروشیدشون.

کمد خلوت، ذهن‌آرام: تو کمدتون رو خلوت کنید و فقط لباس‌هایی رو نگه دارید که دوست دارید بپوشیدشون. با این کار هر بار که در کمد رو باز می‌کنید، انتخاب لباس واستون راحت‌تر میشه و دیگه با انبوهی از لباس‌های پوشیده نشده روبرو نمیشید.

قانون ست کردن لباس: به لباس‌هایی با رنگ‌های خنثی و مدل‌های ساده که به راحتی با هم ست میشن اولویت بدید. با این ترفند با تعداد کمتری لباس، استایل‌های بیشتری می‌تونید بسازید.

با اجرای این ترفندها، کمد دیواری کوچک‌تون رو به یه اتاق لباس جادویی تبدیل کنید. لباس‌هاتون رو مرتب نگه دارید، از فضای موجود بهترین استفاده رو ببرید و از اینکه هر روز لباس‌هایی رو که دوست دارید رو به راحتی پیدا می‌کنید، لذت ببرید!

نکاتی برای نگهداری صحیح از لباس‌ها

عاشق اون لباس خاص‌تون هستین و می‌خواین تا ابد به همین زیبایی بمونه؟ پس باهاش درست رفتار کنین! لباس‌هامون با گذر زمان و نگهداری نادرست، کیفیت‌شون رو از دست میدن، رنگ‌شون کم‌رنگ میشه و دیگه اون لباس دوست‌داشتنی سابق نیستن.

نگران نباشین! با رعایت چند نکته ساده می‌تونین عمر لباس‌هاتون رو طولانی‌تر کنین و همیشه مثل روز اول از پوشیدن‌شون لذت ببرین.

دشمنان لباس‌ها رو بشناسین:

ماشین لباسشویی پرخاشگر: همیشه برچسب روی لباس رو چک کنین. بعضی لباس‌ها با یه شستشوی ملایم با آب سرد هم تمیز میشن. شستشوی زیاد با آب داغ و دور تند ماشین، الیاف لباس رو ضعیف می‌کنه و باعث میشه زودتر کهنه بشه.

اتو داغ و بی‌رحم: حرارت زیاد اتو، دشمن رنگ و الیاف لباسه. قبل از اتو زدن، حتما به راهنمای روی لباس دقت کنین و از درجه حرارت مناسب استفاده کنین. در صورت امکان، از بخار برای صاف کردن چروک‌های لباس استفاده کنین.

نور مستقیم خورشید: لباس‌های رنگ تیره رو زیر نور مستقیم خورشید آویزون نکنین. نور باعث میشه رنگ لباس کم‌رنگ بشه و دیگه اون جلوه‌ اولیه رو نداشته باشه.

عادت‌های دوست‌داشتنی برای لباس‌ها:

دور لباسشویی رو خط قرمز بکشین: بعضی از لباس‌ها رو اصلا نباید توی ماشین لباسشویی انداخت. لباس‌های ظریف، بافتنی و یا لباس‌هایی با تزئینات زیاد رو با دست و با شوینده‌های ملایم بشورین.

استراحت برای لباس: بعد از چند بار پوشیدن، به لباس‌هاتون استراحت بدین. آویزون‌شدن مداوم باعث میشه شکل لباس تغییر کنه و زودتر چروک بشه. لباس‌ها رو تا کنید یا توی کشو بذارین تا به الیاف‌شون فرصت برای برگشتن به حالت اولیه داده باشین.

لکه‌گیری فوری: هر لکه‌ای رو که روی لباس می‌افته، همون موقع تمیز کنین. لکه‌های قدیمی به سختی پاک میشن و ممکنه باعث آسیب به رنگ و الیاف لباس بشن.

با رعایت این نکات ساده، لباس‌های مورد علاقه‌تون رو همیشه مثل روز اول تمیز و نو نگه دارین. به لباس‌هاتون احترام بذارین تا اون‌ها هم به شما استایل و اعتماد به نفس هدیه بدن!

بهترین ایده‌ها برای طراحی کمد دیواری

کمد دیواری بیشتر از یه فضای ساده برای نگهداری لباسه. کمد لباس ایده‌آل، بهمون کمک می‌کنه لباس‌هامون رو مرتب نگه داریم، به راحتی بهشون دسترسی داشته باشیم و در نهایت، هر روز صبح با استایلی شیک، خونه رو ترک کنیم.

اما چطور کمد دیواری رو به فضایی کاربردی و البته زیبا تبدیل کنیم؟ باهم چندتا ایده جذاب رو مرور می‌کنیم:

خداحافظ به رنگ‌های خسته‌کننده: به جای رنگ‌های سفید ساده و همیشگی، از کاغذ دیواری یا رنگ‌های ملایم برای فضای داخلی کمد استفاده کنین. این کار باعث میشه هر بار که در کمد رو باز می‌کنین، حس خوبی داشته باشین.

نور، ناجی سفید شماست: دیگه توی تاریکی دنبال لباس مورد نظر نباشین! با نصب چراغ‌های LED کم‌مصرف داخل کمد، لباس‌هاتون رو به خوبی ببینین و راحت‌تر انتخاب کنین.

قهرمانان نظم‌آفرین: برای استفاده‌ بهینه از فضا، سراغ قفسه‌بندی‌های سفارشی برین. با این کار می‌تونین از کف تا سقف کمد رو با طبقات و کشوهای مناسب برای لباس‌های تا شده، کیف و کفش پر کنین.

جواهرات درخشان، شال‌های رنگارنگ: برای اکسسوری‌های قشنگ‌تون، کشوهای جادویی یا قفسه‌های مخصوص با تقسیم‌بندی‌های مناسب در نظر بگیرین. با این کار دیگه دنبال گوشواره‌های گم‌شده یا گردنبندهای گره‌خورده نمی‌گردین!

استایل قبل از خروج: قرار دادن یه آینه قدی داخل کمد این امکان رو بهتون میده که بعد از پرو لباس، استایل کامل‌تون رو چک کنین و با خیال راحت از هماهنگی اجزای لباس مطمئن بشین.

با اجرای این ایده‌ها، کمد لباس‌تون رو از یه فضای ساده به یه اتاق لباس حرفه‌ای و البته شیک تبدیل کنین. هر روز با انرژی مثبت لباس بپوشین و از داشتن یه کمد رویایی لذت ببرین!

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه