اخبار هواشناسی | اخبار هواشناسی امروز

هشدار وقوع سیل در این استان ها را جدی بگیرید | اخبار هواشناسی امروز 20 اسفند

هواشناشی تصویری از الگوی بارش تجمعی را طی ۲هفته آتی منتشر کرد.

هشدار وقوع سیل در این استان ها را جدی بگیرید | اخبار هواشناسی امروز 20 اسفند
کدخبر : 23883
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

اخبار هواشناسی توصیه کرده مردم حتما نکات ایمنی را رعایت کند تا این سامانه بارشی خسارت جانی و مالی نداشته باشد. اخبار هواشناسی آخر هفته کشور رو به بارش شدید باران قرار دارد و مردم حتما از رودخانه ها فاصله بگیرند. اخبار هواشناسی احتمال طغیان روخانه ها را نیز داده است. اخبار هواشناسی را حتما دنبال کنید. اخبار هواشناسی روز های آینده را در ادامه می‌خوانید.

 به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد در آب‌های شمال کشور و رسیدن ارتفاع امواج به ۱.۸ متر هشدار داد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: افزایش بیشینه سرعت وزش باد در محدوده ۲۶ نات و افزایش بیشینه ارتفاع موج تا ۱.۸ متر یکشنبه و دوشنبه (۲۰ و ۲۱ اسفندماه) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان، در دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.

در این وضعیت جوی خطر غرق شدن شناگرها،آسیب به تورهای صیادی، آسیب به شناورهای سبک و اختلال در فعالیت‌های ساحلی و فراساحل دور از انتظار نیست بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به منع فعالیت‌های شیلاتی و تفریحی، منع تردد شناورهای سبک، منع ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر و منع فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل توصیه می‌کند.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند./ تازه نیوز

دوشنبه آینده در اکثر مناطق کشور به‌جز جنوب شرق و نوار غربی، سه‌شنبه در شمال شرق، شرق، مناطقی از جنوب شرق، مرکز و شرق دریای خزر بارش برف و باران روی می‌دهد.

بیشینه بارش فردا شنبه برای جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و یکشنبه برای جنوب سیستان و بلوچستان است.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: شنبه 1402/12/19

زمان پایان: یکشنبه 1402/12/20

نوع مخاطره: رگبار باران همراه با رعد و برق، وزش باد شدید، تگرگ و در مناطق مستعد گرد و خاک

منطقه اثر:

شنبه 1402/12/19: جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان.

یکشنبه 1402/12/20: نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و جنوب و نیمه شرقی هرمزگان.

اثر مخاطره: اختلال در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، وقوع صاعقه، سرریز شدن سدها، احتمال قطعی برق به‌ویژه در نواحی روستایی و خسارت به سازه‌های موقت، ماشین‌آلات و محصولات کشاورزی.

توصیه: خودداری از اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها، احتیاط در رانندگی، خودداری از چرای دام در مناطق مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، انتقال ماشین‌آلات کشاورزی به مکان‌های مسقف و اطمینان از استحکام سازه‌های موقت.

اخبار هواشناسی

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: شنبه 1402/12/19

زمان پایان: دوشنبه 1402/12/21

نوع مخاطره: بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، کاهش دما، احتمال بهمن و در گردنه‌ها کولاک برف و پدیده مه

منطقه اثر:

شنبه 1402/12/19: خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، جنوب فارس، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، لرستان، همدان، قزوین، شمال مرکزی،

یک‌شنبه 1402/12/20: خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان، هرمزگان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، همدان، مرکزی، لرستان، کرمانشاه، گیلان و مازندران.

دوشنبه 1402/12/21: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، لرستان، خوزستان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، قم، اصفهان، فارس، بوشهر، سمنان، یزد، کرمان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز و تهران.

اثر مخاطره: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، مه، وزش باد شدید، کولاک برف، احتمال یخ زنی سطح جاده‌ها در نواحی سردسیر، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به ماشین‌آلات کشاورزی و نهال‌ها.

توصیه: پرهیز از سفرهای غیر ضروری بویژه در گردنه های برف گیر و مجهز بودن خودروها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر و صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی، انتقال ماشین‌آلات کشاورزی به مکان‌های امن و پوشش مناسب نهال‌ها./ صفحه اقتصاد

اخبار هواشناسی

اخبار هواشناسی | بارش پراکنده و وزش باد شدید در پایتخت

آسمان تهران امروز نیمه‌ابری تا ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است که گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید هم رخ خواهد داد و به تدریج کاهش ابر را خواهیم داشت. کمینه و پیشینه دمای هوا امروز در پایتخت ۸ و ۱۵ درجه سانتیگراد است.

آسمانی نیمه‌ابری تا ابری همراه با وزش باد و گاهی بارش باران و وزش شدید باد تا روز دوشنبه هفته آینده برای تهران انتظار می‌رود.

هشدار اخبار هواشناسی به کولاک برف، یخ زدگی در ۳۱ استان‌ها

سازمان هواشناسی همچنین روز گذشته با صدور هشدار سطح زرد با اشاره به فعالیت سامانه بارشی، از بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، کاهش دما، احتمال بهمن و در گردنه‌ها کولاک برف و پدیده مه خبر داد و اعلام کرد: بر اثر فعالیت این سامانه احتمال آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، مه، وزش باد شدید، کولاک برف، یخ زدن سطح جاده‌ها در نواحی سردسیر، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، خسارت به ماشین‌آلات کشاورزی و نهال‌ها وجود دارد.

بر اساس این هشدار روز شنبه (فردا) این شرایط در خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، جنوب فارس، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، لرستان، همدان، قزوین، شمال مرکزی رخ می‌دهد.

روز یکشنبه نیز در خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان، هرمزگان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، همدان، مرکزی، لرستان، کرمانشاه، گیلان و مازندران بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، کاهش دما، احتمال بهمن و در گردنه‌ها کولاک برف و پدیده مه پیش‌بینی شده است.

روز دوشنبه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، لرستان، خوزستان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، قم، اصفهان، فارس، بوشهر، سمنان، یزد، کرمان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز و تهران این شرایط انتظار می‌رود.

سازمان هواشناسی همچنین در هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی طی روز‌های شنبه و یک‌شنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان خبر داد که سبب رگبار باران همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید، تگرگ و در مناطق مستعد گرد و خاک خواهد شد.

بر اساس این هشدار اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، وقوع صاعقه، سرریز شدن سدها، احتمال قطعی برق به ویژه در نواحی روستایی و خسارت به سازه‌های موقت، ماشین‌آلات و محصولات کشاورزی وجود دارد که بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی توصیه شده است./ ترفند باز

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه