قیمت طلا | قیمت طلا امروز در بازار

قیمت طلا و پیش بینی آن سکته آور شد | قیمت طلا به چند رسید؟

در بازار امروز هر اونس طلا نسبت به روز قبل ، با ۷ کاهش، ۲,۰۲۳ (دو هزار و بیست و سه ) دلار نرخ گذاری شد.

کدخبر : 23500
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت طلا در بازار تغییر کرد. قیمت طلا در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا  امروز را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا

طلای 18 عیار / 750 28,270,000

طلای ۲۴ عیار 37,692,000

طلای 18 عیار / 740 27,893,000

طلای دست دوم 27,892,600

آبشده کمتر از کیلو 122,550,000

مثقال طلا 122,450,000

انس طلا 2,024.46

قیمت سکه

سکه امامی تک فروشی 330,840,000

سکه بهار آزادی تک فروشی  309,200,000

نیم سکه تک فروشی 186,100,000

ربع سکه تک فروشی 115,900,000

سکه گرمی تک فروشی 59,700,000

تمام سکه (قبل 86) 307,000,000

نیم سکه (قبل 86) 140,000,000

ربع سکه (قبل 86) 75,000,000

حباب سکه

حباب سکه امامی 57,460,000

حباب سکه بهار آزادی 36,420,000

حباب نیم سکه 49,590,000

حباب ربع سکه 47,520,000

حباب سکه گرمی 26,040,000

 قیمت طلا امروز ۳ اسفند ماه در معاملات بازار جهانی در مقایسه با روز قبل کاهش را تجربه کرده است.

در بازار امروز هر اونس طلا نسبت به روز قبل ، با ۷ کاهش، ۲,۰۲۳ (دو هزار و بیست و سه ) دلار نرخ گذاری شد.

جدول قیمت طلا در 3 روز اخیر هر اونس طلا

قیمت (دلار) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ

۲,۰۲۳ -۷.۰۰ -۰.۳۵ 08:12

۲,۰۳۰ ۱۱ ۰.۵۴ روز قبل

۲,۰۱۹ ۰.۰۰ ۰ ۲ روز پیش

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۳ اسفند ۱۴۰۲

 در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲، قیمت هرگرم طلای ۱۸ عیار نسبت به روز گذشته افزایش یافت و به ۲ میلیون و ۸۱۷ هزار تومان رسید.

قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۳۰ میلیون و ۸۰۰ هزار  و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۳۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۸ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان،  ربع‌سکه بهار آزادی ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۵ میلیون  و  ۹۵۰ تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، ۱۲ میلیون و ۲۵۵ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی ۲۰۲۶ دلار است.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

قیمت طلا و سکه در پنجمین روز هفته با نوسانات قیمت دلار و افزایش قیمت طلای جهانی همراه شد. فعالان این بازار با تاکید بر نوسانات افزایشی قیمت‌ در بازار طلا روند تقاضا در این بازار را همچنان رکودی می‌دانند و می‌گویند تقاضای معامله‌گران خرد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

گفتنی است روز چهارشنبه قیمت دلار افزایش ۵۰۰ تومانی داشت و در کریدور ۵۰ هزار تومانی یک کانال پیشروی کرد، اما قیمت برخی قطعات سکه به دلیل کاهش حباب، از روند صعودی بازار طلا پیروی نکرد. در لحظه نگارش این گزارش، طلای جهانی افزایش نزدیک به ۶ دلاری دارد و با قیمت ۲۰۲۸ دلاری در حال معامله است.

کشتی‌آرای درباره آخرین نرخ‌ها در بازار سکه و طلا نیز گفت: قیمت سکه طرح قدیم با ۱۰۰ هزار تومان کاهش به ۳۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید، قیمت سکه طرح جدید با ۲۵۰ هزار تومان کاهش امروز ۳۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان بود، نیم سکه ۱۸ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی با ۱۰۰ هزار تومان کاهش ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان شد.

این عضو سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران اضافه کرد: این در حالی بود که قیمت جهانی طلا افزایش یافت، قیمت طلای آب شده نیز تحت تاثیر کاهش قیمت ارز با ۹۰ هزار تومان کاهش همراه بود و هر مثقال طلا به ۱۲ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۲۴ هزار تومان کاهش ۲ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان شد.به گفته کشتی‌آرای حباب سکه با توجه به اطلاعیه بانک مرکزی با ۳۰۰ هزار تومان کاهش ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان شد.

وی همچنین گفت: در مجموع بازار نوسانات معقول دارد امروز نرخ ارز کاهش یافته و قیمت انس جهانی افزایش پیدا کرده است، بازار شب عید است و ایام اعیاد شعبانیه باعث شده داد و ستدها روال خوبی داشته باشد قیمت‌ها هم با دو شاخص ارز و انس جهانی در حال تغییر است.این فعال بازار طلا در پیش‌بینی از قیمت‌ها نیز اظهار داشت: اگر اتفاق خاص بین‌المللی و داخلی پیش نیاید به نظر می‌رسد قیمت‌ها در همین سطح باقی بماند.

گرداب جذب

پیش بینی قیمت طلا

اگرچه قیمت دلار روز سه‌شنبه کاهشی بود اما قیمت طلای جهانی در مسیر مثبت بازگشایی شد و تا لحظه تنظیم این گزارش به ۲۰۲۷ دلار رسیده است. به این ترتیب یکی از عوامل موثر بر قیمت طلا، اثر افزایشی بر این بازار خواهد داشت.

اما در سوی دیگر، باید توجه داشت که قیمت دلار تحت تاثیر تصمیمات بانک مرکزی و فضای سیاسی داخلی و بین‌المللی قرار دارد و از این فاکتورها، سیگنال قوی دریافت می‌کند. در حال حاضر، انتخابات مجلس یکی از رخدادهای بااهمیت سیاسی قلمداد می‌شود؛ معامله‌گران دلار معتقدند بازارساز در حال حاضر توجه زیادی به انتخابات دارد و بر همین اساس، تمایل شدیدی برای سرکوب قیمت دلار نشان می‌دهد.

واردشدن نیروهای مثبت و منفی به بازار طلا و سکه، سرمایه‌گذاران این بازار را دچار سرگیجه کرده است. با این حال، با توجه به اینکه در معاملات روز سه‌شنبه سکه‌های سنگین کاهش قیمت زیادی را تجربه نکردند و سکه‌های سبک‌تر نیز حداقل کاهش را تجربه کردند یا بدون تغییر ماندند، سرمایه‌گذاران بازار طلا امیدوارند کاهش قیمت دلار سیگنال ریزشی به بازار طلا و سکه نداده باشد. به ویژه اینکه قیمت طلای جهانی فعلا چشم‌انداز مثبتی دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه