خبر فوری: اخبار جدید از تعطیلی شنبه 21 ببهمن | تعطیلی شنبه از شایعه تا واقعیت؟!

رئیس سازمان امور استخدامی گفت: تعطیلی شنبه را باید هیئت وزیران تصویب کند.

خبر فوری: اخبار جدید از تعطیلی شنبه 21 ببهمن | تعطیلی شنبه از شایعه تا واقعیت؟!
کدخبر : 23084
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

رئیس سازمان امور اداری استخدامی در واکنش به احتمال تعطیلی روز شنبه ۲۱ بهمن گفت: این تصمیم در اختیار هیئت وزیران است و دولت باید اعلام کند.

 رئیس سازمان امور استخدامی گفت: تعطیلی شنبه را باید هیئت وزیران تصویب کند.

میثم لطیفی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درباره تعطیلی شنبه 21 بهمن گفت: تعطیلی شنبه را باید هیئت وزیران تصویب کند که بعید می‌دانم این موضوع تصویب شود.

به نقل از تسنیم،‌ برخی کانال‌ها در شبکه‌های اجتماعی احتمال تعطیلی شنبه 21 بهمن در صورت برد تیم ملی فوتبال در مقابل قطر را مطرح کرده بودند./ تسنیم

معاون رییس جمهور در امور مجلس گفت: دولت اگر می‌خواست شنبه را تعطیل کند امروز اعلام می‌کرد، البته موضوع تعطیلی شنبه را به خود کارکنان واگذار کرده است تا کسانی که بخواهند از مرخصی استفاده کنند.

وی افزود: فعلاً برنامه‌ای برای تعطیلی روز شنبه نیست ممکن است تصمیم جدیدی اتخاذ شود البته امروز در دولت مطرح شد و تصمیمی اتخاذ نشد./مهر 

تعطیلی

روز یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ به مناسب سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تعطیل است و احتمال تعطیلی شنبه ۲۱ بهمن وجود دارد.

بسیاری از کارمندان، دانشجویان و والدین دانش آموزان در حال تدارک برنامه سفر در تعطیلات پایان هفته هستند و اغلب این سوال در ذهن آنها پیش آمده که آیا روز شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ تعطیل است یا خیر؟

لازم به توضیح است، روز پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ به مناسبت بعثت پیامبر اکرم (ص) تعطیل است و روز یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ به مناسب سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تعطیل است. از این رو احتمال تعطیلی شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ وجود دارد.

البته برخی از رسانه ها عنوان کردند که در صورت پیروزی تیم ملی فوتبال ایران و صعود در جام

بهادری جهرمی درباره تعطیلی‌های آخر هفته گفت: در لایحه دولت پنجشنبه و جمعه تعیین شده بود. بر اساس مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس، لایحه افزایش تعطیلات پایان هفته به دو روز که از جانب دولت به مجلس تقدیم شده بود، تصویب شد. در لایحه اولیه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی موافقت خود را با تعطیلی روز شنبه اعلام کردند. اما این تعطیلی با مخالفت دولت رئیسی روبرو شد.

اخیرا نیز مجلس توپ تعیین روز تعطیلات را به زمین دولت انداخته است و در این رابطه عباس گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفته: «تعیین روز تعطیل و اینکه پنجشنبه باشد یا شنبه، در اختیار و برعهده دولت است و ما در مجلس تنها تعطیلی دو روز را تصویب کردیم.»

در این راستا، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود در پاسخ به پرسشی درباره نظر دولت برای تعطیلی آخر هفته‌ها، گفت: این لایحه را دولت سال گذشته به مجلس داد که تعطیلات آخر هفته را به دو روز افزایش دهد. منتظریم تا جمع‌بندی مجلس انجام شود که هر آنچه قانون‌گذار تعیین کند، ملاک عمل است، اما در لایحه دولت پنجشنبه و جمعه تعیین شده بود.

با توجه به بازی پیش‌روی تیم‌های فوتبال ایران و قطر زمزمه‌هایی در فضای مجازی درباره احتمال تعطیلی شنبه در کل کشور مطرح شده است.

تیم فوتبال کشورمان فردا چهارشنبه به مصاف تیم ملی قطر می‌رود؛ بازی حساسی که از هم اکنون توجهات زیادی را به خود جلب کرده است.

همزمان شایعاتی در فضای مجازی درباره قوت گرفتن احتمال تعطیلی روز شنبه از سوی دولت مطرح شده است.

در این راستا یک کاربر فضای مجازی با انتشار استوری در اینستاگرام نوشت:

شنبه تعطیل میشه. با توجه به شواهد و قرائن احتمال تعطیلی سراسری شنبه خیلی زیاده البته همه چی بستگی به نتیجه بازی فردا داره در صورت صعود به فینال جام ملت‌ها که برای اولین بار بعد از انقلاب اتفاق میفته و آماده شدن برای برگزاری جشن ملی دولت احتمالا شنبه رو تعطیل می‌کنه.

روز پنجشنبه 19 بهمن ماه به مناسبت مبعث پیامبر اسلام تعطیل رسمی اعلام شده است اما روز شنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ ماه مناسبت خاصی ندارد ولی همچنان یکشنبه 22 بهمن ماه روز پیروزی انقلاب اسلامی و سقوط نظام شاهنشاهی در تقویم ما  هر ساله تعطیل رسمی اعلام شده است .

تعطیلی شنبه 21 بهمن 1402 

حال با توجه به تعطیلی دو روز قبل از شنبه بیست و یکم بهمن و همچنین روز یکشنبه 22 بهمن که تعطیل رسمی می باشد پرسشی بین مخاطبان و کاربران شکل گرفته است که با توجه به میان تعطیلی بودن شنبه ، آیا شنبه تعطیل می شود و شنبه ۲۱ بهمن بین التعطیلین می باشد و از سوی دولت ادارات و مراکز آموزشی و سازمان ها و همچنین مدارس تعطیل است ؟

و تا این لحظه بیانیه ای از سمت دولت جهت تعطیلی روز شنبه بیست و یکم بهمن ماه سال 1402 اعلام رسمی نگردیده است .

تا این لحظه خبری مبنی بر تعطیلی روز شنبه 21 دی ماه توسط هیات دولت منتشر نشده است و می بایست منتظر ماند.

منبع: خبرآنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه