اخبار هواشناسی | اخبار هواشناسی امروز

کولاک برف و باران در تهران و این استان ها | اخبار هواشناسی امروز 21 دی 1402

سازمان هواشناسی برای استان تهران بارش باران و برف ، وزش باد و در ارتفاعات کولاک برف پیش‌بینی کرده است.

کولاک برف و باران در تهران و این استان ها | اخبار هواشناسی امروز 21 دی 1402
کدخبر : 22513
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

  اخبار هواشناسی توصیه کرده مردم حتما نکات ایمنی را رعایت کند تا این سامانه بارشی خسارت جانی و مالی نداشته باشد. اخبار هواشناسی آخر هفته کشور رو به بارش شدید باران قرار دارد و مردم حتما از رودخانه ها فاصله بگیرند. اخبار هواشناسی احتمال طغیان روخانه ها را نیز داده است. اخبار هواشناسی را حتما دنبال کنید. اخبار هواشناسی روز های آینده را در ادامه می‌خوانید.

بیشینه بارش برف امروز در لرستان، جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات البرز مرکزی، فردا در جنوب غرب آذربایجان غربی، غرب کردستان و غرب چهارمحال و بختیاری، شنبه و یکشنبه در غرب کردستان، غرب آذربایجان غربی، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی رخ می‌دهد.

جمعه در نوار غربی برخی مناطق استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و برخی نقاط شمال شرق کشور بارش باران و برف رخ می‌دهد.

شنبه در شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر و مناطقی از غرب کشور، یکشنبه در شمال غرب، گیلان و مازندران، برخی مناطق غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه در برخی مناطق نوار غربی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

جمعه در مناطق مرکزی، شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و بخش‌هایی از جنوب شرق، شنبه در شمال غرب، غرب، شمال شرق، دامنه‌های جنوبی البرز و یکشنبه در شمال غرب، غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور در بعضی ساعات وزش باد نسبتا شدید تا شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

امروز دریای خزر و غرب خلیج فارس مواج است.

 به نقل از ایسنا، محمد اصغری ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بارندگی‌ در ایستگاه‌های هواشناسی تهران اظهار کرد: سردترین دماهای استان به ترتیب از  ایستگاه توچال با مقدار ۷- درجه، فیروزکوه ۶.۳- درجه، ایستگاه سنجش آلودگی فیروزکوه ۰.۳- و ایستگاه آبعلی تهران ۰.۲- درجه سلسیوس گزارش شده استهمچنین کمینه دمای هوا در دماوند امروز به صفر درجه سلسیوس رسیده است.

معاون مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: از بعدازظهر پنجشنبه تا بعدازظهر جمعه(۲۱ تا۲۲ دی) بارش برف، وزش باد، مه گرفتگی، کاهش دید، در مناطق کوهستانی کولاک برف و احتمال وقوع بهمن در مناطق مرتفع استان تهران انتظار می‌رود.  این شرایط اثرات مخاطره آمیزی همچون لغزندگی زمین به‌ویژه در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف و کاهش دید را در پی دارد.

وی ادامه داد: از دیگر مخاطرات جوی پیش رو می‌توان به احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، کولاک برف و احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل  اشاره کرد.

به گزارش سازمان هواشناسی کشور، اصغری در پایان توصیه کرد: در این شرایط از سفرهای غیر ضروری به‌ویژه در گردنه‌های برف‌گیر خودداری و از فعالیت کوه نوردی و جابه‌جایی عشایر پرهیز شود علاوه بر آن خودروهای مناطق سردسیر مجهز به وسایل زمستانی شوند و از فعالیت‌های عمرانی پرهیز شود. آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاکسازی دهانه پل‌ها و لایروبی کانال‌ها و آب‌روها از دیگر توصیه‌ها برای مواجهه مناسب برای شرایط پیش رو است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، علی ملاشاهی با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد جوی توسط اداره‌کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان، از پیش‌بینی افزایش سرعت وزش باد برای مناطق مرکزی و غربی استان خبر داد.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره‌کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان، گفت: از صبح تا شب جمعه 22 دی وزش باد شدید برای مناطق مرکزی استان به ویژه مناطق غربی شهرستان زاهدان پیش‌بینی می‌شود و احتمال طوفان شن و اختلال در حرکت قطار وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود به نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در زمان غبار آلود شدن هوا توجه شود و رعایت حداکثری مقررات رانندگی در جاده‌های زاهدان- بم، ایرانشهر- بم در نظر گرفته شود، همچنین از فعالیت‌های کوهنوردی به ویژه صعود به قله تفتان و کار در ارتفاعات پرهیز شده و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود. 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه