اخبار هواشناسی | اخبار هواشناسی امروز

هشدار بارش برف و باران در این استان ها | اخبار هواشناسی امروز 16 دی 1402

سازمان هواشناسی کشور از کاهش دمای هوا در نوار شمالی کشور و بارش برف و باران در برخی استان‌ها خبر داد.

هشدار بارش برف و باران در این استان ها | اخبار هواشناسی امروز 16 دی 1402
کدخبر : 22387
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

  اخبار هواشناسی توصیه کرده مردم حتما نکات ایمنی را رعایت کند تا این سامانه بارشی خسارت جانی و مالی نداشته باشد. اخبار هواشناسی آخر هفته کشور رو به بارش شدید باران قرار دارد و مردم حتما از رودخانه ها فاصله بگیرند. اخبار هواشناسی احتمال طغیان روخانه ها را نیز داده است. اخبار هواشناسی را حتما دنبال کنید. اخبار هواشناسی روز های آینده را در ادامه می‌خوانید.

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: امروز شنبه ۱۶ دی گستره بارندگی همراه با وزش باد و کاهش نسبی دما کل نوار شمالی را در بر می‌گیرد. در نیمه شرقی استان آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، سواحل شمالی و در ارتفاعات البرز مقدار بارش قابل توجه است و همچنین در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در غرب کشور، مناطقی از مرکز و شرق کشور نیز ابرناکی و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

در روز یکشنبه، ۱۷ دی گستره فعالیت سامانه در نیمه شرقی کشور است که سبب بارش باران و برف و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما در این مناطق می‌شود.

در روز دوشنبه ۱۸ دی در جنوب کرمان، شرق هرمزگان و مناطقی از سیستان و بلوچستان بارش و وزش باد رخ می‌دهد و به تدریج این سامانه از جنوب شرق کشور خارج و در سایر مناطق کشور نیز جوی پایدار همراه با روند افزایش نسبی دما حاکم می‌شود.

همچنین در روز سه‌شنبه ۱۹ دی در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار مستقر خواهد بود و طی دو روز آینده خلیج فارس و تنگه هرمز و در روز شنبه دریای خزر مواج است.

آسمان تهران امروز، شنبه، ۱۶ دی نیمه ابری تا ابری همراه با افزایش باد در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید و بارش پراکنده به تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد دارد و برای روز یکشنبه، ۱۷ دی صاف تا قسمتی ابری به تدریج کاهش باد اواخر وقت غبار رقیق با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی شده است.

هواشناسی| احتمال بارش‌های سیل‌آسا در ۴ استان

بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در اردبیل،‌گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و برخی مناطق آذربایجان غربی،‌آذربایجان شرقی، کردستان،‌کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، قزوین،‌ البرز، قم،‌ تهران، سمنان،‌خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش باران و برف و کولاک پیش‌بینی شده است. بیشترین بارش امروز برای اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر است.

فردا یکشنبه در مناطقی از خراسان رضوی، خراسان جنوبی و کرمان بارش روی می‌دهد و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در بیشتر مناطق کشور جو آرام و پایداری حاکم است.

چهارشنبه در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز غربی بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

امروز در برخی مناطق جنوب شرق، نوار شرقی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، فردا در برخی مناطق واقع در شرق و جنوب شرق و روز چهارشنبه در برخی مناطق غرب، شمال شرق  واستان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک روی می‌دهد.

فردا دما در نیمه شرقی کشور 5 تا 8 درجه کاهش می‌یابد. روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در نیمه شرقی کشور دما 5 تا 8 درجه افزایش می یابد. همچنین امروز خلیج‌فارس و دریای خزر، فردا خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای خزر و دوشنبه خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه