قیمت طلا | قیمت طلا امروز در بازار

قیمت طلا نزدیک روز مادر همه را بیچاره کرد | قیمت طلا امروز به چند رسید؟

قیمت طلا نزدیک روز مادر همه را بیچاره کرد

قیمت طلا نزدیک روز مادر همه را بیچاره کرد | قیمت طلا امروز به چند رسید؟
کدخبر : 22325
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت طلا در بازار تغییر کرد. قیمت طلا در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا  امروز را در ادامه بخوانید.قیمت طلا

قیمت طلا

بروزرسانی: سه‌شنبه 12 دی - 10:25

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای 18 عیار / 750 25,250,000

طلای ۲۴ عیار 33,666,000

طلای 18 عیار / 740 24,913,000

طلای دست دوم 24,913,130

آبشده کمتر از کیلو 109,470,000

مثقال طلا 109,410,000

انس طلا 2,062.94

قیمت سکه

سکه امامی تک فروشی 298,540,000

سکه بهار آزادی تک فروشی 263,950,000

نیم سکه تک فروشی 158,500,000

ربع سکه تک فروشی 106,350,000

سکه گرمی تک فروشی 59,750,000

تمام سکه (قبل 86) 262,000,000

نیم سکه (قبل 86) 126,000,000

ربع سکه (قبل 86) 66,000,000

حباب سکه

حباب سکه امامی 51,260,000

حباب سکه بهار آزادی 17,270,000

حباب نیم سکه 35,030,000

حباب ربع سکه 44,490,000

حباب سکه گرمی 29,300,000

به گزارش قدس آنلاین، بهای هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۰۶۸ دلار و ۲۹ سنت رسید. قیمت شمش در سالی که گذشت، ۱۳  درصد افزایش یافت تا اولین رشد سالانه خود از سال ۲۰۲۰ را به ثبت برساند.

قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۰۷۷ دلار و ۴۰ سنت در هر اونس رسید.

تمرکز این هفته روی صورتجلسه از آخرین جلسه فدرال رزرو در روز پنجشنبه است که برای نشانه‌های بیشتر در مورد کاهش نرخ بهره در سال جاری خواهد بود.

داده‌های مربوط به فرصت‌های شغلی در ایالات‌متحده و حقوق و دستمزد غیرکشاورزی دسامبر نیز در این هفته مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

بر اساس، ابزار CME FedWatch، اکنون بازارها با احتمال ۸۶ درصدی کاهش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی ایالات‌متحده در ماه مارس قیمت‌گذاری می‌کنند.

نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده را کاهش می‌دهد و بر دلار آمریکا فشار می‌آورد و طلا را برای سرمایه‌گذارانی که سایر ارزها را در اختیار دارند ارزان‌تر می‌کند.

شاخص دلار آمریکا پس از ثبت اولین زیان سالانه خود از سال ۲۰۲۰ در اولین روز معاملاتی سال ثابت بود.

طبق گزارش رویترز، اس‌پی‌دی‌آرگلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد: دارایی‌های آن ۰.۱۶ درصد کاهش یافت و از ۸۸۰.۵۵ تن به ۸۷۹.۱۱ تن در روز جمعه رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۳.۸۸ دلار رسید، در حالی که پلاتین در ۹۸۷.۶۱ دلار ثابت ماند. پالادیوم با ۰.۹ درصد کاهش به ۱۰۸۸ دلار و ۸۲ سنت رسید.

 شروع معاملات روز دوشنبه در بازار طلا با گپ مثبت در طلا و بیشتر قطعات سکه همراه شد. با وجود اینکه معامله‌گران توقع روند خنثی در بازار طلا را به واسطه تعطیلات ژانویه داشتند، اما رشد محدود قیمت دلار، بازار طلا را دستخوش تغییرات قیمتی کرد. در اولین روز ژانویه و شروع سال میلادی ۲۰۲۴، قیمت طلای جهانی روی رقم ۲۰۶۲ دلاری ثابت بود.

معامله‌گران بازار طلا با تاکید بر روند رکودی این بازار از ابتدای سال تا کنون معتقدند بازار طلا آرام است و افزایش یا کاهش شارپی نداریم.

ایستادگی قانون در مقابل فرار‌های مالیاتی

در روز‌های اخیر موضوع سامانه تجارت و تداخل با اجرای سامانه مودیان مالیاتی معامله‌گران بازار فلز زرد را با چالش‌های اجرای این سامانه‌ها و در واقع قانون مواجه کرده است. در حالی که رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید صنف فعال طلا مشکلی برای پرداخت مالیات و فرار مالیاتی ندارند، اما برخی رسانه‌ها روز دوشنبه از کشف و شناسایی فرار‌های مالیاتی برخی طلافروشان دادند.

رقم این فرار‌های مالیاتی از دو میلیارد تومان تا ۷۰۰ میلیارد تومان در سطح کشور بوده است. بیشترین مقدار شناسایی ۷۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی از یک طلافروش در استان مرکزی بوده است که اقدام به خرید و فروش غیررسمی در طول سال‌های ۹۷ تا ۹۹ می‌کرد.

بیشتر بخوانید:  قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ + جدول

قیمت ربع سکه فریز شد

قیمت سکه امامی دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ با رشد ۶۱ هزار تومانی به ۲۹ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان رسید. سکه بهار در میان افزایش و کاهش قیمت سرگردان بود و در لحظه نگارش این گزارش با رشد ۳۰ هزار تومانی روی رقم ۲۶ میلیون و ۳۲۰ هزار تومانی ایستاد.

در سومین روز هفته قیمت نیم‌سکه ۵۰ هزار تومان رشد داشت. این قطعه با قیمت ۱۵ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه همانند روز یکشنبه بدون تغییر و با همان قیمت ۱۰ میلیون و ۵۹۵ هزار تومانی معامله شد و سکه گرمی با افزایش پنج هزار تومانی روی قیمت پنج میلیون و ۹۵۵ هزار تومانی ایستاد.

افزایش حباب سکه در تمام قطعات

قیمت طلا روز دوشنبه افزایشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رشد ۷۴ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون ۹۲۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار افزایش ۱۷ هزار تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۵۲۲ هزار تومان رسید. قیمت طلای دست دوم نیز به دو میلیون و ۴۸۸ هزار تومان رسید.

روز دوشنبه حباب سکه امامی در تمام قطعات افزایش داشت. در این روز حباب سکه امامی ۵۰ هزار تومان سکه بهار ۱۹هزار تومان، نیم‌سکه ۴۹ هزار تومان، ربع سکه هزار تومان و سکه گرمی چهار هزار تومان افزایش داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه