قیمت طلا | قیمت طلا امروز در بازار

قیمت طلا نا امید کننده شد | قیمت طلا امروز به چند رسید؟

قیمت سکه و قیمت طلا امروز سه‌شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ را در جدول زیر مشاهده کنید. علاوه بر قیمت سکه امامی، بهار آزادی، گرمی، نیم سکه و ربع سکه می‌توانید قیمت مثقال و انس جهانی طلا، طلای آبشده و دست دوم را نیز مشاهده فرمایید.

قیمت طلا نا امید کننده شد | قیمت طلا امروز به چند رسید؟
کدخبر : 22188
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت طلا در بازار تغییر کرد. قیمت طلا در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا  امروز را در ادامه بخوانید.قیمت طلا

قیمت سکه و قیمت طلا امروز سه‌شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ را در جدول زیر مشاهده کنید. علاوه بر قیمت سکه امامی، بهار آزادی، گرمی، نیم سکه و ربع سکه می‌توانید قیمت مثقال و انس جهانی طلا، طلای آبشده و دست دوم را نیز مشاهده فرمایید.

قیمت طلا

بروزرسانی: سه‌شنبه 5 دی – 08:30

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای 18 عیار / 750 24,555,000

طلای ۲۴ عیار 32,740,000

طلای 18 عیار / 740 24,227,000

طلای دست دوم 24,227,490

آبشده کمتر از کیلو 106,460,000

مثقال طلا 106,350,000

انس طلا 2,062.66

قیمت سکه

سکه امامی تک فروشی 290,990,000

سکه بهار آزادی تک فروشی 257,030,000

نیم سکه تک فروشی 154,750,000

ربع سکه تک فروشی 104,400,000

سکه گرمی تک فروشی 58,200,000

تمام سکه (قبل 86) 257,000,000

نیم سکه (قبل 86) 123,000,000

ربع سکه (قبل 86) 63,000,000

حباب سکه

حباب سکه امامی 47,500,000

حباب سکه بهار آزادی 14,140,000

حباب نیم سکه 33,170,000

حباب ربع سکه 43,490,000

حباب سکه گرمی 28,210,000

 مشاهده جدول قیمت طلا، سکه و  ارز در پنجم دی‌ماه سال ۱۳۹۲ نشان می‌دهد هر گرم طلای ۱۸ عیار در این تاریخ به قیمت ۸۸۹۷۰ تومان به فروش می‌رسید و در حال حاضر هر گرم طلای ۱۸ عیار دو میلیون و ۴۵۵ هزار تومان است که مقایسه این دو قیمت، حاکی از رشد حدود ۲۷ برابری قیمت طلا است.

همچنین قیمت سکه امامی طرح جدید در حال حاضر ۲۹ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان است، در حالی که ۱۰ سال قبل در چنین روزی قیمت سکه امامی ۸۶۹ هزار تومان بود و این به معنای افزایش ۳۳ برابری قیمت سکه امامی در این ۱۰ سال است. سکه بهار آزادی نیز در این برهه زمانی رشد ۲۹ برابری را تجربه کرده است.

میزان رشد قیمت نیم سکه و ربع سکه به مراتب بالاتر است. نیم سکه در حال حاضر ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت خورده، در حالیکه ۱۰ سال پیش ۴۳۷ هزار تومان بود و ربع سکه نیز از ۲۷۲ هزار تومان به ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده که رشد قیمت نیم سکه بیش از ۳۵ برابر و رشد قیمت ربع سکه بیش از ۳۸ برابر بوده است.

همچنین ۱۰ سال قبل قیمت دلار، یورو، پوند انگلیس و درهم در بازار آزاد به ترتیب ۲۹۵۵، ۴۰۳۵، ۴۸۵۰ و ۸۱۰ تومان بود که در مقایسه با نرخ ارز در روز جاری، دلار بیش از ۱۶، یورو بیش از ۱۳، پوند بیش از ۱۳ و درهم بیش از ۱۶ برابر افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند.

 بررسی ها نشان می دهد قیمت سکه امامی در روز  دوشنبه به ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.این قیمت در مقایسه با روز یکشنبه 100 هزار تومن بالاتر بود. در معاملات پشت خطی دوشنبه شب هم قیمت سکه امامی نسبت به عصر دوشنبه ثابت ماند. 

قیمت جهانی طلا  بامداد امروز در شروع معاملاتی هفته جاری رشد معناداری را ثبت کرد و با افزایش 11 دلاری به 2063 دلار رسید.برخی از سکه بازارن معتقدند که این اتفاق ممکن است مسیر صعود قیمت سکه را هموار کند. با این حال شب گذشته قیمت دلار در بازار پشت خطی  در کف کانال 50 هزار تومان معامله شد. 

آن طور که شواهد نشان می دهد اخذ مالیات ۲۵ درصدی از سود خرید و فروش طلا کماکان در شبکه‌های اجتماعی و در بین معامله گران طلا و سکه داغ است و حتی در خبرهای غیررسمی برخی مدعی هستند که بازار طلای شهرهای مختلف از جمله یزد،‌ قم،‌ همدان، تبریز،‌ اصفهان و مشهد در واکنش به ثبت معاملات در سامانه جامع تجارت دست به اعتراض زدند و بنکدارهای طلا مغازه‌های خود را تعطیل کردند.

البته سازمان امور مالیاتی ایران روز یکشنبه اعلام کرد: «هیچ مالیات جدید یا افزایش نرخی در حوزه مالیات ستانی از صنف طلا وضع نشده است؛ بنابراین اخذ مالیات ۲۵ درصد از طلا کذب است. 

معامله‌گران می‌گویند  تعطیلی بازار طلا می‌تواند قیمت‌ طلا و سکه‌ را شل کند. پیش‌بینی آن‌ها این است که بعد از بازگشایی دو بازار قیمت‌ها می‌توانند به بالا برگردند.

فعالان اقتصادی معتقدند سکه در مرز حساسی قرار دارد و اگر از مرز ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عقب نشینی کند، احتمال تداوم کاهش قیت سکه در روز جاری وجود دارد. از سوی دیگر  مقاومت نیمه کانال ۲۹ میلیون تومانی فعلا محدوده حصر سکه امامی شده است.

معامله‌گران بازار طلا با اشاره به تعطیلی بازارهای جهانی در روزهای پایانی سال میلادی روزهای آرامی را برای بازار داخلی طلا پیش‌بینی می‌کنند.

در روزهای اخیر مساله ثبت اطلاعات خرید و فروش طلا در سامانه مودیان و وایرال شدن دریافت مالیات ۲۵ درصدی از فروش طلا در فضای مجازی، از موضوعاتی بود که مورد توجه معامله‌گران بازار ارز قرار گرفت. برخی معامله‌گران می‌گویند در پی موارد ذکرشده تقاضا برای طلا پایین آمده اما به نظر نمی‌رسد این موضع بر روند قیمت‌ها تاثیر گذاشته باشد.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی مساله سامانه مودیان و ثبت اطلاعات صنف طلا نیاز به شفاف‌سازی سازمان امور مالیاتی دارد. آنها می‌گویند قرن‌هاست که معاملات در صنف طلا به شکل سنتی انجام می‌شود؛ اما حالا همه چیز تغییر کرده و قرار است همه معاملات جزء به جزء در سامانه ثبت شود. این موضوع برای طلافروشان تغییر بزرگی است و هر تغییری سخت است. آنها می‌گویند اگر این سامانه به صورت پلکانی اجرایی می‌شد و به مرور از تولید تا توزیع را در بر می‌گرفت اصطکاک و نگرانی‌های ایجاد شده کمتر می‌بود.

۱۰۰ هزار تومان، متوسط رشد قیمت در خانواده سکه

امروز چهارم دی ۱۴۰۲ سکه امامی افزایش ۱۰۷ هزار تومانی داشت و با قیمت ۲۹ میلیون و ۳۱۰ هزار تومانی معامله شد. سکه‌ بهار با افزایش ۱۱۵ هزار تومانی با قیمت ۲۵ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان معامله شد.

در سومین روز هفته قیمت نیم‌سکه با رقم ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد و رشد ۱۰۰ هزار تومانی داشت. ربع سکه نیز با ۱۰۰ هزار تومان افزایش با رقم ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی روی رقم پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومانی ایستاد و افزایش محدود دو هزار تومانی داشت.

روند نامتوازن حباب سکه

در روز جاری قیمت طلا نیز افزایشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افزایش ۲۸ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون ۷۱۹ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار رشد ۶ تومانی داشت و با رقم دو میلیون و ۴۷۴ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای دست دوم نیز به دو میلیون و ۴۴۱ هزار تومان رسید.

امروز حباب برخلاف قیمت، روند یکدستی نداشت. حباب سکه‌ امامی ۷۳ هزار تومان، نیم‌سکه ۷۸ هزار تومان و ربع‌ سکه ۹۰ هزار تومان رشد داشت. حباب سکه بهار ۴۹ هزار تومان و سکه گرمی چهار هزار تومان کاهش داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه