لوئیز فیگو فقط قصد سفر به ایران را کرد | حواشی پیرامون لوئیز فیگو

لوییز فیگو ستاره پرتغالی فوتبال جهان در دهه ۲۰۰۰ قرار است به زودی مسافر تهران شود.

لوئیز فیگو فقط قصد سفر به ایران را کرد | حواشی پیرامون لوئیز فیگو
کدخبر : 22002
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

لوییز فیگو ستاره سال‌های نه چندان دور بارسلونا، رئال مادرید و اینتر میلان که هواداران فوتبال‌دوست‌ ایرانی خاطرات زیادی از او به یاد دارند، امروز در یک استوری، ویدئوی قابل توجهی از خود منتشر کرد.

این ستاره پرتغالی این وعده را داد که به زودی قرار است به ایران سفر کند که این اتفاقی جالب برای مردم ایران باشد؛ البته فیگو پیش‌تر برای حضور در برنامه های تلویزیونی به ایران سفر کرده بود که اصلی‌ترین خاطره او مربوط به قرعه کشی جام جهانی ۲۰۱۸ بود.

اکنون این سفر قرار است به زودی انجام شود و یکی از بهترین مهاجم‌های نسل کلاسیک فوتبال جهان به منظور سفر به کشور ایران چمدان‌های خود را جمع کند و عازم سفر شود و البته هنوز مشخص نیست که دلیل این سفر چه خواهد بود.

فیگو از سال ۱۹۹۵ برای بارسلونا به میدان رفت و در سال ۲۰۰۰ از اولین خریدهای سرسام‌آور پرز برای رئال مادرید بود که از او به عنوان یکی از پرحاشیه‌ترین یاغی‌های بارسلونا و رئال مادرید یاد می‌شود. او که ۱۲۷ بار برای تیم ملی کشورش بازی کرده همچنین در جام جهانی ۲۰۰۶ در مقابل تیم ملی کشورمان نیز حضور داشت و همچنین در سال ۲۰۰۰ موفق شد فاتح توپ طلا شود.

درباره لوئیس فیگو 

لوئیس فیلیپ مادریا کائریو فیگو متولد 4 نوامبر 1972 در آلمادا بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال پرتغال و مرد سال 2001 فوتبال جهان است. لوئیس فیگو در تیم‌هایی همچون اسپورتینگ، بارسلونا، رئال مادرید و اینتر میلان بازی کرده است.

زندگی ورزشی لوئیس فیگو 

انتقال جنجالی او در سال 2000 که مستقیماً از بارسلونا به رئال مادرید پیوست یکی از جنجالی‌ترین انتقال‌های تاریخ است. این انتقال که با مبلغی بالاتر از 50 میلیون یورو شکل گرفت در دوران خود رکورد بازار نقل و انتقالات به حساب می‌آمد که البته یک سال بعد با آمدن زین الدین زیدان از یوونتوس به رئال شکسته شد. هواداران بارسا به قدری از این انتقال خشمگین بودند که کینه خود را در اولین بازگشت او پس از این انقال، به ورزشگاه نیوکمپ با پرتاب کردن سر خوک به سمت فیگو نشان دادند.

لوئیس فیگو که در 31 مه 2009 از فوتبال خداحافظی کرد، در دوران حرفه‌ای خود 127 بازی ملی برای تیم پرتغال داشته است. فیگو در سال 2001 به عنوان بازیکن برتر سال فوتبال دنیا انتخاب شد. او هم‌چنین در میان 100 بازیکن برتر تمام ادوار فیفا قرار دارد.

فیگو با وجود خداحافظی از فوتبال همچنان در صحنه فوتبال حضور دارد و به عنوان یکی از مدیران ارشد باشگاه اینتر میلان فعالیت می‌کند.

کاندیداتوری لوئیس فیگو در انتخابات ریاست فیفا

در ژانویه 2015 لوئیس فیگو در مصاحبه با شبکه سی‌اِن‌اِن (CNN)، رسماً نامزدی خود برای ریاست فیفا را تأیید کرد. او سپ بلاتر را به برگزاری مناظره تلویزیونی دعوت کرد که توسط شبکه‌های بی‌بی‌سی و اسکای اسپورت منتشر شود ولی بلاتر این پیشنهاد را رد کرد. فیگو عنوان کرد که قصد داشته ایده‌هایش را به صورت رسانه‌ای به مردم منتقل کند. او همچنین از طرح برگزاری رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر در فصل زمستان، استقبال کرد و وعده داد در صورت برنده شدن جام جهانی را با شرکت 48 تیم برگزار خواهد کرد. دیوید بکهام نیز از کاندیداتوری فیگو حمایت کرد. در 21 می 2015 لوئیس فیگو با انتشار بیانیه‌ای از انتخابات فیفا کناره‌گیری کرد.

لوئیس فیگو

زندگی شخصی لوئیس فیگو 

فیگو در سال 2001 با هلن اسودین ازدواج کرد . هلن یک مدل سوئدی است. حاصل ازدواج لوئیس فیگو و همسرش سه فرزند دختر  به نام‌های دانیلا (1999)، مارتینا (2002) و استلا (2004) است.

هلن سال‌ها به عنوان زیباترین همسر فوتبالیست جهان شناخته می‌شد.

این در حالی است که فیگو در سانتیاگو برنابئو تنها یکی از ستارگان پرشمار آن روزهای لوس بلانکوس به شمار می‌رفت، در حالیکه او نقش یک ماتادور را در دوران حضورش در نیوکمپ ایفا می‌کرد. فیگو در حالی پشتش را به بارسایی‌ها کرد که در راه تبدیل شدن به یکی از اسطوره‌های این باشگاه قرار داشت، اما خروجش از نیوکمپ موجب از یاد رفتن دستاوردهایش در پیراهن آبی و اناری‌ها شد. هرچند که درد خروج یا در حقیقت پیوستنش به رئال مادرید، هنوز برای هواداران بارسلونا ملموس و محسوس است. لوئیس فیگو در بارسا همچون یک بت مورد پرستش هواداران این تیم قرار داشت. احساس مثبتی که نسبت به او وجود داشت، همان چیزی است که هنوز هم به روی شانه‌های هواداران بلوگرانا سنگینی می‌کند. از دید هواداران، فیگو به آن‌ها خیانت کرده و از این رو هرگز بخشیده نخواهد شد. هر چند که در حال حاضر دوران حضور لوئیس فیگو در جمع آبی و اناری‌پوشان بسیار تحریف شده است و از دیدی دیگر به آن نگاه می‌شود. این در حالی است که فیگو تنها بازیکنی نیست که طی انتقالی جنجالی نیوکمپ را به مقصد سانتیاگو برنابئو ترک کرده است؛ به طور مثال چنین شرایطی برای میشل لادروپ که همانند فیگو، بعد از جدایی‌اش از بارسلونا به رئال مادرید پیوست به وجود نیامد. لادروپ هنوز هم در میان بارسایی‌ها وجهه خوبی دارد و بیش از اینکه او را در پیراهن سفیدِ رئال به یاد بیاورند، در پیراهن بارسا به یاد می‌آورند. آن هم در حالیکه با رئال مادرید به کاتالونیا برگشت و در نیوکمپ بازی کرد.

لوئیس فیگو

لوئیس فیگو و روزهای حضورش در بارسلونا

وقتی که لوئیس فیگو در سال 1995 و یک سال بعد از جدایی میشل لادروپ، راهی بارسا شد هیچ طرفداری نداشت. او طی انتقالی به ارزش تنها 2.2 میلیون پوند از اسپورتینگ لیسبون به بارسلونا پیوست؛ این در حالی است که قرار بود فیگو راهی سری آ شود. فیگو با هر دو تیم یوونتوس و پارما پیش قرارداد هم امضا کرده بود اما در نهایت طی اتفاقاتی جنجالی انتقال او به فوتبال ایتالیا نهایی نشد. در آخرین فصل حضور یوهان کرایوف روی نیمکت بارسا، فیگو زمان و فضای کافی برای تطبیق دادن خودش در نیوکمپ را پیدا کرد. هر چند که خیلی زود رقیبان او در ترکیب بارسا نظیر گئورگی هاجی و خوزه ماریا باکرو به علاوه روبرت پروسینچکیِ همیشه مصدوم نیوکمپ را ترک کردند. قرارگیری در جایگاه سوم لالیگا، شکست در فینال کوپا دل ری و دوگانه اتلتیکومادرید و شکست با نتیجه‌ای نزدیک به بایرن مونیخ در نیمه نهایی جام یوفا دستاوردهای فصل پایانی یوهان کرایوف در نیوکمپ بودند. هرچند که جنگ قدرت بین مربی و ریاست باشگاه بیش از عدم موفقیت‌های درون زمین تیم مورد توجه قرار گرفت. در دنیای پسا کرایوفِ بارسلونا، فیگو با کنار رفتن سایر رقیبانش ظهور کرد. فصل 96-1995 هم در مجموع یک موفقیت شخصی برای فیگو به شمار می‌رفت. نخستین تجربه الکلاسیکوی او با کسب یک امتیاز در برنابئو خاتمه یافت، آن هم در عصری که لوئیس انریکه در خط هافبک مادریدی‌ها حضور داشت./همشهری آنلاین

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه