اخبار هواشناسی | اخبار هواشناسی امروز

بالاخره برخی استان ها رنگ برف را می بینند! | اخبار هواشناسی امروز 15 آذر 1402

هشدار سازمان هواشناسی به شرح زیر است؛ توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی زمان پایان: شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۱۸ نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی در برخی نقاط گردوخاک ودر مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف منطقه اثر: چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۱۵: نوار غربی آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی و غرب استانهای کردستان و […]

بالاخره برخی استان ها رنگ برف را می بینند! | اخبار هواشناسی امروز 15 آذر 1402
کدخبر : 21797
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 اخبار هواشناسی توصیه کرده مردم حتما نکات ایمنی را رعایت کند تا این سامانه بارشی خسارت جانی و مالی نداشته باشد. اخبار هواشناسی آخر هفته کشور رو به بارش شدید باران قرار دارد و مردم حتما از رودخانه ها فاصله بگیرند. اخبار هواشناسی احتمال طغیان روخانه ها را نیز داده است. اخبار هواشناسی را حتما دنبال کنید. اخبار هواشناسی روز های آینده را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش زیرنویس، هشدار سازمان هواشناسی به شرح زیر است؛

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۱۸

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی در برخی نقاط گردوخاک ودر مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف

منطقه اثر:

چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۱۵: نوار غربی آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی و غرب استانهای کردستان و کرمانشاه.

پنج‌شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۱۶: آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، سمنان، قم، تهران، البرز، قزوین، ایلام، لرستان، مرکزی، همدان، کرمانشاه و کردستان.

جمعه ۱۴۰۲/۰۹/۱۷: اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی.

شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۱۸: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، قزوین، البرز، شمال تهران، مرکزی، لرستان و ایلام.

اثر مخاطره: احتمال لغزندگی جاده‌ها ، افزایش ترافیک شهری، احتمال آبگرفتگی معابر بطور محدود، احتمال جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، احتمال آسیب به محصولات کشاورزی حساس به بارندگی در این بازه زمانی.

توصیه: عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد.

همچنین امروز و فردا در استان‌های ساحلی خزر، بخش‌هایی از غرب و شمال شرق کشور افزایش ابر، گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

جمعه نیز بارش‌ها در سواحل شمالی، اردبیل و خراسان شمالی ادامه دارد.

​طی هفته جاری هوا در کلانشهر‌ها پایدار بود و این مساله افزایش غلظت آلاینده‌های جوی را به همراه داشت که از عصر امروز وضعیت بهبود می‌یابد.

 مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور گفت: رئیس سازمان هواشناسی کشور در حاشیه بازدید از ایستگاه هواشناسی تکمیلی بانه دستور داد این ایستگاه به سینوپتیک اصلی ارتقا یابد.

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، عبدالرسول حسن پور اظهار کرد: ایستگاه سینوپتیک تکمیلی بانه اواخر دهه 70 تاسیس شده و حدود 24 سال از فعالیت آن می گذرد.

وی افزود:‌ پایش جو در ایستگاه‌های سنوپتک اصلی به صورت شبانه روزی و ماموریت کاری آن‌ها بین المللی است به نحوی که اطلاعات پایش شده آنها در سطح بین المللی عرضه می‌شود و در مدل‌های مختلف جوی قرار می‌گیرد.

مدیرکل حوزه ریاست، امور بین الملل، روابط عمومی و ارزیابی عملکرد سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: ایستگاه هواشناسی بانه هم اکنون به صورت 12 ساعته فعالیت می‌کند که شرایط جغرافیایی آن ایجاب می کند به ایستگاه اصلی ارتقاء یابد.

حسن پور تصریح کرد: بانه یک منطقه کوهستانی با فراوانی وقوع انواع پدیده‌های مخاطره آمیز جوی است که پایش شبانه روز وضعیت جوی آن برای شمال غرب کشور مهم است.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد از احتمال لغزندگی جاده‌ها، افزایش ترافیک شهری، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها و آسیب دیدن محصولات کشاورزی خبر داد.

سازمان هواشناسی درخصوص فعالیت سامانه بارشی همراه با نوع مخاطره: رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گرد و خاک و در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف هشدار زردرنگ صادر کرد.

بر اساس این هشدار، استان‌های زیر طبق زمان اعلامی دچار مخاطره جوی خواهند شد:

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۱۴: گیلان و مازندران

چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۱۵: نوار غربی آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی و غرب استان‌های کردستان و کرمانشاه

پنج‌شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۱۶: آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، سمنان، قم، تهران، البرز، قزوین، ایلام، لرستان، مرکزی، همدان، کرمانشاه و کردستان

جمعه ۱۴۰۲/۰۹/۱۷: اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی

شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۱۸: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، قزوین، البرز، شمال تهران، مرکزی، لرستان و ایلام

بر اثر این مخاطره جوی احتمال لغزندگی جاده‌ها، افزایش ترافیک شهری، آبگرفتگی معابر به طور محدود، جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها و آسیب دیدن محصولات کشاورزی حساس به بارندگی در این بازه زمانی پیش‌بینی شده است.

سازمان مذکور موارد زیر را توصیه کرد: عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه