اخبار هواشناسی | اخبار هواشناسی امروز

هشدار هواشناسی به پایتخت نشینان | اخبار هواشناسی امروز 30 مهر 1402

سازمان هواشناسی از امروز برای بیشتر نقاط کشور افزایش ابر و رگبار پراکنده پیش بینی کرد.

هشدار هواشناسی به پایتخت نشینان | اخبار هواشناسی امروز 30 مهر 1402
کدخبر : 20821
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 اخبار هواشناسی توصیه کرده مردم حتما نکات ایمنی را رعایت کند تا این سامانه بارشی خسارت جانی و مالی نداشته باشد. اخبار هواشناسی آخر هفته کشور رو به بارش شدید باران قرار دارد و مردم حتما از رودخانه ها فاصله بگیرند. اخبار هواشناسی احتمال طغیان روخانه ها را نیز داده است. اخبار هواشناسی را حتما دنبال کنید. اخبار هواشناسی روز های آینده را در ادامه می‌خوانید.

به نقل از باشگاه خبرنگاران، از امروز تا دوشنبه در بخش‌هایی از جنوب شرق کشور رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود و پیشینه بارش امروز در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان شرق و شمال هرمزگان خواهد بود.

همچنین امروز ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس جنوبی ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود. سه شنبه با گذر امواج از میانی جو در نواحی غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد رخ می‌دهد.

چهارشنبه گستره فعالیت سامانه بارشی افزایش یافته و نیمه غربی کشور سواحل دریای خزر به تدریج مرکز جنوب و شرق کشور بارش ادامه خواهد داشت.

امروز در نوار شرقی کشور در بعضی ساعات افزایش سرعت باد گاهی همراه با گردوخاک پیش بینی می‌شود.

اوایل وقت امروز دریای خزر و طی روز‌های شنبه و یکشنبه خلیج فارس مواج پیش بینی می‌شود.

شفقنا- اداره کل هواشناسی استان تهران، از نفوذ و فعالیت سامانه بارشی به استان از سه‌شنبه خبر داد.

به گزارش شفقنا به نقل از اداره کل هواشناسی استان، طی ۳ روز آینده آسمانی صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد، در نواحی غربی گاهی افزایش باد پیش‌بینی می‌شود و در بعضی ساعت‌های امشب و فردا، افزایش ابر در نواحی شمالی و بارش پراکنده در ارتفاعات شمالی به ویژه در قله‌ها دور از انتظار نیست.

همچنین با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی به استان از سه‌شنبه تا پنج‌شنبه آسمانی نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعت‌ها وزش باد نسبتا شدید تا شدید و بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق به ویژه در نیمه غربی و شمالی استان و رخداد مه و بارش باران (در ارتفاعات بارش باران، مه و گاهی کولاک در قله‌ها) پیش بینی می‌شود.

شایان ذکر است که از فردا افزایش نسبی دما در بیشتر نواحی استان و چهارشنبه تا پنجشنبه کاهش محسوس دما به ویژه در نمیه شمالی مورد انتظار می‌باشد. همچنین از اواخر امشب تا دوشنبه به دلیل عدم وزش باد قابل ملاحضه در نواحی پر تردد شهری، گاهی افزایش نسبی آلاینده‌ها و رخداد غبار رقیق محلی دور از انتظار نیست.

گفتنی است تهران در گرم‌ترین ساعات امروز دمای ۲۴ درجه و در خنک‌ترین ساعات دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد را تجربه خواهد کرد؛ آبعلی با بیشنه ۱۶ درجه و کمینه دمای ۷ درجه سانتی گراد خنک ترین نقطه استان است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه