افزایش حقوق بازنشستگان تا سقف 12 میلیون تومن!! | سوپرایز جانانه تامین اجتماعی برای بازنشستگانش!!

تعیین تکلیف نهایی افزایش حقوق بازنشستگان مهر ماه اعلام شد.

افزایش حقوق بازنشستگان تا سقف 12 میلیون تومن!! | سوپرایز جانانه تامین اجتماعی برای بازنشستگانش!!
کدخبر : 20473
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: باید حقوق بازنشستگان به ویژه آن دسته از بازنشستگانی که دریافتی کمی دارند، در بودجه سال آینده افزایش پیدا کند.در تعریف مستمری یا حقوق بازنشستگان به زبان عامیانه ، می توان گفت ، مقدار پولی است که ماهانه ، به طور مستمر و تا پایان عمر ، به افراد دارای شرایط بازنشستگی مندرج در قانون تامین اجتماعی و قانون مدیریت خدمات کشوری و بر اساس احکام جدید حقوق بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی ، تعلق می گیرد. سه میلیون و 600 هزار بازنشسته در انتظار اجرای مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند.​​حقوق بازنشستگان1401 همانند پاداش بازنشستگی برای افراد مختلف متفاوت است . حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 1401 مقداری از حقوق بازنشستگان کشور ی کمتر می باشد

حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان 20 میلیون تومان شد

اکوایران: توزیع حقوق بازنشستگان دولتی در پایان خرداد امسال نشان می‌دهد میانگین حقوق بازنشستگان در بهار 1402 حدودا 42 درصد بیشتر از موقعیت مشابه خود در سال گذشته بوده است. حدود 23 هزار بازنشسته دولتی حقوقی بیش از 20 میلیون تومان دریافت می‌کنند.

آخرین آمارهای منتشره از سوی صندوق بازنشستگی کشوری نشان می‌دهد، تعداد بازنشستگان دولتی که حقوق‌بگیر صندوق بازنشستگی کشوری هستند در پایان خرداد امسال به یک میلیون و 639 هزار و 167 نفر رسیده که نسبت به پایان خرداد سال 1401 معادل 3.5 درصد افزایش یافته است.

حقوق بازنشستگان

اولین حقوق بازنشستگان امسال در کانال 14 میلیون تومانی

بر اساس این گزارش میانگین حقوقِ حقوق بگیران صندوق بازنشستگی کشوری در پایان خرداد امسال (برای کل برقراری‌ها) معادل 11 میلیون و 275 هزار تومان بوده که نسبت به خرداد سال گذشته حدود 42 درصد افزایش داشته است؛ این افزایش عمدتا ناشی از اجرای طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری در پاییز 1399 و استمرار اجرای آن تا سال 1402 بوده است.

از سوی دیگر افرادی که در سال 1402 بازنشسته شده و حقوق بگیر صندوق بازنشستگی کشور شده‌اند (برقراری‌های جدید)، میانگین اولین حقوق بازنشستگی آنان معادل 14 میلیون 720 هزار تومان بوده، این در حالی است که میانگین آخرین حقوق اشتغال آنان 15 میلیون و 420 هزار تومان بوده است.

توزیع حقوق بازنشستگان دولتی در پایان خرداد ماه امسال به تفکیک میزان حقوق دریافتی نشان می‌دهد از 1.6 میلیون نفر بازنشسته دولتی، بیش از 417 هزار نفر حقوقی بین 10 تا 11.2 میلیون تومان دریافت می‌کنند، این میزان تقریبا 25.5 درصد تعداد حقوق بگیران صندوق بازنشستگی را تشکیل می‌دهند.

همچنین حدود 21.4 درصد از تعداد حقوق بگیران صندوق بازنشستگی کشوری که تعداد آنها بیش از 350 هزار نفر است حقوقی بین 11.2 تا 12.5 میلیون تومان دریافت می‌کنند.

در مجموع توزیع حقوق بازنشستگان دولتی در پایان خرداد امسال نشان می‌دهد که حدود 78 درصد تعداد بازنشستگان کشوری تقریبا حقوقی بین 9 تا 13.5 میلیون تومانی دریافت می‌کنند.

طبق این گزارش کمتر از 5 درصد (4.8%) تعداد بازنشستگان دولتی نیز که تعداد  آنها حدود 79 هزار نفر است، حقوقی کمتر از 7.7 میلیون تومان دریافت می‌کنند.

از سوی دیگر توزیع درامدی بازنشستگان دولتی تا پایان خرداد امسال نشان می‌دهد حدود 1.5 درصد تعداد بازنشستگان که بیش از 23 هزار نفر را شامل می‌شود حقوقی بیش از 20.7 میلیون تومان دریافت می‌کنند.

حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان با شرایط جدید چطور محاسبه می‌شود؟

معاون اسبق بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی در خصوص شرایط بازنشستگی با کمتر از ۱۰ سال سابقه بیمه‌پردازی توضیحاتی ارائه کرد.

محمدحسن زدا، معاون اسبق بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی، اظهار کرد: برای بازنشستگی بیمه‌شدگان با کمتر از ۱۰ سال سابقه بیمه‌پردازی شرط سنی وجود دارد؛ به‌گونه‌ای که مردان با ۶۰ سال سن و زنان با ۵۵ سال سن در صورت برخورداری از ۱۰ سال سابقه بیمه‌پردازی می‌توانند با ۱۰ روز حقوق بازنشسته شوند.

به گزارش ایسنا، وی درخصوص نحوه برخورداری از شرایط بازنشستگی با کمتر از ۱۰ سال سابقه توضیح داد: افراد برای بهره‌مندی از شرایط سنی، اگر زیر ۱۰ سال سابقه بیمه‌پردازی داشته باشند می‌توانند کسری سابقه خود را تا ۱۰ سال خریداری کنند.

حقوق بازنشستگان

 رقم دقیق افزایش حقوق بازنشستگان چقدر است؟
 آیا در بیمه زنان خانه‌دار می‌توان تنها از حمایت‌های درمانی استفاده کرد؟

معاون اسبق بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: به طور مثال، اگر افراد ۶ سال سابقه بیمه‌پردازی دارند با مراجعه به سازمان تامین اجتماعی باید چهار سال سابقه بیمه‌پردازی‌شان را خریداری کنند تا میزان سابقه آنها به ۱۰ سال برسد و با ۱۰ روز حقوق بازنشسته شوند.

زدا در پاسخ به این سوال که آیا این قانون برای صنوف مختلف،‌ متفاوت است یا خیر؟ این‌طور پاسخ داد: این موضوع هیچ ارتباطی به نوع صنوف ندارد و فقط نبایستی جزو بیمه‌شدگان دولتی باشند به عبارتی بیمه‌شدگان دولتی و قراردادی مشمول این طرح نیستند.

حقوق بازنشستگان

فیش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 

ماجرا به بند «ب» ماده 12 برنامه ششم توسعه، سازمان تامین اجتماعی را مکلف کرده است که متناسب‌سازی حقوق را درباره بازنشستگان اجرا کند. در حال حاضر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

با توجه به روال هر سال حقوق بازنشستگان اوایل سال جدید کمی افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان همانند سایر حقوق به صورت ماهانه پرداخت می شود. مجلس با افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1402 موافقت کرده است و طبق خبر های اخیر به دست آمده درباره حقوق بازنشستگان و میزان افزایش آن مشخص شده است. اخبار منتشر شده از کمیسیون تلفیق حاکی از آن است که حقوق بازنشستگان بالاخره امسال افزایش و همسان‌سازی اجرایی خواهد شد.

علی دهقان‌کیا در پاسخ به این پرسش که آیا حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اردیبهشت ماه بر اساس مصوبه شورای عالی کار افزایش پیدا خواهد کرد یا خیر، اظهار کرد: بنا بر پیگیری‌های انجام شده و قول‌هایی که مسئولان سازمان تامین اجتماعی داد‌ه‌اند، ان‌شاءالله افزایش حقوق بازنشستگان این سازمان در اردیبهشت ماه عملیاتی می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در اردیبهشت‌ماه بر مبنای مصوبه شورای عالی کار (افزایش ۲۵ درصدی برای حداقل‌بگیران و ۲۱ درصدی برای سایر سطوح) پرداخت می‌شود.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: بنابر پیگیری‌های صورت گرفته قرار است مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان مربوط به فروردین ماه نیز همزمان با حقوق اردیبهشت ماه به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی واریز شود.

وی تصریح کرد: بر اساس جدول طراحی شده، حقوق بازنشستگان هر ماه از بیستم بر اساس حروف الفبا به حسابشان واریز خواهد شد بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران از قول مسئولان امر برای افزایش حقوق بازنشستگان در اردیبهشت خبر داد.

حسن ایزدان (بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران) در ارتباط با افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال جدید گفت: در روزهای اخیر، وزیر کار و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی قول موثق دادند که در اردیبهشت افزایش حقوق اعمال می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه هر ماه واریز حقوق بازنشستگان کارگری از بیستم آغاز می‌شود، توقع داریم مقدمات کار قبل از این تاریخ فراهم شود؛ حقوق اردیبهشت بازنشستگان باید افزایش یابد و در عین حال، بایستی مابه‌التفاوت فروردین همراه با مستمری اردیبهشت پرداخت شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه