سهمیه بندی بنزین | قیمت بنزین

فوری/سهمیه بندی بنزین این افراد قطع شد | جزییات جدید از یارانه بنزین

سرنوشت یارانه بنزین مشخص شد.

فوری/سهمیه بندی بنزین این افراد قطع شد | جزییات جدید از یارانه بنزین
کدخبر : 15127
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

در آبان ماه سال ۱۳۹۸، مجدداً سهمیه بندی بنزین اجرایی شد و بنزین دو نرخی شد.به تازگی طرح جدید یارانه جدید بنزین در کیش اجرایی شده است که سهمیه بندی بنزین جدیدی به همه افراد در کیش تعلق گرفته است.سهمیه‌بندی بنزین در ایران طرحی برای هدف‌مندی مصرف سوخت در کشور بود که از تیر ۱۳۸۶ تا خرداد ۱۳۹۴ اجرا شد.به همین منظور برای تمامی خودروها در ایران کارت هوشمند سوخت صادر گردید در سوم خرداد ۱۳۹۴، بنزین تک‌نرخی شد و به این ترتیب، سهمیه‌بندی بنزین متوقف شد. با این حال در ادامه به آخرین خبر از سهمیه بندی بنزین می پردازیم.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه سال آینده کشور با اعطای یارانه بنزین به خانوارهای فاقد خودرو مخالفت کردند.

نمایندگان در جلسه علنی روز (سه‌شنبه ۱۶ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با پیشنهاد حسین حسین‌زاده، عضو کمیسیون انرژی مجلس مبنی بر پیش‌بینی سازوکاری برای اعطای یارانه بنزین به خانوارهای فاقد خودرو مخالفت کردند.

مجلس همچنین با حذف بندی از لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ با افزایش نرخ خوراک معادن و صنایع بالادستی نفت و گاز مخالفت کرد.

نمایندگان مجلس ر جریان بررسی جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، بند الحاقی یک تبصره ۱۴ در بخش درآمدی را بررسی کردند که مجتبی یوسفی نماینده اهواز پیشنهاد حذف این بند را مطرح کرد. وی در توضیح پیشنهاد خود گفت که با این بند قیمت گازوئیل تحویلی به معادن ۵۰ برابر افزایش پیدا می‌کند و یک شبه سوخت صنایع هم زیاد می‌شود.

بیگی‌نژاد عضو کمیسیون تلفیق در توضیح این بند به عنوان عضو کمیسیون اظهار کرد: ما در شرایطی هستیم که سال آینده واردکننده گازوئیل و بنزین می‌شویم لذا ما در کمیسیون انرژی این پیشنهاد را مطرح کردیم که در تلفیق هم رای آورد.

وی ادامه داد: در بخش هزینه‌ای این بند پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته از جمله این‌که الزام در استفاده از کارت سوخت وجود داشته باشد و این‌که ما در اینجا پولی که از صنایع می‌گیریم به خودشان برمی‌گردانیم.

در نهایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۲۹ رای موافق، ۶۱ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر در مجلس بند الحاقی یک تبصره ۱۴ را حذف کردند که در آن آمده بود: «متوسط قیمت نفت گاز تحویلی به معادن، صنایع معدنی و صنایع بالادستی نفت و گاز بابت سوخت معادل ۵۰ درصد متوسط بهای نفت گاز صادراتی تعیین می‌شود.»

سهمیه بندی بنزین

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: الان در مفروضات بودجه سال آتی، بودجه ای برای واردات پیش‌بینی شده‌ است و اگر فرآورده‌های داخلی تنظیم نشود، باید در سال آینده بیشتر از آنچه حاصل از فروش داخلی به دست می‌آید، صرف واردات شود.

اوجی، وزیر نفت گفت: هیچگونه افزایش قیمتی برای بنزین نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: افزایش قیمت بنزین در بودجه مطرح نشده و موضوع افزایش قیمت مطرح نیست.

جلیل سالاری امروز در خصوص احتمال افزایش قیمت بنزین در سال آینده و تخصیص بنزین نوروزی، اظهار کرد: هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد و تا کنون برای تخصیص سهمیه بنزین نوروزی تصمیم گیری نشده است.

وی افزود: در ایام عید شاهد افزایش مصرف هستیم و در شرایط کنونی میانگین مصرف ١٠٣ تا ١٠٤ میلیون لیتر در روز است.

وی با اشاره به تحویل بنزین به خانواده‌هایی که بنزین خودرو ندارند، گفت: پیشنهادی در کمیسیون تلفیق مطرح شده که بنده اطلاع ندارم که تاکنون رای آورده است یا خیر؛ بعد از کمیسیون تلفیق وارد صحن علنی خواهد شد و نهایتا در قانون بودجه تعیین تکلیف می‌شود و تاکنون پیشنهادی در این راستا به ما داده نشده است.

سالاری اضافه کرد: ضمن این‌که این دسته از افراد می‌توانند از ظرفیت کارت‌هایی که در جایگاه‌ها قرار دارند کماکان استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این‌که تمرکز روی تحویل کارت سوخت به همه افراد دارای خودرو قرار گرفته است اظهار کرد: اقدامات خوبی در این راستا انجام شده و در حوزه شخصی‌سازی که صورت گرفت تاکنون سه میلیون و 200 هزار کارت را تحویل داده‌ایم و الباقی نیز پاکت‌ گذاری می‌شود و تحویل افرادی که فاقد کارت سوخت هستند خواهد شد.

وی ادامه داد: در این ایام با توجه به این‌که سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها را برعهده داشتیم و با توجه به شرایط سرد سال می‌بایست سوخت حمل و نقل را پوشش می‌دادیم به طوری که روزانه حدود 85 میلیون لیتر نفت گاز باید در بخش حمل و نقل توزیع می‌شد همچنین 105 میلیون لیتر بنزین را جابه‌جا می‌کردیم لذا باید برای این مساله مدیریت صورت می‌گرفت تا در مجاری عرضه توقف اتفاق نیفتد.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان این‌که همکاران ما در مجموعه مدیریت اقداماتی را انجام دادند که با استفاده از این اقدامات توانستیم تامین سوخت زمستانی را مدیریت کنیم، گفت: در حوزه بنزین 40 لیتری باید گفت که موضوع روی بنزین 40 لیتری نیست در برخی از مواقع محدودیت وجود ندارد و بحثی از محدودیت عرضه سوخت نیست اما در فصول سال که نتوانیم سوخت را جابه‌جا کنیم یکسری اقدامات را در برخی مناطق پیش‌بینی می‌کنیم که فعلا این موضوع در تهران و کلانشهرها مطرح نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه