حقوق بازنشستگان | معوقات بازنشستگان

خبر خوش دولت برای حقوق بازنشستگان | افزایش 60 درصدی حقوق بازنشستگان در 1402

نایب رییس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور گفت: دستمزد و حقوق واقعی بر اساس قانون، ازجمله مطالبات و درخواست‌های بازنشستگان تامین اجتماعی است.

خبر خوش دولت برای حقوق بازنشستگان | افزایش 60 درصدی حقوق بازنشستگان در 1402
کدخبر : 13255
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران در خصوص پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: تاکنون معوقات فروردین و اردیبهشت حقوق بازنشستگان پرداخت شده وطی ماه‌های آینده نیز هر ماه یک معوقه پرداخت خواهد شد.وی افزود: ماه آینده حقوق بازنشستگان همراه با مابه التفاوت حقوق تیرماه را به همین ترتیب تا پایان سال معوقه مردادماه را دریافت خواهند کرد.در ادامه به آخرین اخبار از حقوق بازنشستگان می پردازیم.

​نصرالله دریابیگی روز چهارشنبه در یازدهمین اردوی تفریحی، سیاحتی، زیارتی و آموزشی کانون‌های کارگران بازنشسته و مستمری بگیران مازندران در مشهد گفت: بر اساس تورم و سبد معیشت حداقل دستمزد باید ۱۳ میلیون تومان، نه اینکه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باشد.

وی ادامه داد: یکی از علل رکود، پایین بودن قدرت خرید بازنشستگان است. بسیاری از بازنشستگان برای تامین جهیزیه فرزندان و حداقل‌های زندگی خود مشکل دارند.

رییس هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی خراسان رضوی هم گفت: خط فقر ۲۰ میلیون تومانی و افزایش تورم، اکنون اثر مستمری‌ها را از بین برده است.

علی اصغر رضایی افزود: ۷۲ درصد بازنشستگان حداقل بگیر هستند که کفاف هزینه یک هفته را هم نمی‌دهد. اگر افزایش ۳۰۰ درصدی هم انجام شود تازه به خط فقر می‌رسیم.

وی با بیان اینکه سازمان و حاکمیت وظیفه دارند زندگی حداقلی را فراهم کنند، بیان کرد: باید بدون حرکات غیرقانونی، واقعیت‌های جامعه به مسوولان گوشزد شود.

رضایی با بیان اینکه فروش بانک رفاه سازمان در دستور کار است، افزود: با توجه به اینکه بانک رفاه بازوی توانمند سازمان تامین اجتماعی است و منابع آن برای بازنشستگان است، اگر دولت برای فروش اقدام کند، فروش مال غیرانجام شده است و مخالف این اقدام هستیم.

وی ادامه داد: افزایش حقوق سال آینده باید طوری باشد که هزینه زندگی‌مان تامین شود و ما به دنبال حقوق به حق خود هستیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی نیز اظهار داشت: خواسته ما پافشاری بر روی اجرای قانون کار است.

سیدحسن رسولی افزود: اگر مطالبات ما برآورده نشود، مطالبات صنفی خود را به طور آرام دنبال می‌کنیم.

اردوی تفریحی، سیاحتی، زیارتی و آموزشی کانون‌های کارگران بازنشسته و مستمری بگیران مازندران تا فردا، ۱۵ دی ماه در مشهد ادامه دارد.

حقوق بازنشستگان

دهقان کیا اظهار کرد: در حال حاضر این معوقه شامل بازنشستگان سایر سطوح تأمین اجتماعی که مستمری‌هایشان ۳۸ درصد همراه با ۵۱۵ هزار تومان افزایش یافت، می‌شود.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران با اشاره به اینکه حداقل حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان است، تصریح کرد: به همین ترتیب حقوق بازنشستگان سایر سطوح نیز افزایش می‌یابد.

او  افزود: بیش از ۶۰ درصد بازنشستگان حداقل بگیر هستند و این احتمال وجود دارد با توجه به کاهش قدرت خرید این افراد، سال آینده تعداد حداقل بگیرها بسیار بیشتر شود.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران در خصوص تعیین سبد هزینه خانوار کارگران و بازنشستگان نیز در سال آینده اظهار کرد: هنوز میزان دقیق آن مشخص نیست. رقم‌هایی از ۱۰ تا ۳۲ میلیون تومان مطرح شده اما هنوز به نتیجه نرسیده ایم.

وی با اشاره به اینکه ماهیانه تأمین اجتماعی ۲۶ هزار میلیارد تومان برای مستمری‌ها پرداخت می‌کند، گفت: در حال حاضر مشکلی برای پرداخت‌ها وجود ندارد و شاید چند ساعت در ماه به تأخیر بخوریم اما در مجموع سر موقع حقوق این افراد پرداخت می‌شود.

دهقان کیا تأکید کرد: در خصوص عیدی بازنشستگان   تأمین اجتماعی نیز فعلاً مبلغ و زمان پرداخت مشخص نشده و به زودی این اتفاق رخ خواهد داد.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری طی نامه ای خطاب به ذیحسابان و مدیران کل امور مالی دستگاه های اجرایی دستورالعمل صدور گواهی کسر از حقوق با تعهدات ۱۰۰ درصد از مبلغ حقوق بازنشستگی پس از کسر تعهدات قانونی (خدمات درمانی پایه، بیمه تکمیلی درمان و احکام قضایی) را صادر کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، در نامه نعمت الله ترکی خطاب به ذیحسابان و مدیران کل امور مالی دستگاه های اجرایی آمده است: این صندوق گواهی کسر از حقوق با تعهدات ۱۰۰درصد از مبلغ حقوق بازنشستگی پس از کسر تعهدات قانونی (خدمات درمانی پایه، بیمه تکمیلی درمان و احکام قضایی) صرفا در خصوص بانک ها و موسسات مالی و اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را صادر خواهد نمود.

بر این اساس، گواهی مذکور با احتساب اقساط وام های تضمین شده توسط صندوق و مبالغ گواهی های صادره از سوی دستگاه ها شامل گواهی ضمانت برای سایر موسسات، صندوق های داخلی دستگاه ها، تعاونی ها، مساجد و غیره و همچنین سایر گواهی های صادرشده در سامانه مربوطه تا سقف ۱۰۰درصد کل مبلغ حکم حقوقی قابل اخذ از سوی بازنشستگان محترم است.

گفتنی است پیش از این گواهی ضمانت کسر از حقوق به‌صورت الکترونیکی با احتساب ۶۰ درصد کل حقوق صادر می شد که این موضوع بازنشستگان را با مشکلاتی روبرو می کرد. بنابراین صدور گواهی کسر از حقوق برمبنای ۱۰۰درصد حقوق فرد بازنشسته از جمله مطالبات کانون‌های بازنشستگان کشوری از سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری بود که اکنون محقق شده است.

 دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی افزود: در صورت نهایی شدن قانون بین ۱۰ تا ۳۷ درصد حقوق والدین شهدا، مستمری، کمک معیشت، حقوق جانبازان، حق پرستاری و هزینه درمان ایثارگران افزایش می‌یابد که هرکدام بر اساس نیاز خواهد بود و این عناوین رشد متفاوتی خواهند داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه