خرید خودرو | ثبت نام خودرو | قرعه کشی خودرو

خرید خودرو از سامانه جدید بدون قرعه کشی و تحویل فوری | شرایط جدید و آسان خرید خودرو به قیمت کارخانه

خرید خودرو در بورس کالا روشی پیشنهادی برای سامان دادن به قیمت‌های خودرو در بازار آزاد بود که بالاخره در مرداد ماه سال ۱۴۰۱ از سوی شورای عالی بورس به تصویب رسید. سازوکاری که برای خرید خودرو از بورس کالا در نظر گرفته شد، ثبت سفارش از طریق سامانه ایبیگو بود. در واقع متقاضیان خرید خودرو باید از طریق این سامانه سفارش خرید خود را ثبت کنند.

خرید خودرو از سامانه جدید بدون قرعه کشی و تحویل فوری | شرایط جدید و آسان خرید خودرو به قیمت کارخانه
کدخبر : 12871
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

خرید خودرو محصولات ایران خودرو از طریق بورس کالا آغاز شد. خرید خودرو از طریق بورس سازوکار جدیدی است که قیمت خودرو عرضه شده کمتر از بازار است. خرید خودرو با روش جدید متقاضیان زیادی دارد. خودروی شاهین اولین خودروی عرضه شده در طرح  خرید خودرو  در بورس کالا است. در ادامه به آخرین جزییات از خرید خودرو در بورس می پردازیم.

خرید خودرو در بورس کالا روشی پیشنهادی برای سامان دادن به قیمت‌های خودرو در بازار آزاد بود که بالاخره در مرداد ماه سال ۱۴۰۱ از سوی شورای عالی بورس به تصویب رسید.

سامانه ایبیگو به نشانی mofid.ebgo.ir، برای ثبت سفارشات مربوط به بورس کالا طراحی شده است. متقاضیان برای دسترسی به امکانات این سامانه و ارسال سفارش، باید کد بورس کالا دریافت کرده باشند. این سامانه به منظور ثبت و انجام معاملات خرید در بورس کالا و اطلاع از اعلامیه‌های خرید و انتشار اطلاعات تحویل کالا در نظر گرفته شده است.

خرید خودرو

خدمات خرید خودرو سامانه EBGO

خدمات سامانه EBGO شامل موارد زیر است:

• ثبت‌سفارش خرید الکترونیک از بورس کالا

• بارگذاری الکترونیکی اسناد برای صدور حواله و تحویل کالا

• احراز هویت الکترونیک از طریق سجام و صدور کد الکترونیک بازار فیزیکی و مشتقه بورس کالا

• دریافت کد بورس کالا

بورس کالا، یک بازار است که کالاهای مختلفی از جمله طلا، نقره، زعفران، سیمان و… در آن خرید و فروش می‌شود. عملکرد این بازار از نظر سازوکار تقریبا شبیه به بورس اوراق بهادار است.

در بازار سنتی کالا، خرید محصول به‌نوعی با ریسک همراه است، چرا که قیمت‌ محصولات در بازار نوسانات مختلفی را تجربه می‌کند و هر فروشنده‌‌ می‌تواند محصولش را با یک قیمت خاص عرضه کند. نهادهای نظارتی نیز ممکن است گاهی نتوانند بر روی قیمت کالا و اصالت آن‌ها نظارت کافی داشته باشند. این عدم نظارت کافی باعث شده بسیاری از افراد جهت تامین مواد مورد نیاز خود به بورس کالا مراجعه کرده و در این بازار امن اقدام به خرید کالای مورد نظر خود کنند.

بورس کالای ایران دارای چند نوع بازار است که بازار فیزیکی، مشتقه، فرعی و مالی نامیده می‌شوند. این ۴ بازار زیر مجموعه بورس کالا، خودشان نیز دارای چندین زیرمجموعه هستند و در هر کدام از این بازارها محصولات و کالاهای خاص معامله می‌شود. به عنوان مثال در بازار مشتقه بورس کالا، قراردادهای آتی و اختیار معامله کالا و در بازار مالی بورس کالا نیز اوراق سلف موازی استاندارد، گواهی‌های سپرده کالایی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری کالایی مورد معامله قرار می‌گیرند.

صندوق کالایی یکی از انواع ابزارهای بازار بورس کالاست که افراد می‌توانند به جای خرید، فروش و نگهداری کالا در آن سرمایه‌گذاری کرده و هزینه کمتری را متحمل شوند. از جمله صندوق‌های کالایی مورد معامله در بازار مالی بورس کالا می‌توان به صندوق سرمایه گذاری طلا اشاره کرد. صندوق طلا صندوقی است که سرمایه‌گذاران آن به جای سرمایه‌گذاری در سکه طلا فیزیکی و به جان خریدن ریسک‌هایی نظیر تقلبی بودن، سرقت و…، در صندوق طلا سرمایه‌گذاری می‌کنند و انتظار بازدهی نزدیک به سکه طلا را از آن می‌توانند داشته باشند.

در مشخصات عرضه هایما S۷ آمده است: هر کد ملی (خریداران حقیقی) مجاز به ثبت سفارش بر روی یکی از کدهای عرضه شده درتاریخ عرضه و صرفا برای یک خودرو بوده و خریدار باید سن ۱۸ سال تمام را داشته و اشخاصی که پیش تر در عرضه‌های قبلی موفقبه خرید خودرو شدند امکان ثبت سفارش ندارند.

خریداران جهت ادامه مراحل خرید باید همزمان با تسویه مبلغ معامله در بورس (حداکثر تا پایان مهلت مجاز تسویه در بورس) با مراجعه به سایت esale.ikco.ir اقدام به ایجاد و تکمیل پروفایل شخصی کرده و در زمان مقرر که طی پیامک (تکمیل وجه هزینه‌های متعلقاتقانونی) اطلاع رسانی می‌شود علاوه بر انتخاب یکی از نمایندگی‌های مجاز بیمه‌گر مورد نظر خود را در سایت انتخاب و نسبت به واریز وجه هزینه‌های جانبی اقدام کنند. این هزینه‌ها شامل بیمه و شماره‌گذاری و هزینه ثابت جمعا به مبلغ ۴ میلیون و ۳۷۱ هزار و ۳۱۰تومان به علاوه ۱۳ درصد بابت مالیات و عوارض قانونی که براساس مبلغ معامله محاسبه و توسط خریدار باید پرداخت شود.

بدیهی است در صورت عدم واریز هزینه‌های فوق، حداکثر تا ۵ روز تقویمی پس از ارسال پیامک (تکمیل وجه متعلقات قانونی) به نسبت زمان تاخیر خریدار در واریز وجوه تکمیلی زمان تحویل خودرو تغییر خواهد کرد. امکان انتخاب رنگ مشکی آبنوس در زمان تکمیل وجه نیز وجود دارد.

بورس کالا همچنین طبق اعلام قبلی چهارشنبه ۳۰ آذر میزبان عرضه ۲۰۰۰ دستگاه خودرو شاهین نیز خواهد بود. قیمت پایه این خودروها ۳۰۴ میلیون تومان و درصد پیش پرداخت سفارش خرید ۵۰ درصد در نظر گرفته شده است. این خودروها ۲۵ اسفند به مشتریان تحویل می‌شود.

هیئت پذیرش بورس کالای ایران با پذیرش خودروی ریسپکت گروه بهمن، T۵ گروه صنعتی فردا، وانت کلوت از شرکت مکث موتور و کامیون کشنده سی‌اندسی (C&C) از شرکت آریا دیزل موتور موافقت کرد.

مدیریت پذیرش بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پذیرش خودروی سواری ریسپکت شرکت بهمن موتور، T5 گروه صنعتی اتومبیل‌سازی فردا، کامیون کشنده سی‌اندسی (C&C) شرکت آریا دیزل موتور و وانت کلوت شرکت مکث موتور پس از بررسی مدارک و مستندات در یکصد و چهل و ششمین جلسه هیئت پذیرش کالا و اوراق بهادار مبتنی بر کالا در تاریخ 8 آذر در بازار اصلی بورس کالا مورد تصویب قرار گرفته است.

شرکت بهمن موتور سالانه امکان تولید 3 هزار دستگاه از این خودرو را دارا می‌باشد و این شرکت قرار است حداقل 50 درصد تولید سالانه معادل یک‌هزار و 500 دستگاه را در بورس کالا عرضه کند.

گروه صنعتی اتومبیل‌سازی فردا سالانه امکان تولید 2 هزار دستگاه T5 را دارد و این شرکت متعهد شده است حداقل 60 درصد تولید سالانه معادل یک‌هزار و 200 دستگاه را در بورس کالا عرضه کند.

شرکت آریا دیزل موتور سالانه امکان تولید 703 دستگاه کامیون کشنده C&C را دارد و این شرکت متعهد شده است حداقل 50 درصد تولید سالانه معادل 350 دستگاه را در بورس کالا عرضه کند.

شرکت مکث موتور سالانه امکان تولید یک‌هزار و 319 هزار دستگاه وانت کلوت را دارد و این شرکت متعهد شده است حداقل 50 درصد تولید سالانه معادل 660 دستگاه را در بورس کالا عرضه کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه