یارانه معیشتی | جاماندگان یارانه معیشتی | ثبت نام یارانه معیشتی

یارانه معیشتی مهر ماه 600 هزار تومان شد؟ | استعلام رقم یارانه معیشتی هر خانوار+ لینک

در تغییرات جدید به حساب یک‌سری از دهک‌های کم‌درآمد جامعه ماهانه کمک‌هزینه‌ای باعنوان یارانه معیشتی واریز می‌شود.

یارانه معیشتی مهر ماه 600 هزار تومان شد؟ | استعلام رقم یارانه معیشتی هر خانوار+ لینک
کدخبر : 11215
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

​​یارانه معیشتی همان طرح حمایتی از  یارانه بنزین است که از  آبان ۹۸ با افزایش قیمت بنزین به حساب برخی از سرپرست خانوار واریز می شود.یارانه معیشتی را حدود شصت میلیون نفر دریافت می کنند. یارانه معیشتی دهم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود .میزان یارانه معیشتی به ازای هر نفر 55 هزار تومان است البته قرار بود از سال جدید مبلغ یارانه افزایش پیدا کند اما این امر اتفاق نیفتاده است. در ادامه به آخرین خبر از پرداخت یارانه معیشتی می پردازیم.

یارانه معیشتی

 ایرانی‌هایی که توانایی مالی دارند، مشمول این کمک هزینه نمی‌شوند. اما اگر کسی به حذف خود از این گروه معترض است، با ثبت‌نام در سامانه استعلام یارانه معیشتی می‌تواند وضعیت درخواست خود را پیگیری کند.

وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای متقاضیان دریافت یارانه معیشتی و به‌منظور پیگیری پرداخت این کمک‌هزینه توسط افراد جامانده، سامانه حمایت معیشتی را راه‌اندازی کرده است. در سال‌های اخیر در روند واریز یارانه‌ها تغییری اساسی ایجاد شد. به این صورت که بسیاری از خانواده‌ها که تا سقف مشخصی توانایی مالی داشتند، از فهرست دریافت‌کنندگان حذف شدند و در مقابل، دهک‌های پایین در فهرست کمک‌هزینه یارانه معیشتی قرار گرفتند. بسیاری از افراد در نتیجه این تغییرات، باوجود داشتن شرایط دریافت یارانه، به اشتباه از فهرست خط خورده‌اند. این افراد هم می‌توانند بعد از ثبت‌نام در سامانه استعلام یارانه معیشتی، اعتراض خود را نسبت این حذف پیگیری کنند.

بنابراین افرادی که در تغییرات پیش‌آمده احساس می‌کنند که به اشتباه در فهرست دهک کم‌درآمد قرار نگرفته‌اند، باید با ورود به این سامانه اعتراض خود را ثبت کنند تا در صورت اصلاح بتوانند یارانه بگیرند.

سامانه استعلام یارانه معیشتی پیش از هرچیز به قصد پیگیری جاماندگان ایجاد شده است تا همگی این افراد بتوانند در این سایت ثبت‌نام و وضعیت پرداخت این کمک‌هزینه دولتی را پیگیری کنند. بنابراین بیشتر افرادی که در سال ۹۸ در گروه یارانه‌بگیرها به هردلیلی قرار نگرفته‌اند، با کمک این سامانه می‌توانند مجدد درخواست دهند. حتی افرادی که مشول یارانه اصلی نیستند هم می‌توانند به‌منظور دریافت یارانه معیشتی به سراغ این سایت بروند. برای ثبت‌نام در سامانه به اطلاعاتی همچون شماره همراه، کد ملی سرپرست خانوار، کد ملی افراد خانواده، شماره حساب مختص واریز یارانه و… نیاز دارید. یادتان باشد که اگر خودتان سرپرست هستید و تنها زندگی می‌کنید، باید در فرم ثبت‌نام گزینه خانواده تک‌نفره را فعال کنید.

در زمان ثبت‌نام باید حساب مختص واریز یارانه اصلی را در قسمت مربوطه وارد کنید. حتی اگر در سال‌های گذشته یارانه شما قطع شده است و دیگر پولی از طریق این حساب دریافت نمی‌کنید هم برای تکمیل فرم ثبت درخواست یارانه معیشتی، به این شماره حساب قدیمی نیاز دارید.

استعلام یارانه با کد ملی چگونه انجام می‌شود؟

باتوجه به این‌که بسیاری از افراد مشول یارانه نشده‌اند یا نظم پرداختی آن‌ها دچار مشکل شده است، سامانه‌ای تلفنی برای استعلام وضعیت پرداخت یارانه راه‌اندازی شده است. متقاضیان برای پیگیری باید با شماره گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرند و بعد شماره تماس و کد ملی سرپرست خانوار را وارد کنند. همچنین شماره تماس ۰۲۱۶۳۶۹ یکی از راه‌های ارتباطی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که از طریق اپراتور افراد را راهنمایی می‌کند.

سوالات متداول

۱ـ یارانه معیشتی چیست؟

دولت در کنار یارانه اصلی، به حساب بعضی از افراد کم‌درآمد جامعه مبلغی به‌عنوان یارانه حمایتی معیشتی واریز می‌کند.

۲ـ چگونه باید در سامانه استعلام یارانه معیشتی ثبت‌نام کرد؟

با داشتن اطلاعاتی همچون شماره همراه، کد ملی سرپرست خانوار، کد ملی افراد خانواده، شماره حساب مختص واریز یارانه و… وارد سایت سامانه حمایت معیشتی شوید و فرم ثبت‌نام را تکمیل کنید.

۳ـ استعلام یارانه معیشتی با کد ملی چگونه است؟

برای استعلام باید با شماره گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرید و سپس شماره تماس و کد ملی سرپرست خانوار را وارد کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه