آخرین اخبار اقتصادی؛

قیمت مرغ در بازار: مرغ ۱۰۰ هزار تومانی؛ شایعه یا واقعیت؟!

خبرهایی مبنی بر رسیدن قیمت مرغ تا ۱۰۰ هزار تومان، شایعه است. تا دولت جدید مستقر و تکلیف ارز ۴۲۰۰ تومانی معلوم نشود هیچ پیش‌بینی‌ای برای قیمت مرغ نمی‌شود انجام داد.

قیمت مرغ در بازار: مرغ ۱۰۰ هزار تومانی؛ شایعه یا واقعیت؟!
کدخبر : 2310
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

در ماه‌های گذشته نوسان قیمت و کمبود مرغ در بازار باعث مشکلات بسیار گسترده‌ای در کشور شده است. و حالا زمزمه‌هایی مبنی بر رسیدن قیمت مرغ تا ۱۰۰ هزارتومان هم به گوش می‌رسد. 

محمد یوسفی، رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: «خبرهایی مبنی بر رسیدن قیمت مرغ به ۱۰۰ هزار تومان شایعه است. تا دولت جدید مستقر و تکلیف ارز ۴۲۰۰ تومانی معلوم نشود هیچ پیش بینی ای برای قیمت مرغ نمی‌شود انجام داد. باید مجددا مسئولین ستاد تنظیم بازار مشغول به کار شوند و قیمت تمام شده مرغ را بر اساس مولفه‌هایی که وجود دارد محاسبه کنند. ما امیدواریم تا مستقر شدن دولت جدید تکلیف این مسائل مشخص شود. در حال حاضر تمامی حرف ها چیزی جز شایعه نیست و قیمت مرغ فقط در سالن مرغداری ها تعیین می‌شود».

او در ادامه افزود: «پیش بینی قیمت مرغ در ما‌ه های آینده بستگی به قیمت ارز و واردات مرغ بر اساس هرکدام از ارزها دارد. ما اگر ۱۴۰ میلیون جوجه ریزی کنیم چه کسی تضمین می‌کند که دانه‌هایشان را تامین کند. این‌ها یک سری فاکتورها است که باید بر اساس آن صحبت  و قیمت مرغ را پیش بینی کنند».

توصیه‌ای به دولت جدید

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: «توصیه من به دولت جدید این است که مسیر قیمت‌گذاری مرغ را هموار سازد. قیمت مرغ را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند و حتما باید از نظر کارشناسان و پیشکسوتان صنعت مرغ استفاده کنند. همچنین باید مشخص کنند که  اگر به طور مثال مصرف سرانه ۳۰ کیلو است بر اساس آن اساس برنامه ریزی کنند. من متاسفم که یک جانبه نگری در مسئولین دولتی است و هرروز شاهد نوسان قیمت مرغ و همچنین بی برنامگی در توزیع هستیم».

وی در ادامه خاطرنشان کرد: «قیمتی که الان برای مرغ تعیین شده، مرغ زنده ۱۸ هزار تومان است و قیمت برای مصرف‌کننده هم ۲۴ هزار و نهصد تومان است ولی در صورتی این قیمت است که نهاده‌هایی  را که به مرغدار تحویل می‌دهند همان قیمت‌های مصوب باشد. مرغ ابتدا  باید دانه بخورد که ورنش به ۲ کیلو و پانصد گرم برسد تا روانه کشتارگاه شود مرغی که دانه نخورد وزنش زیاد نمی‌شود در نتیجه در بازار کمبود به وجود می‌آید».

محمد یوسفی در صحبت‌های پایانی خود گفت: «ما شنیده‌ایم که قیمت مرغ در برخی نقاط شهر و یا سایر استان‌ها به کیلویی ۳۵ هزار تومان هم رسیده است. این اتاق به هیچ وجه نباید رخ دهد. پیشنهاد ما این است که دولت برخی مسئولیت‌هایش را رها کند و با تشکل‌ها و برنامه هایی که در جهاد کشاورزی انجام می‌شود همکاری کند. همچنین اختیارات بیشتری در اختیار مرغداران قرار بگیرد تا بتوانند مرغ را تولید کنند و در اختیار مردم قرار دهند».

منبع: گسترش نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه