قیمت سکه و طلا امروز | سکه و طلا امروز در بازار

فوری / واکنش قیمت سکه و طلا به اخبار مذاکرات | قیمت سکه و طلا کاهش می یابد؟

کشتی آرا، نائب رئیس اتحادیه طلافروشان اخبار مثبت اقتصادی در ارتباط با بحث مذاکرات منجر به کاهش نرخ ازر و در نهایت کاهش قیمت طلا و سکه شد.

فوری / واکنش قیمت سکه و طلا به اخبار مذاکرات |  قیمت سکه و طلا کاهش می یابد؟
کدخبر : 3227
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت سکه و طلا در بازار با نوسان شدید رو به رو است. قیمت سکه و طلا در بازار از عوامل مختلفی تاثیر می‌پذیرد. قیمت سکه و طلا در هفته گذشته وارد کانال سیزده میلیون تومان شد و رکورد جدید ثبت کرد. قیمت سکه و طلا شدیدا متاثر از نرخ ارز است. قیمت سکه و طلا همچنین تحت تاثیر اخبار سیاسی و اقتصادی روز نیز قرار می‌گیرد.

آخرین اخبار درباره قیمت سکه و طلا را در سایت پیشنهاد ویژه بخوانید.

قیمت سکه و طلا

در معاملات، ارز با نوسانات افزایشی همراه بود اما نسبتا ثبات پیدا کرده در نتیجه در بازار طلا هم به ثبات حداقلی خواهیم رسید.

قیمت انواع سکه و طلا نسبت به روزهای گذشته روند کاهشی داشته است.

افزایش نرخ طلا در هفته گذشته رکورد جدیدی ثبت کرد، که در ۱۴ ماه گذشته بی‌سابقه بود.

میل به سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه حدود یکسال است که به علت ثبات در بازار کاهش یافته است.

قیمت سکه و طلا

در هفته گذشته، تقاضا برای خرید مصنوعات طلا بیشتر شده است. با افزایش میزان تقاضا برای خرید طلا دو مساله وجود دارد. یا فروشندگان از آینده مذاکرات باخبر هستند و همین مساله تقاضا را برای طلا افزایش داده یا ثبات قیمت طلا باعث دلگرمی بیشتر مردم برای خرید طلا شده است. حال آیا آینده مذاکرات تاثیری در قیمت طلا دارد؟

فروشندگان طلا می‌گویند آینده مذاکرات در قیمت دلار بی‌تاثیر نیست؛ بنابراین با توجه به اینکه قیمت طلا در بازار ایران براساس سه مولفه از جمله قیمت دلار، قیمت انس جهانی طلا و میزان تقاضا تعیین می‎‌شود، بنابراین نقش مذاکرات در قیمت طلا در بازار ایران پررنگ است.

با این حال نایب رئیس دوم اتحادیه طلا می‌گوید: به دلیل شروع دور دوم مذاکرات در هفته آینده پیش‌بینی قیمت طلا سخت شده است. چرا که عوامل متعددی در قیمت طلا نقش دارد که در این وضعیت پیش‌بینی قیمت طلا و سکه را برای فعالان این بازار سخت می‌کند.

محمد کشتی‌آرای توضیح داد: در این هفته تقاضا برای خرید طلا معادل بود. یعنی بازار از رکود خارج شده و تقاضا روال عادی را طی کرده است.

قیمت سکه و طلا

او ادامه داد: اگر چه در گذشته تقاضا برای خرید طلای آب شده و سکه پر رنگ بود، اما حالا رونق به بازار مصنوعات طلا برگشته و خرید طلا‌های ساخته شده بیشتر شده است. براساس این گزارش T گویا مذاکرات پیش‌بینی آینده طلا را سخت‌تر از گذشته کرده است.

روز چهارشنبه (۱۷ آذر ۱۴۰۰) قیمت انس جهانی طلا روند کاهشی داشت و با قیمت یک هزار و ۷۸۳ دلار معامله شده است.طلا نیز در این روز به قیمت یک میلیون و ۳۹۵ هزار تومان فروخته شد. سکه هم به ۱۳ میلیون و ۱۲۷ هزار تومان رسیده بود.

پیش‌تر مسعود ضرابی، رئیس اتحادیه طلای کرج گفته بود: «در هفته سوم آذر قیمت طلا نوسان شدیدی ندارد. چنانچه آینده مذاکرات همچنان مبهم باشد، امکان دارد طلا اندکی گران شود.»

نکات لازم برای خرید سکه

– پیش از خرید سکه حتماً از منابع مختلفی که بورس خرید و فروش سکه هستند قیمت سکه را جویا شوید. به این خاطر که برخی از فروشنده‌های بی‌انصاف از عدم آگاهی خریدار از وضعیت بازار سوءاستفاده می‌کنند و قیمت‌های بالاتری را پیشنهاد می‌دهند.

–  در زمان خرید سکه حتماً باید توجه کنید که سکه ضرب شده‌ی سال ۱۳۸۶ باشد. به این خاطر که معمولاً بازار این سکه‌ها از رونق بیشتری برخوردار است و این باعث می‌شود تا راحت‌تر به فروش برسند.

– سکه‌ی طلا را حتماً از واحدهایی خریداری کنید که دارای جواز فروش سکه هستند.

– حتماً سکه‌ی وکیوم شده بخرید. توجه داشته باشید که مدل‌های وکیوم شده باید برچسب هولوگرام داشته باشند. اگر این برچسب را نداشته باشد، نمی‌توانید تشخیص دهید که سکه اصل است یا تقلبی. همچنین حواستان باشد که آدرس و مشخصات روی وکیوم سکه با مشخصات مغازه یکی باشد. چون برای سکه فاکتور صادر نمی‌کنند. این امر کمک می‌کند تا شما از معتبر بودن سکه خیالتان راحت باشد.

قیمت سکه و طلا

– بهتر است سکه‌ی بانکی بخرید. سکه بانکی به سکه‌ای گفته می‌شود که در ضرابخانه‌ی بانک مرکزی ضرب شده است. روی وکیوم سکه‌های بانکی باید جمله‌ی «سکه بانکی تضمین‌شده» نوشته شده باشد. همچنین باید هولوگرام اتحادیه‌ی طلا و جواهر تهران را هم داشته باشد.

– سکه‌های تاریخی مثل سکه‌های پهلوی به هیچ عنوان مناسب سرمایه‌گذاری نیستند. چون بیشتر جنبه‌ی کلکسیونی دارند و به راحتی خرید و فروش نمی‌شوند.

توجه داشته باشید که سکه‌های طرح قدیم هم دیگر در بازار طرفدار ندارند و به ندرت خرید و فروش می‌شوند. بنابراین این سکه‌ها سوددهی خوبی ندارند و برای سرمایه‌گذاری اصلاً گزینه‌ی مناسبی به‌شمار نمی‌آیند.

نکات امنیتی خرید سکه

– برای کسب اطمینان از اعتبار و اصالت سکه توصیه می‌کنیم آن را فقط از واحدهایی بخرید که «جواز سکه‌فروشی و هولوگرام اتحادیه» دارند. به طور مثال، در شهر تهران چهارراه استانبول و سبزه‌میدان از مراکز عمده‌ی خرید سکه هستند. وقتی از مراکز معتبر خرید می‌کنید، سکه دارای هولوگرام است. هولوگرام‌های طلایی رنگ روی سکه هم دارای کد شامد است. در ضمن، نام مکانی که شما سکه را از آن خریداری می‌کنید روی آن ثبت شده است. یعنی شما علاوه‌بر اینکه می‌دانید را از کجا خریده‌اید، از اصل بودن آن هم مطمئن می‌شوید.

– توجه داشته باشید که عیار سکه‌های بانکی و غیر بانکی با هم فرق دارد. معمولاً بانک با توجه به اعتبار خود اقدام به کم کردن عیار نمی‌کند. اما این در حالی‌است که ممکن است به خاطر طمع افراد سودجو، عیار سکه‌های غیر بانکی از عیار سکه‌های بانکی کمتر باشد.

نکات خرید سکه برای تشخیص سکه تقلبی

فاصله‌ی حاشیه‌ی کنگره‌ها و میزان حاشیه باید در طرفین سکه یکسان باشد و اگر یکسان نبود احتمالاً سکه شما غیر بانکی است.

– برای اینکه کلاه سرتان نرود حتماً سعی کنید سکه‌ها را به‌صورت وکیوم شده (پرس شده در کارت) خریداری کنید. توجه هم داشته باشید که روی پلمپ سکه، علاوه بر نام و نشانی فروشنده، باید عباراتی همچون (تضمین بانکی) یا مجوز اتحادیه هم وجود داشته باشد.

 

قیمت سکه و طلا

– نام و نشانی روی سکه باید مطابق مغازه‌ای باشد که از آن سکه می‌خرید. در غیر این صورت باید توجه کنید که از مغازه‌های معتبر سکه بخرید.

– برای تشخیص سکه‌های تقلبی که بانک مرکزی آن‌ها را ضرب نکرده بهتر است به نا‌همواری‌های پشت و روی سکه توجه کنید. البته گاهی عیار کم طلای آن هم قابل تشخیص است.

خیلی به تخفیف‌های کوچک و بزرگ مغازه‌هایی که زیر نظر اتحادیه نیستند توجه نکنید. چون ممکن است سکه‌های غیر بانکی یا حتی سکه‌های تقلبی عرضه کنند. آن وقت است که پس از خرید دستتان به جای بند نخواهد بود. چون اگر مغازه تحت نظر اتحادیه نباشد، شما هیچ راهی برای پیگیری شکایت نخواهید داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه