افزایش باور نکردنی قیمت نقره در 11 سال اخیر | نقره از طلا پیشی می‌گیرد؟!

قیمت نقره به بیش از 30 دلار در هر اونس رسیده و تحلیلگران معتقدند که این روند صعودی تازه آغاز شده است.

افزایش باور نکردنی قیمت نقره در 11 سال اخیر | نقره از طلا پیشی می‌گیرد؟!
کدخبر : 25986
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت نقره به بیش از 30 دلار در هر اونس رسیده و تحلیلگران معتقدند که این روند صعودی تازه آغاز شده است. افزایش قیمت نقره نسبت به طلا چشمگیرتر بوده و این فلز گران‌بها به بالاترین سطح خود در 11 سال گذشته رسیده است. برخی تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که نقره می‌تواند به زودی به بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی 50 دلار برسد.

پس از شروع نسبتاً آرام قیمت‌ها در سه‌ماهه اول 2024، نقره حرکت خود را آغاز کرده و با معامله در بالاترین سطح 11 سال گذشته، به طور قابل توجهی از طلا پیشی گرفته است.

بر اساس گزارشی از کیتکونیوز، در آستانه آخر هفته، قیمت نقره به بیش از 30 دلار در هر اونس رسیده است. قراردادهای آتی نقره برای ماه جولای آخرین بار با قیمت 30.74 دلار در هر اونس معامله شدند که تقریباً 3٪ افزایش در روز داشته است. در مقایسه، طلا با قیمت 2406.20 دلار معامله می‌شود که در روز 0.88٪ افزایش داشته است. افزایش قیمت نقره باعث شده نسبت طلا به نقره به زیر 80 واحد برسد و در پایین‌ترین سطح خود از ماه آگوست معامله شود. به گفته برخی تحلیلگران، نقره تازه شروع به کار کرده است زیرا این فلز گران‌بها دارای حرکت قوی است.

قیمت نقره

از سوی دیگر بازار نقره بیش از حد گرم به نظر نمی‌رسد، زیرا تنها اکنون وارد محدوده خرید بیش از حد در شاخص RSI در بازه‌های زمانی روزانه شده است. الکس کوپتسیکویچ، تحلیلگر ارشد بازار فارکس، در یادداشتی در روز جمعه گفت که هدف کوتاه‌مدت او برای نقره 33 دلار در هر اونس است؛ اما اضافه کرد که این فلز گران‌بها می‌تواند حرکت جدی به سمت بالاترین سطح تاریخی خود یعنی 50 دلار داشته باشد. "روندهای بلندمدت نیز به نفع خریداران است. در دو سال گذشته، خریداران توانسته‌اند به سرعت قیمت را پس از کاهش به زیر میانگین متحرک 200 هفته‌ای به سمت بالا بازگردانند. امسال، قیمت با موفقیت از محدوده میانگین متحرک فاصله می‌گیرد، اما ممکن است خشن‌ترین بخش افزایش هنوز در پیش باشد." او گفت، "نقره ممکن است آماده باشد تا جهش رشد خود را که در سال 2010-2011 نشان داد، تکرار کند."

قیمت نقره

در مصاحبه اخیر با کیتکو نیوز، میشل اشنایدر، مدیر آموزش و پژوهش معاملات در MarketGauge (شرکتی فعال در زمینه سنجش بازارها)، گفت که ارزش نقره آن را جذاب‌تر از طلا می‌کند. او افزود که نقره تمایل دارد در یک محیط تورمی بالاتر عملکرد بهتری داشته باشد. با اینکه شاخص قیمت مصرف‌کننده هسته‌ای آوریل، که قیمت‌های ناپایدار غذا و انرژی را حذف می‌کند، اولین کاهش خود را در شش ماه گذشته تجربه کرد، این شاخص همچنان در سطح 3.6٪ باقی مانده است. در حالی که برخی اقتصاددانان از کاهش فشارهای قیمت مصرف‌کننده جشن می‌گیرند، آنها هنوز به تورم در جاهای اشتباهی نگاه می‌کنند. او توضیح داد که افزایش عدم قطعیت‌های ژئوپلیتیکی و فشار مجدد برای داخلی‌سازی تولید در ایالات متحده، قیمت‌ها را بالا خواهد برد و دلار آمریکا را تضعیف خواهد کرد. "این حرکت در نقره به ما می‌گوید که شکاف‌هایی در اقتصاد وجود دارد، اما ما نمی‌دانیم این شکاف‌ها چگونه خود را نشان خواهند داد. آیا این منجر به بحران بدهی خواهد شد؟ آیا فدرال رزرو مجبور به کاهش نرخ‌ها خواهد شد؟ به هر حال، ما باید انتظار تورم بالاتری را داشته باشیم." سطح 30 دلار نمایانگر یک نقطه مقاومت مهم برای نقره است. "اگر نقره قرار است 29 را نگه دارد و از 30 عبور کند، هیچ دلیلی نمی‌بینم که نتوانیم به 35 و نهایتاً 40 برسیم. با این حال، همه تحلیلگران معتقد نیستند که نقره به عنوان یک فلز پولی رونق دارد."

قیمت نقره

در یک اظهار نظر به کیتکو نیوز، جولیا خاندوشکو، مدیرعامل کارگزار اروپایی Mind Money، گفت که او این حرکت در نقره را بازتابی از حرکت کلی صعودی در بازارهای کالا می‌داند. رالی نقره همزمان با افزایش قیمت‌های مس به بالاترین سطح خود یعنی بیش از 5 دلار در هر پوند است. "امروز، همه فلزات، از جمله نقره، به یک دلیل ساده (احساس احتیاط در مورد رشد اقتصادی جهانی) در حال رشد هستند. اگر به نمودارهای کالا نگاه کنیم، می‌بینیم که آنها دارای روند قیمت چرخه‌ای هستند. (زمانی که یک رکود اقتصادی وجود دارد، آنها ارزان هستند؛ زمانی که اقتصاد در حال بازیابی است، قیمت آنها افزایش می‌یابد.)" خاندوشکو افزود که او طلا را به عنوان یک هج پولی و پناهگاه امن ترجیح می‌دهد.

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو، اشاره کرد که این شکست می‌تواند منجر به قیمت‌های پایدارتر بالاتر شود همانطور که قیمت‌های پلاتین نیز در حال افزایش است. "در نهایت، ما یک رالی داریم که با تمام توان در حال حرکت است. نسبت طلا به نقره خیلی از میانگین بلندمدت خود فاصله ندارد، بنابراین قدرت نقره می‌تواند به معنای قدرت کلی فلزات گران‌بها باشد."

در بازار  قیمت‌ها در سه‌ماهه اول 2024، نقره حرکت خود را آغاز کرده و با معامله در بالاترین سطح 11 سال گذشته، به طور قابل توجهی از طلا پیشی گرفته است./ خبرگزاری اکو ایران

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه