عکس جدید پیمان معادی در کنار همسرش + بیوگرافی

پیمان معادی درکنار همسرش فرانک قوانلو تصویری منتشر کرد.

عکس جدید پیمان معادی در کنار همسرش + بیوگرافی
کدخبر : 25397
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 پیمان معادی کارگردان، بازیگر و فیلمنامه نویس ایرانی در تاریخ ۹ تیرماه ۱۳۴۶ در نیویورک متولد شد. حاصل ازدواج پیمان معادی و همسرش، دو فرزند به اسم های باران و رایان است.

پیمان معادی

زندگی شخصی و خانواده پیمان معادی

پیمان معادی کارگردان، بازیگر و فیلمنامه نویس ایرانی در تاریخ 9 تیرماه 1346 در نیویورک متولد شد برای همین برخی اصالت پیمان معادی را ایرانی آمریکایی میدانند. پیمان معادی عضو یک خانواده پنج نفره است و یک برادر بزرگتر و یک خواهر کوچک تر از خود دارد.

پدر و مادر پیمان معادی هر دو ایرانی هستند؛ حسن معادی پدر پیمان معادی به همراه خانواده ساکن آمریکا بود ولی بعد از تولد پیمان و در سن 5-6 سالگی آقای بازیگر به ایران بازگشتند. درمورد اصالت پدر پیمان معادی توضیح و اطلاعات موثقی وجود ندارد.

برای پاسخ به سوال مادر پیمان معادی کیست، اطلاعاتی منتشر نشده است و با اطمینان نمیتوان گفت که مشخصات و شغل او چیست.

ازدواج و همسر پیمان معادی

پیمان معادی

پیمان معادی متاهل بوده و سالها پیش با فرانک قوانلو ازدواج کرده است. موضوعات مختلفی درباره وی با عنوان بیوگرافی فرانک قوانلو همسر پیمان معادی و یا همسر پیمان معادی کیست توسط شما مخاطبان جستجو شده است که بدلیل محدودیت اطلاعات منتشر شده درباره همسر آقای بازیگر، امکان پاسخگویی به آنها وجود ندارد.

فرزندان پیمان معادی

حاصل ازدواج پیمان معادی و همسرش فرانک، دو فرزند به اسم های باران و رایان است.

شغل دوم پیمان معادی

پیمان معادی بازیگر، فیلنامه نویس و کارگردان محبوب سینمای ایران، علاوه بر شغل اصلی خود در عرصه سینما، یک گالری ساعت دارد.

همبازی شدن پیمان معادی با دخترش باران

پیمان معادی با دخترش باران در نمایش "در انتظار گودو" به کارگردانی همایون غنی زاده همبازی شد که دختر پیمان معادی نقش پسر بچه این نمایش را ایفا کرد.

دختر پیمان معادی در زخم کاری ؟!

برخلاف شایعات منتشر شده، دختر پیمان معادی در زخم کاری حضور نداشته و نقشی را ایفا نکرده است.

از نویسندگی تا بازیگری پیمان معادی

پیمان معادی

پیمان معادی کارش را با نوشتن فیلمنامه آغاز کرد. اولین تجربه وی نوشتن فیلمنامه فیلم آواز قو در سال 1379 بود او همچنان می نوشت تا اینکه با اصغر فرهادی آشنا شد، این آشنایی که ابتدا برای نوشتن فیلمنامه بود با پیشنهاد بازیگری از طرف اصغر فرهادی، پیمان را وارد گود بایگری در فیلم درباره الی کرد. این هنرمند در سالهای ابتدایی فعالیتش نویسندگی فیلم هایی چون آواز قو، عطش، کما، کافه ستاره، شام عروسی و ماتیک و...را برعهده داشت.

اولین کارگردانی پیمان معادی

برف روی کاج ها در سال 1390 نیز اولین فیلمی بود که وی کارگردانی کرد. برف روی کاج ها با نویسندگی و کارگردانی پیمان معادی در سی امین دوره جشنواره فجر به نمایش درآمد و سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را برایش به ارمغان آورد. بمب یک عاشقانه دومین فیلم بلند سینمایی پیمان معادی است که سال 96 ساخته شد و جوایز مختلفی را برای پیمان معادی به ارمغان آورد.

برنده خرس نقره ای

پیمان معادی

بعد از تجربه موفق همکاری با اصغر فرهادی در فیلم درباره الی، پیمان معادی در فیلم جدایی نادر از سیمین بار دیگر با اصغر فرهادی همکاری کرد و یکی از ماندگارترین نقش های کارنامه هنری اش را تجربه کرد. بازی در نقش نادر خرس نقره ای بهترین بازیگر مرد را از جشنواره برلین برای پیمان معادی به ارمغان آورد و این فیلم برنده اسکار و گلدن گلوب 2012 شد.

برنده سیمرغ بلورین

برنده سیمرغ بلورین سی امین جشنواره فیلم فجر، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران برای فیلم برف روی کاج ها به کارگردانی خودش است.

جایزه صدا و وجدان حقیقت

مرکز عمومی امور مسلمانان هالیوود (MPAC) پس از اکران فیلم کمپ ایکس ری از پیمان معادی با اهدای جایزه صدا و وجدان حقیقت تقدیر کرد در قسمتی از این نامه برای این بازیگر نوشت :

ما این افتخار را داریم از شما به عنوان مسلمانی که با بازی در فیلم «کمپ ایکس ری» فضای مناسبی را برای اعتراض به رفتارهای ضدبشری نسبت به یک مسلمان زندانی شده، رقم زدید، یاد کنیم.

فیلم های پیمان معادی و شهاب حسینی

"درباره الی" اولین فیلم مشترک معادی و حسینی به نویسندگی و کارگردانی "اصغر فرهادی" بود که توانست افتخارات داخلی خوبی را هم برای آن به همراه بیاورد، در این فیلم معادی برای اولین بار به سینمای ایران معرفی شد. دومین همکاری مشترک معادی و حسینی باز هم به اثری از اصغر فرهادی ختم شد"جدایی نادر از سیمین" معادی و حسینی برای این فیلم جایزه خرس نقره‌ای جشنواره فیلم برلین را از آن خود کردند و شهاب حسینی به خاطر بازی در این کار دیپلم افتخار جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد.

پیمان معادی

پیمان معادی در فیلم و سریال های مختلفی ایفای نقش نموده است که تنها منوط به فیلم های ایرانی نیست بلکه، پیمان معادی در فیلم های خارجی اردوگاه اشعه‌ی ایکس (Camp X-Ray)، آخرین شوالیه ها، دشمن، 13 ساعت:سربازان مخفی بنغازی، شش زیرزمینی، اسب‌های پنجره‌ای:مکاشفهٔ رزی مینگ در اشعار فارسی، آن شب، دشمن و... نیز حضور داشته است. در ادامه به معرفی فیلم های شاخص پیمان معادی می پردازیم.

پیمان معادی در افعی تهران

پیمان معادی ستاره مطرح سینما اولین تجربه خود در شبکه نمایش خانگی را با بازی در سریال افعی تهران در نقش آرمان بیانی به دست آورد. داستان «افعی تهران» درباره منتقدی به اسم آرمان بیانی است که میان سینماگران و اهالی تئاتر شناخته شده اما با وجود علاقه‌ای که به فیلمسازی دارد، تا پنجاه سالگی موفق به ساخت هیچ فیلمی نشده است. این سریال نوشته پیمان معادی است که بازیگرانی چون سحر دولتشاهی، آزاده صمدی و بهادر مالکی در آن ایفای نقش نموده اند./نمناک

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه