اخبار روز | اخبار جدید | اخبار سلامت

این جوری مسواک بزن تا دندون هات برق بزنه! | چند روش کاربردی برای رفع زردی و بوی بد دهان

تیره شدن رنگ دندان مشکلی است که تقریبا همه ما با آن درگیر هستیم و دنبال راه حلی برای سفید کردن دندان هستیم، در این مقاله قرار است چند روش ساده و خانگی برای رفع این مشکل بخوانیم

این جوری مسواک بزن تا دندون هات برق بزنه! | چند روش کاربردی برای رفع زردی و بوی بد دهان
کدخبر : 25249
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

تیره شدن رنگ دندان مشکلی است که تقریبا همه ما با آن درگیر هستیم و دنبال راه حلی برای سفید کردن دندان هستیم. اما چه راه ساده و ارزانی برای سفید کردن دندان ها وجود دارد؟ در این مقاله روش سفید کردن دندان با زردچوبه را آموزش می دهیم.

به چندین روش می‌توانید، زردچوبه را برای سفید کردن دندان مورد استفاده قرار دهید، البته در پایان این کار، مسواکتان زرد خواهد شد:

۱- دندانتان را با پودر زردچوبه مانند خمیر دندان عادی مسواک کنید. بگذارید حداقل ۵ دقیقه بر روی دندان‌ها و لثه‌هایتان بماند. دهانتان را بشویید و این بار با خمیردندان، دندان‌هایتان را مسواک کنید.

۲- روش دیگر، درست کردن خمیردندان زردچوبه است. ترکیب ساده ای که متشکل از ¼ قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه و ۱/۸ قاشق چای‌خوری روغن نارگیل است. حواستان باشد که از مواد طبیعی و مرغوب استفاده کنید. روغن نارگیل نیز فواید بسیاری بر سلامت دهان دارد.

خمیردندان

در دستورالعملی آمده است که باید به ازای دو واحد زردچوبه در این ترکیب، یک واحد روغن نارگیل و یک واحد جوش شیرین اضافه کنیم. ترکیب باید قوام خمیری داشته باشد. سپس خمیر را بر رو مسواک بزنید و دندانتان را مسواک کنید.

اگر در مورد مواد اولیه مطالعه کنید، می‌توانید علت استفاده از زردچوبه را بفهمید. ویژگی مشترکش با جوش شیرین در خصوصیات سایشی آنهاست. مطابق دستورالعمل، جوش شیرین در ترکیب وجود دارد. کسانی که از جوش شیرین در نظافت استفاده کرده‌اند، با خصوصیت سایشی آن آشنا هستند.

استفاده از زردچوبه در سفید کردن دندان، خطرات بسیار کمی دارد. البته پیش از استفاده، مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید. پیشنهاد می‌شود که بیش از یک بار در روز از زردچوبه در سفید کردن دندان استفاده نکنید. البته این موضوع، در مورد خمیردندان‌های زردچوبه خانگی و پودر خالص زردچوبه صدق می‌کند.

محصولات تبلیغاتی حاوی زردچوبه با توجه به میزان زرچوبه موجود در آنها می‌توانند گزینه مناسبی باشند. مقادیر زردچوبه در این محصولات می‌تواند متفاوت باشند. اگرچه در هیچ مطالعه‌ای هنوز به اثبات نرسیده‌است، اما زردچوبه، داروی قابض است. در نتیجه می‌تواند بر مینای دندان و سلامت آن تأثیر بگذارد، البته خطرات آن بسیار کم است.

زرچوبه جایگزین درمان‌های زیبایی سفید کردن دندان نیست. هم‌چنین هرگز نباید جایگزین مراجعه به دندانپزشک یا مراقبت‌های دهانی معمول شود. اگرچه این مورد خطری برای سلامتی ندارد ولی زردچوبه به راحتی می‌تواند بر روی وسایل لکه برجای بگذارد. زمانی که از پودر گیاه استفاده می‌کنید، احتیاط کنید که لباس‌ها و وسایلتان لکه‌دار نشوند.

بعد از استفاده، دستان  را کامل بشویید. البته با وجود شست و شو، ممکن است دستان برای مدتی رنگی بماند.

یک دندانپزشک گفت: مردم برای حفظ سلامت دندان‌های خود تعداد مصارف کربوهیدرات را محدود کنند چراکه به ازای هربار مصرف آن محیط دهان اسیدی شده و دندان‌ها در معرض پوسیدگی قرار می‌گیرد.

تلخی دهان

علت بوی بد دهان چیست؟

 محمدرضا باستان درباره مراقبت‌های لازم برای بهداشت دهان و دندان اظهار کرد: در ایام نوروز میزان مصرف شیرینی و شکلات افزایش یافته و ماه مبارک رمضان نیز شیرینی‌های مخصوص خود مانند زولبیا و بامیه را داشته و همزمان شدن مصرف این شیرینی‌جات می‌تواند روند پوسیدگی دندان‌ها را تسریع کند بنابراین نیاز است مردم برای حفظ سلامت دندان‌های خود تعداد مصارف کربوهیدرات را محدود کنند چراکه به ازای هربار مصرف آن محیط دهان اسیدی شده و دندان‌ها در معرض پوسیدگی قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر استفاده از دهان‌شویه فلوراید افزود: این دهان‌شویه‌ها جایگزینی برای مسواک یا نخ دندان نیستند و از طریق کمک به جذب فلوراید در ساختار دندان می‌تواند باعث مقاوم‌تر شدن دندان‌ها در برابر پوسیدگی شود و این دهان‌شویه‌ها با توجه به غلظت فلوراید در آن‌ها نحوه مصرفشان به صورت روزانه یا هفتگی است و بعد از مسواک و نخ دندان قبل از خواب در افراد بالای ۶ سال باید مورد استفاده قرار گیرد.

علت بوی بد دهان چیست؟

دندان

علت بوی بد دهان و دلایل عجیب آن

باستان با بیان اینکه پیشگیری از پیشرفت پوسیدگی و مراجعه به‌موقع برای ویزیت دندان‌ها باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها شده و تجربه بهتری از دندانپزشکی را برای اشخاص رقم می‌زند، اضافه کرد: تعدادی از مردم تصور می‌کنند کاربرد نخ دندان محدود به برداشت باقیمانده‌های غذا از فضای بین دندانی است در حالیکه تنها کاربرد نخ دندان این موضوع نیست و به طور معمول در محیط دندان میکروب‌هایی وجود دارد که با گذشت زمان روی سطح دندان داربستی را تشکیل می‌دهند و فرآیند پوسیدگی را آغاز می‌کنند و تنها با استفاده از مسواک میکروب‌های سطحی حذف می‌شوند و مسواک دسترسی به فضای بین دندانی ندارد بنابراین با استفاده از نخ دندان میکروب‌ها از این فضا پاک می‌شوند و مردم باید به طور روزانه از آن استفاده کنند.

این دندانپزشک بیان کرد: سوال اکثر مردم این است که برای حفظ سلامت و نگهداری بهتر از دندان‌های خود از چه نوع مارک مسواک و خمیردندانی استفاده کنند در حالیکه این موضوع اولویت پایین‌تری داشته و نکته اصلی در رعایت بهداشت دهان و دندان و استفاده درست و منظم از مسواک یا خمیر دندان بوده و بهتر است مسواک دارای براش‌های نرم و خمیردندان حاوی فلوراید باشد.

وی با بیان اینکه مردم باید بعد از صبحانه و شب‌ها قبل از خواب از مسواک استفاده کنند، گفت: بوی دهان می‌تواند ناشی از ریشه‌های باقیمانده در دهان، عفونت‌های دندانی، باقیمانده غذا بین پرز‌های زبان، وجود جرم روی سطح دندان و عفونت‌های قارچی باشد که برای رفع آن باید بهداشت دندانی را رعایت کرده و به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کنند.

رفع بوی بد دهن در 2 دقیقه!

یکی از روش های درمان بوی بد دهان، استفاده از عرق نعنا، بارهنگ و عسل است. یک قاشق بارهنگ داخل یک استکان عرق نعنا بذارید و بگذارید 20 دقیقه بجوشد و بعد از اینکه ولرم شد یک قاشق هم داخل آن عسل بریزید. به این شکل بوی بد دهان از بین می رود.

همچنین اگر میکروب معده یا زخم معده دارید هم می توانید از این ترکیب استفاده کنید.

بزرگترین مطالعه ایالات متحده نشان می‌دهد که یک مایع ضد حفره از ۸۰ درصد از ایجاد حفره دندانی جلوگیری می‌کند. این درمان جدید از دیامین فلوراید نقره(SDF) استفاده می‌کند که مایع ارزان قیمتی است.

منبع: سلامت پلاس

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه