بنیامین نتانیاهو | بنیامین نتانیاهو در رژیم اسرائیل

بنیامین نتانیاهو خواستار صلح شد؟ | بنیامین نتانیاهو اظهار نگرانی از موجودیت اسرائیل کرد

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل در نشستی با حضور روسای معاونت‌های مختلف موساد نسبت به اختلافات موجود در میان مقامات این رژیم هشدار داد.

بنیامین نتانیاهو خواستار صلح شد؟ | بنیامین نتانیاهو اظهار نگرانی از موجودیت اسرائیل کرد
کدخبر : 25039
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل در نشستی با حضور روسای معاونت‌های مختلف موساد نسبت به اختلافات موجود در میان مقامات این رژیم هشدار داد.

نتانیاهو خطاب به روسای معاونت‌های مختلف موساد گفت: ملت‌ها همواره قبل از هر چیز از درون و نه از خارج، متلاشی می‌شوند، شکاف‌های داخلی باید سریعا از بین بروند، چرا که ما در معرض تهدیدی جدی برای موجودیت اسرائیل هستیم. هنگامی که یک خطر موجودیتی در میان باشد، نیروها با یکدیگر وحدت می‌کنند و از یکدیگر جدا نمی‌شوند».

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل بار دیگر مدعی شد که تل آویو بر نابودی حماس و آزادی اسرای اسرائیل و «مقابله با تهدید فراگیر ایران» متعهد است؛ او افزود: «این وظیفه به غایت مهم به دو چیز نیاز دارد: اراده و وحدت».

نگرانی نخست‌وزیر رژیم اشغالگر از تشتت و چند دستگی در میان صهیونیست‌ها در شرایطی است که این رژیم روزانه شاهد تظاهرات هزاران نفری برای برگزاری انتخابات زودهنگام، برکناری نتانیاهو و بازگشت اسرای اسرائیلی نزد حماس است.

منبع: تسنیم

بنیامین نتانیاهو

وای نت در خبری اعلام کرد ده‌ها نفر از تظاهر کنندگان با بستن خیابان مناخیم بگین که منتهی به مقر وزارت جنگ در تل‌آویو است خواستار آزادی اسرا شدند.

شماری از خانواده اسرا نیز در میان تظاهر کنندگان حضور دارند و تاکید کردند بعد از آن به سوی مقر سندیکای کارگران اسرائیل (هستدروت) حرکت خواهند کرد.

پیش از این نیز 140 نفر از اعضای خانواده‌های اسرای صهیونیست موجود در غزه در نامه‌ای به رئیس هستدروت خواستار آن شدند از نفوذ و قدرت خود برای فشار جهت بازگردان اعضای خانواده آنها شدند.

از سوی دیگر یک عضو کنست در گفتگو با رادیو اف ام 103 ادعا کرد، در صورتی که مردم بدانند چه درخواست‌‌هایی در مذاکرات مطرح شده، به خود خواهند لرزید.

منبع: تسنیم

 نتانیاهو افزود: ما متعهد به پیروزی بر محور تروریسم [مقاومت] در غزه، آزادی گروگان‌ها و مقابله با تهدیدات آینده از ایران هستیم.

نتانیاهو در حای این سخنان را بیان می کند که رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه از تشدید اختلافات در کابینه جنگ خبر دادند.

شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گزارش داد که اختلافات بین وزرای شورای جنگ این رژیم در خصوص روند جنگ در غزه بالا گرفت.

بنیامین نتانیاهو

بر اساس این گزارش، اختلافات میان نتانیاهو و اعضای شورای جنگ از جمله «یوآو گالانت» وزیر جنگ و «بنی گانتس» وزیر جنگ اسبق و عضو کنونی این شورا شدت یافته است.

در این گزارش آمده که با وجود گذشت بیش از ۶ ماه از آغاز جنگ غزه، رژیم صهیونیستی نتوانسته است جنبش حماس را شکست دهد. همین امر خشم صهیونیست‌هایی که منتظر تحقق وعده نتانیاهو مبنی بر «پیروزی کامل بر حماس» بودند، به دنبال داشته است.

اخیرا «وال استریت ژورنال» نیز با اشاره به اختلافات بین نتانیاهو، گانتس و گالانت، نوشت که با ورود جنگ غزه به هفتمین ماه خود، افکار عمومی در سرزمین‌های اشغالی در مورد عاقبت این جنگ دچار اختلافات بسیار شده و سه چهره اصلی نظامی این رژیم، در تلاشی مذبوحانه به ‌دنبال رفع تشویش از اذهان عمومی هستند.

در هفت ماه گذشته، این سه نفر بر سر موضوعات کلیدی برای تصمیم‌گیری نظیر چگونگی آغاز یک فشار نظامی قاطع، آزادی اسرا و اداره نوار غزه پس از جنگ دچار اختلافات شدید بوده اند. آنها اکنون بزرگترین چالش تاریخ رژیم صهیونیستی یعنی نحوه واکنش به پاسخ تنبیهی ایران مواجه‌اند.

منبع: ایرنا

بنیامین نتانیاهو

نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد نتانیاهو خواستار مداخله وزرای خارجه انگلیس و آلمان جهت جلوگیری از صدور قرار بازداشت او توسط دیوان کیفری بین‌المللی شده است.

روز گذشته نیز قائم مقام رهبر حماس در کرانه باختری و مسئول پرونده اسرا و شهدای این جنبش در مصاحبه با شبکه خبری المیادین با اشاره به ادامه جنگ طلبی شورای جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به جنگ خود در غزه مصمم است و جدیتی برای آزادی اسرا ندارد.

همزمان روز گذشته «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرده است که در دیدار با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه قطر دو طرف فرصت‌های گسترش همکاری‌های دو سویه از جمله همکاری‌های نظامی را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

فیدان افزود: تاکید کردیم که جنایت‌های اسرائیل در غزه خطراتی را در دل خود نهفته که این درگیری را به جنگ منطقه‌ای تبدیل می‌کند. نتانیاهو تلاش دارد منطقه را به جنگ بکشاند تا در قدرت بماند. کسانی که بدون قید و شرط از نتانیاهو حمایت می‌کنند باید در موضع خود تجدید نظر کنند.

بنیامین نتانیاهو

وی ادامه داد: اسرائیل باید قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد را اجرا کند و کمک‌های بشردوستانه را به نوار غزه وارد کند. آمریکا باید به اسرائیل بگوید کافی است. ترکیه از تلاش‌های قطر برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه حمایت می‌کند. ما به حمایت از برپایی کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ ادامه خواهیم داد.

پیش از این نیز، وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا خواستار محاکمه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیوان کیفری بین‌المللی شده بود. «ایون بیلارا» در بیانیه‌ای تاکید کرد که ما در حزب «بودیموس» نسبت به رنج و محنت‌های مردم فلسطین طی دهه‌های گذشته بی‌مبالات نیستیم و امروز می‌خواهیم با صدای بلند اعلام کنیم که اسرائیل در نوار غزه دست به نسل‌کشی زده و طی آن صدها هزار نفر از دسترسی به آب و غذا و برق محروم شدند و افراد غیرنظامی بمباران می‌شوند که این مجازات دسته‌جمعی و نقض صریح و خطرناک قوانین بین‌الملل و جنایت جنگی است. او همچنین از اتحادیه اروپا خواست دست از همکاری با نتانیاهو که یک جنایتکار جنگی است، بکشد و در بیان مواضع خود مستقل عمل کند.

منبع: مهر

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه